Fachowcy mają dwa zdania na ten temat:
1. Jeżeli nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przyczyna powstawania maźi - płyn z chłodzenia miesza się z olejem i są ubytki płynu, a oleju przybywa widać to na bagnecie... konieczna interwencja u mechanika i wymiana uszczelki pod głowicą
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. Niedogrzany silnik, czyli jazda miejska na krótkich dystansach a zwłaszcza zimą
! . Absorpcja pary wodnej z powietrza połączonej z olejem, wytrącenie wszystkich dodatków uszlachetniających oleje (parafiny) itp. Bez znaczenia, czy to syntetic, semisyntetik czy olej mineralny. Potrafi doprowadzić do zapchania kanałów rozprężnych pokrywy zaworów oraz odpowietrzenia skrzyni korbowej ( odmy) itd. W efekcie pompa oleju wpompuje olej do głowicy na full, aż wypchnie uszczelkę z pod pokrywy klawiatury i poleci na kolektor wydechowy a tam się zapali. Spadnie ciśnienie i poziom oleju w misce kontrolka się zaświeci. Filtr powietrza zaciągnie opary rozgrzanego oleju i powietrza spali filtr powietrza, zaśśie obudowę do środka, silnik zadławi i i ...... będzie bardzo śmierdziało. Wymiana uszczelki pod klawiaturą, obudowy filtra, filtra powietrza i filtra kabiny. Tak to wygląda, najczęstsza przypadłość w silnikach VW od 1.0 do 1,6 wizualnie tej samej konstrukcji montowanych w Polo, Golf 1,2,3, Jetta, Pasaty stare i Seaty z slnikami 1.6 ABU ! Rada: bujnąć się co jakiś czas w traskę i co roku po zimie zmienić olej
Powodzenia pozdrawiam Hades66.