Problem z odpalaniem, obrotami i dławieniem. Pomocy !!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem z odpalaniem, obrotami i dławieniem. Pomocy !!

Postprzez Misia » 5 mar 2011, o 20:52

Witam
Mam następujący problem. Posiadam Golfa III 1.8 66kw. Przed zimą zaczęłam mieć problemy z odpalaniem, dławił się, czasem chodził na 3 gary a następnie odpalał a po chwili sam gasł. Myślałam ze to pompa ale pompa podaje paliwo, okazało sie że cewka była pęknięta - wymieniłam ją i było cacy :) Aż do dziś... odpalam go i zaczęły mi znów obroty skakać, zaczął sie dławić i chciał zgasnąć podtrzymałam go chwile na obrotach to mu przeszło ale jechał tak jak by miał za moment stanąć. ( kilka dni wcześniej stał na luzie i nagle sam zaczął gazować...) Świece i kable mam nowe, cewka też nowa co to może być - wilgoć w silniku ?? W czasie zimy nie miałam problemu gdy były mrozy z odpalaniem zaczęły się roztopy i znów problemy z obrotami i odpalaniem co to może być ??? POMOCY !!!!!!
Misia
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 19:55
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z odpalaniem, obrotami i dławieniem. Pomocy !!

 

Postprzez Dawid » 5 mar 2011, o 21:05

. lecz na poczatku przeczyść kopólke tam gdy zbierze sie wilgoc auto bedzie kulac, przeczysc starrannie szmatka i napisz czy pomogło

[ Dodano: 2011-03-05, 20:08 ]
***kopułka ta od przewodow przy zapłonie
Dawid...>> PKN
Dawid
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 08:48
Lokalizacja: ślesin

Postprzez Misia » 6 mar 2011, o 21:14

Nie pomogło - niestety :/

Czy ktoś wie co to może być ...?
Misia
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 19:55
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez matuszgt » 6 mar 2011, o 23:41

Ja bym zaczął od zdjęcia klemy z akumulatora bo mógł nałapać błędów. Tak najłatwiej. A trudniej to jak nie chce odpalić może być czujnik temperatury, a falujące obroty mogą świadczyć o problemach z silniczkiem krokowym. Jednak zacząłbym od klemy później szukał innych przyczyn.
matuszgt
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 23 lis 2009, o 00:55
Lokalizacja: warmia - mazury

Postprzez liwinglawida » 6 mar 2011, o 23:59

może gdzie lewe powietrze zaciąga?;>
liwinglawida
 

Postprzez terms » 13 mar 2011, o 22:11

Może aparat zapłonowy?
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Misia » 15 mar 2011, o 20:16

przeczyściłam i wysuszyłam kopułkę i na razie jest dobrze- żadnych problemów...
Poczekam do następnego deszczu i zobaczę co będzie :/
Misia
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 19:55
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Kiszło » 20 mar 2011, o 18:09

mam problemy tez z cewką, łapie wilgoć i wydaje mi się ze to jest przyczyna moich podobnych problemów bo 2 dni pada 2 dni ciezko wyruszyc gdzies, dzien cieplejszy i juz sie kula, niewiem tylko czy zabezpieczyc lepiej cewke i kable czy trzeba ją wymienic bo juz taką bedzie miała tendencję
Kiszło
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 mar 2011, o 13:55
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Misia » 22 mar 2011, o 07:04

Wyjmij cewkę i ja obejrzyj. Jeżeli cewka jest gdzieś pęknięta itp to na 100% łapie wilgoć i bedą problemy z odpalaniem aż pewnego dnia w ogóle nie odpali, nie baw się w jej naprawę :/ Kup po prostu nową ( lub używana ale od nowego auta np. po wypadku) poza nią posprawdzaj kable, świece, czy pompa podaje może wysiada....
Misia
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 19:55
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Schnaider » 5 kwi 2011, o 00:03

Miałem podobną sytuację, kiedy woda dostała się pod maskę podczas mycia spodniej części klapy.

Jest to bardzo drażliwy temat, ponieważ na sucho wszystko działało, ale po najechaniu na kałużę, z braku podłogi w silniku, krople wody dostawały się na cewkę i powodowały spięcie.
Kręcił, ale już nie odpalał.
Jak było sucho, to wszystko działało.
Zaczynało się przy wilgoci i przede wszystkim na kałużach.

Raz wymieniłem cewkę na używaną, żeby iść po kosztach i po kilku dniach temat wrócił.
Zatem także myślałem, że cewak jest nowa i co innego powinno być do niczego.
W ten sposób wymieniłem całe okablowanie :lol:
A i tak ostatecznie skończyło się na wstawieniu nowiutkiej cewki.

Jeśli cewka zaczyna defektować, to nie ma sensu jej trzymać, bo zawiedzie w najmniej odpowiednim momencie.

Jeżeli wymieniałeś cewkę na nową-starą, to przyjrzyj się jej jeszcze raz, bo raczej objawy wskazują na cewkę.

Czasami nie ma co oszczędzać i lepiej zainwestować w nowy dobry sprzęt.
Drugim razem kupiłem już porządną za 250 i po problemie.
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości