Problem z obrotami na zimnym silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z obrotami na zimnym silniku

Postprzez lampek22 » 7 lis 2008, o 18:48

Mam nastepujacy problem.mój golf po nocy gdy go odpale skaczą mu obroty do 2-3 tys obrotow odrazu po odpaleniu.gdy silnik sie rozgrzeje jest dobrze.np dojerzdzam do skrzyżowania wciskam sprzeglo hamulec zatrzymuje sie silnik troszke wyje,powtarzam ze nie zawsze tak jest gdy chwile pojezdze jest wpozadku.co to moze byc????(dodam ze niedawno mialem wymieniany olej i filtry,a do tego czujnik halla,i sonde lambda)co to moze byc????

REGULAMIN PISANIA TEMATÓW
4.1 - Temat - Powinien być sprecyzowany ,nie pisz rzeczy typu "co jest?" "nie działa?" "i co teraz!?"
Ostatnio edytowano 8 lis 2008, o 00:11 przez lampek22, łącznie edytowano 3 razy
lampek22
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 22:14
Lokalizacja: Malbork

Problem z obrotami na zimnym silniku

 

Postprzez mani51 » 7 lis 2008, o 20:46

lampek22, mi to wygląda na gumową podstawę przepustnicy tzn pewnie jest nieszczelność i silnik łapie lewe powietrze a jak guma się rozgrzeje to jakoś się to uszczelnia i jest ok
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 7 lis 2008, o 22:19

lampek22, silnik ABU czy jakiś nowszy na wtrysku wielopunktowym?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez ngrzesiek85 » 23 lis 2008, o 10:37

Mam ten sam problem! kupiłem 5 dni temu golfa 2.0 v8 GTI rok 94, zaczęły mi falować obroty wiec szukałem na forum i czyściłem silniczek krokowy poprawiło się teraz jak jest zimny falują obroty ja jest ciepły silnik pracuje równo ale czasami muli się do 2000 obrotów jak by miał za dużo powietrza w stosunku do paliwa :kwasny: . proszę o jakieś wskazówki
ngrzesiek85
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 10:29
Lokalizacja: Grabowiec

Postprzez lampek22 » 19 gru 2008, o 18:11

Mój problem sie nasilił.przez jakiś czas wszystko było wporzadku .a teraz obroty skacza jak trzymam wcisniete sprzegło???czy przyczyna tych skoków mogą być zużye świece(nie wiem kiedy były wymieniane 2 miesiace temu kupiłem auto)
lampek22
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 22:14
Lokalizacja: Malbork

Postprzez pablomed » 19 gru 2008, o 20:25

ngrzesiek85, nieszczelny dolot łącznie z odmą, zawieszająca się klapka w przepływomierzu (zwłaszcza jak widział LPG) - o ile to silnik 2E, niewłaściwe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. To najczęściej, ale jest dużo innych możliwych przyczyn.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Zakizak » 25 mar 2009, o 15:39

witam wszystkich jeśli można wtrącić mam problem z temperaturą a dokładnie
wskaźnik pokazuje mi około 105 stopni wiatrak załącz sie koło 120 co jest śmieszne wymieniałem już wskaźnik bo poprzedni był zepsuty czujnik temperatury na wężu również woda przy 120 sie nie gotuje i silnik chodzi normalnie nie wiem co sie dzieje czy to sprawka wskaźnika???? proszę o pomoc
Zakizak
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 mar 2008, o 21:05
Lokalizacja: przemyśl

Postprzez mani51 » 26 mar 2009, o 17:32

Zakizak, jak odpalisz silnik bez korka w zbiorniczku i do czasu załączenia i wyłączenia wentylatora nie wywali Ci płynu to oszukuje wskaźnik a najprawdopodobniej właśnie ten czujnik temperatury (mam też taki który pokazuje mi 110°C, przy 115°C załącza się wentylator a płyn w zbiorniczku tylko się podnosi ale nie gotuje się mimo odkręconego korka)

a co do skaczących obrotów to ostatnio znowu golfik zaszalał i też mu obroty falowały więc podniosłem maskę i trochę go podotykałem :-) i co się okazało: silnik pracował na ssaniu i było ok i nagle ssanie się wyłączyło a zawsze było tak że obroty malały stopniowo ze wzrostem temperatury i pomyślałem że coś z czujnikiem musi być, wypiąłem wtyczkę i żadnej reakcji więc :-| ...i niewiedzieć czemu rozpiąłem takie okrągłe złącze nad kolektorem ssącym gdzie łączą się wszystkie kable idące do przepustnicy itp. Silnik zgasł - w sumie nic dziwnego :-) najlepsze było to że jak spinałem złącze to zaczął działać krokowy i uchylał i zamykał przepustnicę. po chwili się uspokoiło ale za każdym razem jak dotknąłem złącza krokowy reagował więc cosik tam nie łączyło. Poruszałem kablami i znowu to samo :zdziwko: Pooglądałem kable, wszystkie całe, poruszałem nimi jeszcze i porządnie spiąłem złącze. Odpaliłem silnik i chodził równo, po chwili obroty zaczęły maleć i ssanie się wyłączyło tzn wszystko ok i postanowiłem wypiąć wtyczkę od czujnika - tym razem obroty wzrosły tak jakby załączyło się ssanie a zatem to też najbardziej prawidłowa reakcja. Niby nie znalazłem konkretnej przyczyny ale już wiem gdzie szukać jeśli problem się powtórzy...reasumując, w naszych kilkudziesięcioletnich golfikach warto czasem posprawdzać wszelkie połączenia kabli i ich stan zanim weźmiemy się za wymianę osprzętu który tani nie jest a założe się że po wizycie u mechanika pierwsze co by wam zmienił w przypadku problemów z obrotami to silniczek krokowy za jakieś 300zł
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości