faluje na wolnych obrotach pomocy!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

faluje na wolnych obrotach pomocy!!

Postprzez seby7987 » 11 mar 2011, o 20:17

Padł mi silnik wiec kupilem drugi. Zalozylem odpalilem i pojawil sie problem. Faluja obroty. Co robic??? :?: :?: Dodam tylko ze jesli chodzi o podlaczenie pod kompa to sie nie uda bo nie moge auta zaprowadzic do warsztatu gdyz jest rozebrane
Prędkość mym wrogiem Golf jest Nałogiem

http://www.golf3.pl/topics2/wisniowa-wi ... t32652.htm
Avatar użytkownika
seby7987
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 25 sty 2011, o 14:58
Lokalizacja: słubice

faluje na wolnych obrotach pomocy!!

 

Postprzez killah » 11 mar 2011, o 20:44

może podaj jaki to silnik?

ogólnie przyczyn falowania jest kilka i sam z nim walczę.

brudna przepustnica
krokowy
lewe powietrze
błąd przepływomierza
sonda lambda

pewnie jest jeszcze kilka o których zapomniałem
killah
 

Postprzez seby7987 » 11 mar 2011, o 20:46

jest to silnik 1.6 ABU
Prędkość mym wrogiem Golf jest Nałogiem

http://www.golf3.pl/topics2/wisniowa-wi ... t32652.htm
Avatar użytkownika
seby7987
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 25 sty 2011, o 14:58
Lokalizacja: słubice

Postprzez killah » 11 mar 2011, o 20:47

seby7987 napisał(a):jest to silnik 1.6 ABU


sam silnik wymieniałeś? tj 1.6 abu za 1.6 abu? jak tak to chyba krokowy, przepustnica albo lewe
killah
 

Postprzez seby7987 » 11 mar 2011, o 20:54

tak wymienialem 1.6 ABu na 1.6 ABU. Tez stawialem na silnik krokowy ale wsadzilem drugi i bez zmian. Sterownik wtrysku paliwa i tez to samo :dobani:
Prędkość mym wrogiem Golf jest Nałogiem

http://www.golf3.pl/topics2/wisniowa-wi ... t32652.htm
Avatar użytkownika
seby7987
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 25 sty 2011, o 14:58
Lokalizacja: słubice

Postprzez killah » 11 mar 2011, o 21:00

seby7987 napisał(a):tak wymienialem 1.6 ABu na 1.6 ABU. Tez stawialem na silnik krokowy ale wsadzilem drugi i bez zmian. Sterownik wtrysku paliwa i tez to samo :dobani:


umyj przepustnicę. może jest zabrudzona i nie może się ustawić.

a dolot szczelny? przy zaworze od filtra węglowego wszystko szczelne?
killah
 

Postprzez seby7987 » 11 mar 2011, o 21:04

gdzie tam jest zawór?? ja jedynie tam wezyk podlaczylem
Prędkość mym wrogiem Golf jest Nałogiem

http://www.golf3.pl/topics2/wisniowa-wi ... t32652.htm
Avatar użytkownika
seby7987
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 25 sty 2011, o 14:58
Lokalizacja: słubice

Postprzez killah » 11 mar 2011, o 21:09

seby7987 napisał(a):gdzie tam jest zawór?? ja jedynie tam wezyk podlaczylem


nie wiem, poczekaj na odpowiedź kogoś kto ma ten silnik. Szczerze to ja b. dużo czytałem o falowaniu ale jeśli chodzi o mechanikę to jestem zielony.
killah
 

Postprzez mani51 » 11 mar 2011, o 21:23

a ruszałeś cały wtrysk i przepustnicę czy razem z kolektorem przełożyłeś? a może było to wszystko przy silniku?

u mnie za problemy z obrotami odpowiadało lewe powietrze tylko mi falowały w granicach 800 - 900 po rozgrzaniu a były też przypadki że po wyrzuceniu na luz przed skrzyżowaniem obroty zostawały na 2000 i czasem tak długo nie spadały że musiałem wrzucić bieg i przydusić silnik.

najpierw wspomogłem sie silikonem i posmarowałem cienko tą gumową podstawe wtrysku a że pomogło i silikonu nie toleruję jako długoterminowego rozwiązania to zmieniłem podstawę na nową.

do sprawdzenia masz też takie cienkie wężyki z tyłu przepustnicy, jeden nad drugim, Najlepiej ściągnąć wężyk na odpalonym silniku i zatkać króciec palcem, jak się poprawi to szukać dalej po wężyku czy cały.

Podobnie trzeba zrobić z wężem od serwa - taki grubszy podpięty do kolektora ssącego (tylko nie pomyl z wężami od podgrzewania kolektora :)

[ Dodano: 2011-03-11, 20:25 ]
mycie przepustnicy większych rezultatów nie przyniesie bo wtrysk benzyny jest nad przepustnicą i ona stale jest omywana mieszanką.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez terms » 15 mar 2011, o 19:54

seby7987, jeżeli szukasz zaworu filtra węglowego to idz po węzykach w strone silnika umnie jest on na wysokości nadkola od strony pasażera(czarno-niebieski). Wykrywa mi błąd sporadyczny tego zaworu wymieniłem go na używke i nic to nie dało.
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez przemo » 21 mar 2011, o 00:28

przydało by się zrobić adaptacje zaworu przepustnicy poprzez komputer tylko pamiętaj przed zrobieniem adaptacji konieczne jest jej umycie następnie rozgrzanie silnika do tem. roboczej i wyłączenie wszystkich odbiorników prądu w samochodzie a i linka od gazu ma być luźno a nie napięta na strunę po zamontowaniu przepustnicy po myciu. zresztą mechanik co ci będzie to robił powinien wiedzieć jaka jest kolej rzeczy. :-) mani51 napisałeś ze przepustnica jest omywana no dobra ale na przepustnicy zbiera się nagar i dlatego jest konieczne jej umycie i wyczyszczenie a dalej zrobienie adaptacji..
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez pablomed » 21 mar 2011, o 00:38

przemo, tu jest mowa o ABU na monowtrysku. Raz że się nie adaptuje w nim przepustnicy jak we wtryskach wielopunktowych a i to nie we wszystkich z mk3, dwa nie wiem co to zawór przepustnicy - chyba że chodzi o to że przepustnica to też zawór w jakimś sensie.
seby7987, więc jak koledzy piszą najpierw sprawdź szczelność podstawy pod wtryskiem, dwa - możesz jeszcze spróbować resetu ECU, opisy sa na forum z tym że mało prawdopodobne że to wystarczy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości