Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 3 lis 2014, o 19:05

strzelu napisał(a):Nie wydaje się wam, że dobry olej po prostu nie odkłada się jako np. wypalony nagar w pierścieniach gdzie ma kontakt z mieszanką i iskrą ? Że pierścienie w silniku z 5w40 będą po x lat szczelne, a te po mineralnych o słabych parametrach do wymiany?

dokładnie
strzelu napisał(a):a to nie jest tak, że lepkość oleju dobiera się pod klimat, a największe znaczenie mają parametry

klimat ma dużo do znaczenia więc skoro sam to zauważyłeś to dlaczego piszesz to:
strzelu napisał(a):Jak olej się rozgrzeje do 90 stopni to co za różnica czy 15, 10 czy 5w40 skoro w 90 stopniach wszystkie będą już rzadsze ?

po pierwsze olej czasami lubi skoczyć ponad 90*C, minerał wtedy ma już biede, dobry olej dalej bedzie smarować silnik. nie wiem czy wrzucałem juz ten film ale pewnie tak, przypomnę:
https://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWII
od 2.20min, przez wzgląd na nadchodzącą zimę i mrozy pozdrowienia dla ludzi którzy mają w misach minerał
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Opik » 3 lis 2014, o 19:07

strzelu napisał(a):ja do 1.4 lałem GM 10w40 za 60 zł. Smakował mu bardzo i mordkę cieszył :P


do 1.4 to możesz budyń lać i nadal nic mu nie będzie :D

Dobiera się pod klimat, owszem, tyle ze taki mineralny 15w40 jest gęsty i przy minusowych temperaturach ma mniejszą pompowalność niż taki 10w40 chociażby. A to znaczy że w nowszych silnikach przy minusowych temp. jest za gęsty żeby przelecieć sprawnie przez wszystkie kanały olejowe i dostać się tam gdzie powinien w jak najszybszym czasie.
VR to nie Ferrari, ale na dłuższą metę taki olej za dobrze na niego nie wpłynie, zwłaszcza w zimie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Jaki olejek dalej?

Postprzez IntruZZ » 4 lis 2014, o 12:01

Panowie jaki Polecacie olej do 1.6 jeżdżę tylko na PB , po remoncie silnika od roku jeździ na Valvoline MaxLifie 10W40, ale chciał bym zmienić na coś innego.
Czy zostać na tym syntetyku z Amerykańskiej Stajni ?
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez Opik » 4 lis 2014, o 12:12

A czemu chcesz zmienić?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez IntruZZ » 4 lis 2014, o 12:26

No ogólnie raz , że jest dość drogi , a dwa, dużo ludzi mi mówiło , że to nie jest jednak tak dobry olej jak go reklamują, i sam w końcu nie wiem
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez Opik » 4 lis 2014, o 13:00

Ja wlewam Castrola Magnatec 10w40 i nie narzekam, kolejny raz znowu go wleje ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 4 lis 2014, o 14:43

IntruZZ, Max Life kupuje i nie zmienię na inny bo jest to dobry olej :cwaniak:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzelu » 5 lis 2014, o 18:20

trollu napisał(a):klimat ma dużo do znaczenia więc skoro sam to zauważyłeś to dlaczego piszesz to:
strzelu napisał/a:
Jak olej się rozgrzeje do 90 stopni to co za różnica czy 15, 10 czy 5w40 skoro w 90 stopniach wszystkie będą już rzadsze ?


a no ponieważ lepkość oleju dobieramy pod klimat, czyli olej 15w na -30 stopniach przypomina towot a nie olej. Z kolei przy +90 liczy się bardziej temp spalania samego oleju. Na stornie motula czytałem karty i są oleje mineralne, ale np mają podaną temp zapłonu na +170 stopni, taką temp ma też np. Liqui Moly Full Synt, Motul 8100 xcess albo np Millers Trident 5w40. I wszystkie te oleje są w 100% syntetyczne, a nie tylko z opakowania.

Z tymi 90 stopniami to bardziej mi chodziło o tezę, że syntetyczny wypłukuje nagar po mineralnym, ale nikt nie powie że przy 90 stopniach oba są równie rzadkie. I tak trollu, nie oznacza to że minerał będzie jeszcze smarował. Niemniej będzie rzadki :D

a wnioski z filmu ciekawe: " air in any form is not a lubricant " hehe ;d
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez adziok09 » 22 sty 2015, o 23:39

Witam Panowie

Mam pytanko, przejechałem już ok 10tyś po wymianie oleju, wlany jest castrol magnatec 10w40 z bańki 4 litrowej, dzisiaj dolałem resztki z tej bańki 4 litrowej bo zbliżała się rezerwa i teraz tak nie opłaca się chyba kupić na dolewke litra więc chciałbym zmienić olej na nowy. I tu pojawia się moje pytanie
Czy lepszy jest
Castrol magnatec 10w40
Liqui moly SUPER LEICHTLAUF MOTOROL 10W40
Liqui moly MoS2 LEICHTLAUF 10W-40
Nad tym liqui moly wszyscy się zachwycają że super ekstra, smaruje odrazu po odpaleniu itd.
Dodam jeszcze że mam minimalny wyciek spod głowicy od rozrządu, sam silnik chodzi idealnie nie przepala oleju itd. tylko troche mnie wkurza że po odpalniu przy temperaturze ujemnej troche twardo chodzi jakby ten olej nie docierał do całego silnika. I jeszcze jedna ciekawostka czasami po odpaleniu 3-4 razy mignie kontrolka ciśnienia oleju

Z góry dziękuję za poradę :D
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez IntruZZ » 23 sty 2015, o 12:33

adziok09 napisał(a):
Mam pytanko, przejechałem już ok 10tyś po wymianie oleju, wlany jest castrol magnatec 10w40 z bańki 4 litrowej, dzisiaj dolałem resztki z tej bańki 4 litrowej bo zbliżała się rezerwa i teraz tak nie opłaca się chyba kupić na dolewke litra więc chciałbym zmienić olej na nowy. I tu pojawia się moje pytanie
Czy lepszy jest
Castrol magnatec 10w40
Liqui moly SUPER LEICHTLAUF MOTOROL 10W40
Liqui moly MoS2 LEICHTLAUF 10W-40
Nad tym liqui moly wszyscy się zachwycają że super ekstra, smaruje odrazu po odpaleniu itd.
Dodam jeszcze że mam minimalny wyciek spod głowicy od rozrządu, sam silnik chodzi idealnie nie przepala oleju itd. tylko troche mnie wkurza że po odpalniu przy temperaturze ujemnej troche twardo chodzi jakby ten olej nie docierał do całego silnika. I jeszcze jedna ciekawostka czasami po odpaleniu 3-4 razy mignie kontrolka ciśnienia oleju

Z góry dziękuję za poradę :D



kup MaxLifa 10w40 :)
Avatar użytkownika
IntruZZ
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 20:22
Lokalizacja: Sokołów Podlaski WSK

Postprzez Paweu » 23 sty 2015, o 16:40

IntruZZ napisał(a):adziok09 napisał/a:


Mam pytanko, przejechałem już ok 10tyś po wymianie oleju, wlany jest castrol magnatec 10w40 z bańki 4 litrowej, dzisiaj dolałem resztki z tej bańki 4 litrowej bo zbliżała się rezerwa i teraz tak nie opłaca się chyba kupić na dolewke litra więc chciałbym zmienić olej na nowy. I tu pojawia się moje pytanie
Czy lepszy jest
Castrol magnatec 10w40
Liqui moly SUPER LEICHTLAUF MOTOROL 10W40
Liqui moly MoS2 LEICHTLAUF 10W-40
Nad tym liqui moly wszyscy się zachwycają że super ekstra, smaruje odrazu po odpaleniu itd.
Dodam jeszcze że mam minimalny wyciek spod głowicy od rozrządu, sam silnik chodzi idealnie nie przepala oleju itd. tylko troche mnie wkurza że po odpalniu przy temperaturze ujemnej troche twardo chodzi jakby ten olej nie docierał do całego silnika. I jeszcze jedna ciekawostka czasami po odpaleniu 3-4 razy mignie kontrolka ciśnienia oleju

Z góry dziękuję za poradę



kup MaxLifa 10w40


Najpierw usuń usterki. Czyli wyciek o którym wspomniałeś. Co do głośnej pracy to może czas na wymianę popychaczy? Co do migającej kontrolki oleju. Jaki masz założony filtr oleju?

Zmiana oleju na inny nie rozwiąże ww. problemów. A co do castrola 10w40 .. Do tego silnika wystarczy.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adziok09 » 23 sty 2015, o 20:23

Silnik ma przebieg ok 150 tyś kondycja jego jest bardzo dobra a czytałem że castrol bardzo plucze silnik ale nie wiem czy to prawda. A zmienić olej chce z czystej ciekawości czy będzie lepiej
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości