Foto pytanie wykres VAG

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Foto pytanie wykres VAG

Postprzez sebik85 » 20 lip 2011, o 19:21

Mam problem, a dokładniej dziś wracając do domu obroty zaczęły szaleć, silnik prawie przygasał i ogólnie auto miało jak by mało mocy. Podłączyłem VAG pojawił się błąd który w google jest już ogólnie znany a dokładniej "518 Potencjometr przepustnicy -G 69 nieprawidłowy sygnał". Zacząłem po kolei sprawdzać bloki danych na wykresach: napięcie Akumulatora poprawne 13,75V. Przy bloku nr. 1 przywróciłem "ustawienia pierwotne" silnik po chwili zaczął działać poprawnie, po przejeździe testowym moc w normie. Kolejne skanowanie nie ujawniło wyżej wymienionego błędu. Jednak mam pytanie dla znawców tematu bo jeśli to zadziałało to raczej usterka nie jest mechaniczna, czy coś więcej można odczytać z wykresu jeśli problem się powtórzy bo w trasie nie miałem okazji zrobić takowego wykresu, co mogło by powodować takie zachowanie silnika - dodaję wykres.


Obrazek
Avatar użytkownika
sebik85
Badacz tematu
 
Posty: 377
Dołączył(a): 12 gru 2007, o 23:45
Lokalizacja: Rybnik

Foto pytanie wykres VAG

 

Postprzez KristoF » 21 lip 2011, o 09:53

jak chcesz sprawdzać TPS to przełącz się na inny bok, tam będzie coś takiego jak "położenie przepustnicy" o ile pamietam. Silnik zgaszony, zapłon włączony, naciskasz gaz powoli do końca, wykres powinien pójść płynnie do góry, puszczasz powoli, wykres idzie w dół. Ogólnie nie powinno być żadnych przerw w wykresie, żadnych nagłych spadków do zera w trakcie naciskania i puszczania.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez sebik85 » 5 sie 2011, o 00:35

Po kilku dniach jazdy pojawił się znowu ten sam problem, podłączyłem komputer i wykonałem powyższe czynności, potwierdziło się to na wykresie na początku płynnie następnie skok i znowu płynnie przebiega, po ponownym uruchomieniu "ustawień pierwotnych" wykres znowu jest płynny i auto dobrze jedzie pytanie na jak długo i co można by z tym zrobić? :niepewny:

Obrazek

Na 2 obrazku powyżej niebieskiej kreski nagły skok gdyż nacisnąłem mocniej gaz by zobrazować opadanie wykresu przy jego dolnej granicy

Obrazek
Avatar użytkownika
sebik85
Badacz tematu
 
Posty: 377
Dołączył(a): 12 gru 2007, o 23:45
Lokalizacja: Rybnik


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości