Jak zimny to skaczą obroty i gaśnie!!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Jak zimny to skaczą obroty i gaśnie!!!

Postprzez worek44 » 2 mar 2010, o 17:27

Witam !!
Bardzo proszę o pomoc przy rozwikłaniu tej zagadki.Jak silnik zimny, to przy przekręceniu stacyjki
słychać jak pyka silniczek krokowy i widać ruchy przepustnicy.Po dopaleniu silnika na benzynie(mam lpg), nie ma ssania tylko obroty skaczą od 1100 do 500 i silnik potrafi zgasnąć.Podczas tego falowania odpiąłem wtyczke od TPS i obroty były równe ,ale ok.800.To tak jakby nie miał ssania.Gdy się go lekko przegazuje to potem wszystko jest ok.tzn.ssanie jest.
Wiem trzeba na komputer ,ale może ktoś coś podpowie,bo wiadomo kasa :kwasny: .
Dzięki z góry i pozdrawiam
worek44
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 sty 2010, o 12:40
Lokalizacja: wrocek

Jak zimny to skaczą obroty i gaśnie!!!

 

Postprzez prezesik » 2 mar 2010, o 19:13

pierwsze co się kłania to czujnik temp. do wymiany, od odpowiada za dawkowanie paliwa do silnika w zależności od temp. płynu chłodzącego.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez arkusb » 2 mar 2010, o 19:24

polecam sprawdzić czujnik temperatury tak jak pisał prezesik25. U mnie nie gasł, ale telepało go mocno, a okazało się, że uszkodzony był przewód (na spince się przerwał) do czujnika. Po ponownym połączeniu lata ;)
arkusb
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 14:51
Lokalizacja: Wrocław/Zamość

Postprzez worek44 » 6 mar 2010, o 19:44

Niestety ,to nie czujnik bo wymieniłem i dalej to samo.Problem będzie tkwił chyba w czujniku położenia przepustnicy.W poniedziałek auto idzie na diagnostykę :-> .

pozdrawiam
worek44
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 sty 2010, o 12:40
Lokalizacja: wrocek

Postprzez pablomed » 6 mar 2010, o 20:48

worek44, w związku z tym że masz LPG najpierw sprobuj resetu sterownika silnika poprzez odpięcie klem, szczegóły co z tym zrobić jesli reset pomoże poda szukajka.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez worek44 » 7 mar 2010, o 13:34

Wszystko było robione reset,wymiana czujnik,przewodów podciśnienia i nic nie pomaga
podrawiam.
worek44
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 sty 2010, o 12:40
Lokalizacja: wrocek

Postprzez pablomed » 7 mar 2010, o 13:51

worek44, więc proponuję sprawdź TPS, znajdziesz o tym szukajką na tym forum albo vwgolf.pl
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez worek44 » 8 mar 2010, o 18:09

Dzięki jeszcze raz za rady!!To była wina rozregulowanego TPS na pinie 1-2 miał 0.46V.Poustawiałem jak trzeba,reset komputera i inne auto.Tylko teraz jak się autko nagrzeje to obroty biegu jałowego są około 1000.Sprawdzałem w książce
napraw ,że takie obroty mogą być.Mnie zastanawia tylko to ,że nigdy nie miałem takich wysokich.Tak ma być?
worek44
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 sty 2010, o 12:40
Lokalizacja: wrocek


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości