Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Olej

Postprzez trollu » 7 cze 2013, o 14:57

Witka
tematów o oleju było wiele ale stwierdziłem, że przydał by się taki temat ogólnie o oleju/olejach do silnika itp
Jaki dobrać, opinie, spostrzeżenia, uwagi

Temat założyłem też z prostego powodu - zastanawiam się jaki olej zalać przy kolejnej wymianie. niedawno miałem remontowany silnik, obecnie lata na Castrolu GTX 10W-40 ale z racji braku apetytu silnika na olej chcę zalać pełny syntetyk, który jest ZALECANY do silników w golfach, a nie tak jak nie raz można przeczytać na forum "bo mechanik polecał minerał". Tak więc rozmawiamy rzeczowo. Golfem latam na co dzień do roboty, bez upalania itp tak więc wyczynowych olejów nie potrzebuję chociaż patrząc na MFA czasami wysoko skacze temp oliwy a od rodzaju oleju też dużo zależy

Na stronie Mobila dobierając olej do 2.0 8v trafiamy na :
rekomendowany - Mobil 1 New Life 0W-40
polecany - Mobil Super 3000 X1 5W-40
Valvoline - SynPower XL-III SAE 5W-30
Motul:
zalecany - 8100 X-cess 5W-40
polecany - 6100 Synergie+ 10W-40
no i chyba "jak chcesz to lej" :-D - 4100 Turbolight 10W-40

tak więc, jak widać nigdzie nie polecają 15w do leciwego golfa z przebiegiem pow 300tys km, co ciekawe na stronie valvo mamy jeszcze wybór przebiegu >100tys i <100tys. w przypadku golfa niewiele to zmienia jeżeli chodzi o propozycję oliwy :-P

ja się zastanawiam nad:
Mobilem 5W-40
Valvo 5W-30
i chyba najbardziej skłaniał bym się ku Motulowi 5w-40

mam nadzieję że będzie można przeczytać tu różne opinie itp ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Olej

 

Postprzez Opik » 7 cze 2013, o 15:24

jeden na syntetyku zrobi 300 tys i nie będzie nic brało, drugi po 100 tys na mineralnym będzie od wymiany do wymiany dolewał 3x tyle ile wchodzi w silnik
jednemu po zalaniu syntetyku silnik się rozsypie po 50 tys, drugi przez 10 lat będzie latał na mineralnym, zrobi 150 tys i wszystko będzie idealnie chodziło

także nie traktowałbym tego tematu w sposób zero-jedynkowy, bo to tak nie działa niestety ;)

dodam że u mnie np na mineralnym chodził ciszej i równiej niż na półsyntetyku u innych, także..... ;) u innego na pełnym syntetyku była padaczka i jeden wielki stukot
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 7 cze 2013, o 15:58

Opik napisał(a):także nie traktowałbym tego tematu w sposób zero-jedynkowy, bo to tak nie działa niestety

heh wiadomo
dla mnie jednak minerał to shit i koniec. nigdy bym nie zalał minerału do auta innego niż pold/duży fiat. wg "sam naprawiam" do golfa powinno się zalać 10w jednak producenci oleju też swoje wiedzą. z racji na hydro popychacze i ogólnych możliwości oleju chcę zalać syntetyk. lepiej smaruje silnik, lepszy film olejowy, wyższa wytrzymałość temperaturowa, zimą łatwiejszy start bo gdy minerał zamienia się w galaretę to syntetyk dalej płynie.
wrzucałem już chyba ten filmik. jak widzę jak reagują te oleje na niskie temp a u nas potrafi zimą spaść poniżej -20 to ja dziękuję za minerała ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez deusiwo » 7 cze 2013, o 16:20

Panowie, a słyszałem, że jak w silniku był olej mineralny to nie należy wymieniać go na syntetyczny (i odwrotnie) i teraz pytanie, czy to prawda i czy jak nie wiem jaki miałem to jak to sprawdzić albo jaki najbezpieczniej wlać? :P
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 7 cze 2013, o 16:28

Dodam od siebie zbiór tematów na temat olejów :hyhy:

silniki-benzynowe/jaki-olej-do-golfa-3-gti-t55294.html
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 7 cze 2013, o 16:52

trollu napisał(a):wg "sam naprawiam" do golfa powinno się zalać 10w


no ja tam w ori instrukcji mam podany 15w40, ba! nawet 20w40, w zależności od warunków klimatycznych. Ale co tam instrukcja wie :roll:

[quote="trollu"]wyższa wytrzymałość temperaturowa[quote="trollu"]

a to już nie wiem skąd Ci się wzięło, bo akurat zachowanie w wysokich temperaturach dla 15w40 i 10w40 czy nawet 5w40 jest dokładnie taka sama. Różnica jest tylko i wyłącznie przy "zimnych" miesiącach. Co innego 5w60, ale to trochę inna liga ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 7 cze 2013, o 23:52

AdiK__ napisał(a):Dodam od siebie zbiór tematów na temat olejów

spoko, szukać też umiem. nie zaczaiłeś ocb z tematem a nie zamierzałem zbierać wszystkich tematów w 1 bo nic by z tego nie było
deusiwo napisał(a):Panowie, a słyszałem, że jak w silniku był olej mineralny to nie należy wymieniać go na syntetyczny (i odwrotnie) i teraz pytanie, czy to prawda i czy jak nie wiem jaki miałem to jak to sprawdzić albo jaki najbezpieczniej wlać?

jak długo jeździ na minerale to po przejściu na półsyntetyk lub pełny nowy olej wypłucze osad pozostawiony przez minerał i z silnika zostanie sito. jak nie wiesz co jest to najbezpieczniej jest zalać 10w i kontrolować czy olej nie zaczyna znikać
Opik napisał(a):a to już nie wiem skąd Ci się wzięło, bo akurat zachowanie w wysokich temperaturach dla 15w40 i 10w40 czy nawet 5w40 jest dokładnie taka sama. Różnica jest tylko i wyłącznie przy "zimnych" miesiącach. Co innego 5w60, ale to trochę inna liga

hehe, jeszcze jakoś nie widziałem fury budowanej na tor zalanej minerałem ;-)
10w-60 ok, kumple którzy latają trochę po torze zalewają taki olej bo przy wysokiej temp oleju i obrotach hydro popychacze nie wyrabiają. dużo zależy od układu smarowania, czy ma chłodnice itp ale samo przejście na inny, lepszy olej potrafi zmniejszyć jego temp o ładnych parę stopni co znacząco przekłada się na żywotność oleju jak i samego silnika. z minerału przy wysokich temp zaczyna się robić woda - o tą wytrzymałość mi chodziło. woda nie smaruje.
Opik napisał(a):no ja tam w ori instrukcji mam podany 15w40, ba! nawet 20w40, w zależności od warunków klimatycznych. Ale co tam instrukcja wie

po raz enty wrzucam fote
strona 37 "sam naprawiam g3 i vento" ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 8 cze 2013, o 00:28

trollu napisał(a):hehe, jeszcze jakoś nie widziałem fury budowanej na tor zalanej minerałem ;-)


może właśnie dlatego że chodzi o ten górny parametr ;)

i nie wrzucaj po raz setny skana z książki sam naprawiam, bo ja nie mówię o niej, tylko o oryginalnej instrukcji samochodu

będę po weekendzie w domu to zrobię zdjęcie tej strony i wrzucę :roll:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 8 cze 2013, o 07:11

trollu, zaczaiłem i akurat mnie o olejach uczyć nie musisz, chciałem wrzucić te tematy tu bo poświęciłem trochę czasu żeby je znaleźć. Jeśli nie odpowiada to usuń i tyle.

zastanawiałem się czy nie scalić wszystkiego w 1 temat ale po przeczytaniu paru stwierdziłem że nie ma sensu robić czegoś z niczego, 50 tematów takich samych, śmietnik po prostu. chcę zrobić teraz 1 zbiorczy temat ale zaczynając od początku łatwiej utrzymać porządek. tyle nt powstania tego tematu ;-)
trollu
Ostatnio edytowano 8 cze 2013, o 10:11 przez AdiK__, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tarczyn » 20 cze 2013, o 21:46

nie ma znaczenia lej normalnie półsyntetyk bez względu na przebieg
tarczyn
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 12:51
Lokalizacja: jawor

Postprzez trollu » 25 cze 2013, o 16:33

tarczyn napisał(a):nie ma znaczenia lej normalnie półsyntetyk bez względu na przebieg

u mnie już postanowione że będzie full syntetyk
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Smolak » 12 lip 2013, o 10:30

tylko full syntetyk !
wiadomo, że droższy ale zawsze warto i do każdego sprzętu, czy to golf czy stary motocykl
martwią się niektórzy, że będzie mokry silnik itp ale niestety właśnie o to chodzi, żeby olej nie dopuścił do zatykania drobnych kanalików, żeby wszędzie ''wlazł'' i smarował
ostatnio widziałem zatarte turbo z diesela bo rurka doprowadzająca olej smarujący zatkała się :(
rurka o średnicy 5 mm ! jakby był zastosowany olej syntetyczny to by do awarii nie doszło
ale ''to diesel - nie warto - starczy byle co '' :( głupie niestety rozumowanie
po drugie syntetyk ma o niebo lepsze parametry i chroni silnik o niebo lepiej w skrajnych warunkach - rozruch w zimie czy jazda w korku w 40 st C
itd itp...
i jak ktoś jeździ na mineralnym i chce przejść na syntetyk to radzę kupić najpierw tani syntetyk i pojeździć max 1000km i wywalić
potem ewentualnie uszczelnić silnik i wlać olej docelowy syntetyczny
golf3klubPolska powinien polecać oleje syntetyczne

ps
jeszcze jedna mała ogólna uwaga
ktoś wyżej sugeruje się wpisem serwisowym, że jego 10W40 lub 10W50
tylko koledzy i koleżanki te zapisy są ''nie dla idiotów'' co by nie wlali 15W60 !
te wpisy są na tzw minimum, jak powstały po czasie oleje lepsze to można lać 0W50 bo on spełnia normę 10W40 i kilka norm więcej !
ta moja sugestia dotyczy wszystkich elementów pojazdu - używacie płyn hamulcowy DOT4 - a można użyć DOT5,1 !
używacie amortyzatorów standard a można gwint !
itd ...
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Następna strona

nauka jazdy - podatek forex - kto płaci fundusz pracy -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości

cron