od czego ta rura ???

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

od czego ta rura ???

Postprzez danny.tcz » 10 lut 2013, o 20:28

mam pytanko do czego lub od czego jest ta rura zaznaczona na rysunku nr 1 co jesli jest uszkodzona popekana itp ew czym mozna ja zastapic zamiast tej co jest czy kupic nowa z tego szajs alu ... :) od czego jest 2 ?
Obrazek
foto zapozyczone z google :)
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

od czego ta rura ???

 

Postprzez pietrasiak2 » 10 lut 2013, o 20:35

Nazwa Rura elastyczna , bądź łącznik elastyczny , ma za zadanie zasilić w ciepłe powietrze silnik w zimie kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez adziok09 » 10 lut 2013, o 20:48

a co to ta dwójka bo też mam coś takiego w swoim 1.4
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Opik » 10 lut 2013, o 21:09

Jest to rura elastyczna, która doprowadza ciepłe powietrze do silnika. Ktoś mądry w fabryce obliczył sobie, że najlepiej jeśli silnik ma określoną temperaturę mieszanki. Stąd też (w 2.0 np, nie wiem jak tu) w puszce filtra jest klapka sterowana podciśnieniowo (wężyki), która reguluje skład zimne/ciepłe powietrze.
2 to jest zaślepka kolektora i można przez to badać skład spalin np.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 10 lut 2013, o 21:12

2 - to przewód do pobierania próbek spalin (CO) dla diagnostów lub ustalenia składu mięszanki :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez k-m-r1 » 11 lut 2013, o 12:11

2 też jest u mnie
do badania spalin sam kiedyś pytałem :)
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez rutek182 » 28 mar 2013, o 13:50

a jest cos innego czym można to zastąpić . zęby wyglądało to ładniej,..
możne jakaś niklowana rura :)

lub coś tańszego i łatwego do dostania w sklepach..
-=RuTeK=- VW Golf III

WCI & GD


MK3 97` Jokier

==> http://www.golf3.pl/topics2/golf-3-ruto-vt11728.htm <==
Avatar użytkownika
rutek182
Czytacz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 3 cze 2007, o 16:51
Lokalizacja: WCI= CiechanóW \ Gdańsk

Postprzez Myszkowski » 28 mar 2013, o 15:02

A może po prostu wywalić?
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez Opik » 28 mar 2013, o 15:11

Myszkowski, Nr 1 czy nr 2 ?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Myszkowski » 28 mar 2013, o 16:35

Numer 1. Ja przynajmniej tak zrobilem tyle że mam LPG.
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez danny.tcz » 28 mar 2013, o 18:50

Myszkowski, z ta rura jednak wygladabardziej estetcznie niz bez niej ... i bynajmniej zima spalanie w normie a nie wskakuje ze 2L +
a w jakim celu ja usunales ?
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez Myszkowski » 28 mar 2013, o 20:38

Usunalem ja w celu bo gdzieś się doczytałem, że do LPG nie trzeba ciepłego powietrza, a im zimniejsze, tym więcej w tym powietrzu tlenu, w związku z czym lepsze spalanie czy mocniejsze. (Podkreślam błędne zdanie u siebie)-->[shadow=cyan]Bo w tym silniku nie ma żadnego regulatora strumienia ciepłego/zimnego powietrza i powietrze płynie sobie z tych rur cały czas tak samo.
[/shadow] O ile w zimie się to przydaje to w lecie wali z rór wydechowych gorącym powietrzem. Tak się doczytałem.
Zresztą w ogóle próbowałem rury składać idące od samego zderzaka, żeby jak najzimniejsze powietrze dochodziło ;-)
Natomiast nie zauważyłem wzrostu spalania, a nie sądzę, żeby ta rura mogła spowodować aż 2L wzrostu spalania.

Żadnych różnic wielkich też nie zauważyłem ani na minus ani na plus.

Estetetycznie ta rura nie wygląda jak jest zgnita jak w moim przypadku, teraz mi się bardziej podoba, tyle ze wystaje to mocowanie do tej rury od pokrywki od rur wydechowych co wychodza z głowicy.(nie wiem jak sie one w tym miejscu fachowo nazywają).
Ostatnio edytowano 28 mar 2013, o 21:30 przez Myszkowski, łącznie edytowano 2 razy
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 30 gości