Problemy z zapalaniem jak silnik jest zimny.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problemy z zapalaniem jak silnik jest zimny.

Postprzez marcinkoz2910 » 20 lip 2008, o 15:54

Witam. Jestem tutaj nowy i dopiero zaczynam moją przygodę z golfem III ;-) , i tu na początku mam pytanie: Co się może dziać że jak silnik jest zimny to trzeba troszkę nim pokręcić żeby zapalił?? Ale jak jest już troszkę zagrzany to pali od strzału. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Problemy z zapalaniem jak silnik jest zimny.

 

Postprzez Piotr Bąk » 20 lip 2008, o 16:34

Witam. marcinkoz2910 , może to wcale nie jest wina silnika.Skoro niedawno kupiłeś autko to napewno poprzedni właściciel nie włożył Ci nowego akumulatora a może tu własnie jest cały szkopuł. Przy rozruchu benzyniaka najważniejsze jest mocne kponięcie alumulatora a nie to żeby nim kręcić i kręcić. Jeżeli to akumulator to bedziesz to widział przy rozruchu jeżeli wszystkie światełka bedą Ci przygasać. Pózniej jak się wszystko zagrzeje to alternator zrobi swoje a i na cipłym silniku jest juz zupełnie co innego. Sprawdź to a jak nie to to można radzic dalej. Pozdrawiam ;-) Miłego jeżdżenia
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez marcinkoz2910 » 20 lip 2008, o 16:50

no proszę to mi nie przyszło do głowy żeby to mógł robić akumulator, a powiesz jak napiszę że w akumulatorze mam taką kontrolkę i za jak świeci na zielono to jest OK jak na biało to trzeba wlać wody destylowanej a jak jest czarno to na złom a mi właśnie świeci na zielono. Ale na pewno to sprawdzę z tym akumulatorem. pozdrawiam
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 20 lip 2008, o 18:26

Piotr Bąk napisał(a):Witam. marcinkoz2910 , może to wcale nie jest wina silnika.Skoro niedawno kupiłeś autko to napewno poprzedni właściciel nie włożył Ci nowego akumulatora a może tu własnie jest cały szkopuł. Przy rozruchu benzyniaka najważniejsze jest mocne kponięcie alumulatora a nie to żeby nim kręcić i kręcić. Jeżeli to akumulator to bedziesz to widział przy rozruchu jeżeli wszystkie światełka bedą Ci przygasać. Pózniej jak się wszystko zagrzeje to alternator zrobi swoje a i na cipłym silniku jest juz zupełnie co innego. Sprawdź to a jak nie to to można radzic dalej. Pozdrawiam ;-) Miłego jeżdżenia
może tak może nie bo takie objawy jak opisałeś marcinkoz2910 to wystepują jeżeli czujnik tęperatury cieczy jest walnięty wiem bo miałem to samo i ako nie ma nic z ytm wspólnego ;-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 20 lip 2008, o 22:03

czujnik temperatury ?? a gdzie to znajdę i jak to można zdiagnozować??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 21 lip 2008, o 22:15

w takim grubym wężu który wychodzi z silnika poprawej stronie jest krućiec a wnim czujnik teperaturu cieczy ale sprawdz jaki ma kolor obwudka i ile pinowy jest wtyk bo to jest ważne wrazie zakupu bo są rużne kolory a wyjmujesz go w taki sposób - wysuń wtyk wysuń wsuwkie w bok i czujnik do góry jest osadzony na oringu zatkaj szybko otwór aby płyn chłodniczy nie uciekał
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 22 lip 2008, o 15:56

znalazłem go ma on 4 piny i jest na nim taka żółta otoczka a zauważyłem że koło niego po prawej jest też miejsce na takiego coś tylko zaślepione, a powiedz mi jeszcze ile za takiego coś trzeba dać ??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 22 lip 2008, o 22:41

marcinkoz2910, za podrube jakieś 35zł ale nie polecam bo przekłamują choć może dobrze trafisz a orginał około 80zł wybur należy do Ciebie a to wolne miejsce o które pytasz to chyba w to wchodzi czujnik od klimy pewien nie jestem pozdrawiam
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lip 2008, o 20:26

to tak dowiedziałem się ze ten czujnik jest odpowiedzialny za pokazywanie temperatury cieczy a z tego wnioskuję że ze zapłonem nie ma nic wspólnego, a teraz nowość jak podłączyłem prostownik do akumulatora i zakręciłem silnikiem to załapał za drugim obrotem :-D więc myślę że to jednak akumulator. A co Wy na to ??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marko1967 » 24 lip 2008, o 21:28

marcinkoz2910 napisał(a):to tak dowiedziałem się ze ten czujnik jest odpowiedzialny za pokazywanie temperatury cieczy a z tego wnioskuję że ze zapłonem nie ma nic wspólnego,
nie tyle z zapłonem co komp widzi np: że silnik jest gorący i nie włączy się ssanie i sprubuj rano odpalić auto bez ssania krecisz i krecisz aż odpali ale szlak trafia że tyle trzeba kręcić np:1 minute i za to ten czunik też jest odpowiedzialny ;-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lip 2008, o 22:18

a no możliwe nie pomyslałem o komputerze :-| , no faktycznie to może być to :roll: Ale i tak mam już zamówiony taki czujnik i jak przyjdzie to go założę i zobaczymy jak bedzie gadał, ale myśle ze to akumulator bo w połączeniu z prostownikiem odpalił od strzału (jakieś 1 do 1,5 obrotu, a normalnie było po 4,5 obrotu :-? ) ale mam nadzieje że się z tym uporam, dziekuję za zainteresowanie sie tym tematem. Ale jak to wykombinuję to dam znać jaki wynik ;-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Re: Problemy z zapalaniem jak silnik jest zimny.

Postprzez SotoM » 24 lip 2008, o 23:47

marcinkoz2910 napisał(a):Witam. Jestem tutaj nowy i dopiero zaczynam moją przygodę z golfem III ;-) , i tu na początku mam pytanie: Co się może dziać że jak silnik jest zimny to trzeba troszkę nim pokręcić żeby zapalił?? Ale jak jest już troszkę zagrzany to pali od strzału. Pozdrawiam

a byłes na warsztacie z nik aby ustawić kat wyprzedzenia zapłonu?? moze to byc takze powodem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości