Skoki obrotów

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez bleky99 » 21 sie 2008, o 10:15

panowie a jak patrzyliscie na obroty?? patrząc na obrotomierz czy elektronicznie na wyswietlaczu przebiegu ?? ---- jesli macie elektronicznie wyswietlany przebieg to naciskacie przycisk przy wyswietlaczu dystansu przytrzymujac go przekrecacie kluczyk ale bez odpalania puszczacie przycisk i odpalacie autko na wyswietlaczu przebiegu wyswietli sie 1 naciskajac przycisk pod wyswietlaczem przebiegu dojdziecie do 7 i wtedy obroty beda wyswietlane cyfrowo -------- było juz o tym we wcześniejszych postach ale to wskazanie jest dokładniejsze niz patrząc na obrotomierz --------------pozdrawiam !!!!!
Avatar użytkownika
bleky99
Badacz tematu
 
Posty: 206
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 23:52
Lokalizacja: warszawa

 

Postprzez glapsson » 21 sie 2008, o 11:05

Bardzo ciekawe nie próbowałem ale patestuję jednak wolę podpiąć kompa u mnie różnica obrotomierz a komputer ok 50 wiecej na kompie
glapsson
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 18:16
Lokalizacja: gizałki

Postprzez lizardking » 23 sie 2008, o 00:18

panowie jeżeli macie silniczki 1,4 i 1,8 czy 2.0 to macie normalne silniczki krokowe i wszystko sie zgadza ale jezeli macie 1,6 AEE to zamiast silnika krokowego macie wspaniały włoski wynalazek magneti marelli i życze powodzenia z tym gównem za 6 stów
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Postprzez glapsson » 23 sie 2008, o 08:21

jezeli macie 1,6 AEE to zamiast silnika krokowego macie wspaniały włoski wynalazek magneti marelli i życze powodzenia z tym gównem za 6 stów


Czy możesz to rozwinąć??

Szczegóły myślę będą istotne zależy co miałeś na myśli np. kupowanie zamienników itp . i może napisz jaki to coś ma nr producenta będzie prościej zidentyfikować w innych autach . Czy przypadkiem 1,6 ABU też nie ma tego "gówna"
glapsson
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 18:16
Lokalizacja: gizałki

Postprzez dariuszek03 » 23 sie 2008, o 09:42

witam a ktoś wie jak się czyści przepustnicę w 1.4 ABD na monowtrysku i interesuje mnie ewentualnie wymiana uszczelek bo ciągnie mi lewe powietrze koło zaczepu linki gazu? :-o
dariuszek03
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 19:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lizardking » 23 sie 2008, o 09:42

W silniku AEE jest gówniany włoski wynalazek polegający na zblokowaniu w jednej nierozbieralnej podobno obudowie serwosilnika ustawiającego przepustnicę względem jej osi sterowanej linką od pedału gazu. Inaczej mówiąc ten automat może w pewnym zakresie korygować zadane przez kierowcę ustawienie wychylenia przepustnicy. Nie potrzeba więc silnika krokowego w normalnym rozumieniu bo regulacja wolny obrotów realizowana jest przez wspomniany serwosilnik przy zerowym naciągu linki gazu /noga nie dotykająca pedału/. Kolejny element zawarty w tej obudowie to czujnik jej rzeczywistego wychylenia. Jest to z racji swojego włoskiego rodowodu urządzenie zawodne i sprawiające wiele kłopotów. Nowy element kosztuję około 600 PLN, zamiennik na allegro ok. 280 PLN. Wymiana tego elementu nie zawsze przynosi poprawę - właściwie z niewiadomych przyczyn. Objawami uszkodzeń tego elementu są niekontrolowane wzrosty obrotów bądź spadki aż do unieruchomienia silnika. Podobno niekiedy pomaga wyczyszczenie tego elementu i adaptacja VAGiem ale mi w AEE nie pomogło.
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Postprzez Lucas » 7 wrz 2008, o 12:12

Teraz troche inna rzecz ale tez z obrotami wiec nie zakladam nowego tematu. Po odpaleniu auta na zimnym silniku obroty sa na poziomie niecałych 2 tys. i powoli spadaja. W ciagu kilku sekund leca do około 1 tys. i autem tzręsie, pracuje tak nierówno. Jak przygazuje troche momentalnie problem znika i jest normalnie. Co to może być?? PS. Z tymi wolnymi obrotami dałem sobie już spokój. Natomiast ostała przeczyszczona przepustnica i krokowiec i tych skoków o których było w pierwszym poście juz nie ma. :-)
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Jakamo » 14 sty 2009, o 16:03

Witam panowie !!! z tego co mi jakis mechanik powiedzial to silniczek krokowy nie wyetepuje w wszystkich rodzajach silnikow golfow 3, 2 przy tego typu objawach najlepiej zaczac od przeczyszczenia samej przepustnicy ktorw wlasnie w waszych silnikach jest pod filtrem powietrza trzeba go zdemontowac... dalej co jest wazne czesto po przeczyszczeniu przepustnicy trzeba podlaczyc autko pod kompa zeby zrestartowac poprawnie kompa w aucie... bo mozna przeczyscic autko i sie okaze ze komp pokawywac bedzie blad nr "01087" - czyli nie wprowadzono nastaw poczatkowych...
w praktyce sam wiem po sobei ze przy obrotach najtaniej wychodzi podlaczyc auto do kompa i stwierdzic co jest
Jakamo
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 20:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez BboyBulli » 26 mar 2009, o 22:39

Witam.Od jakiegoś czasu też walczę z gasnącym silnikiem i fauljącymi obrotami.Jestem po wymianie przepustnicy, pompy paliwa, kabli WN, filtru paliwa.Problem nie ustał.Auto cale się trzęsie się, ma 750 obrotów.Oprócz tego z wlewu paliwa słychać szum.Auto gaśnie mi co po chwile tak jak niektórym z Was, odpala za jakiś czas.Mechanik mówił że w moim przypadku trzeba spuszczać bak i patrzyć na odpowietrzniki, możliwe ze bak nie jest odpowietrzany i paliwo nie dochodzi.Piszecie że silnik AEE 1.6 nie ma krokowca w dosłownym słowa znaczeniu, a byłem kiedyś u innego mechanika bo chciałem żeby powalczył z tymi obrotami i gaśnieciem powiedział że przeczyści krokowca więc moje pytanie jest takie czy wreszcie da się go przeczyścic bo z tego co wiem to na tyle przepustnicy jest nastawnik, da się go czyścić, czy tylko mechanik mnie w konia robił?W każdym razie dalem 750 zl za nową przepustnice i za adaptacje.Walczę z tym problemem długi czas i strasznie mnie to wkurza bo co gdzie jestem u jakiegoś mechnika to każdy sie głowi i nie wie o co chodzi.Widać te silniki mają trudne objawy przez które nie pozwalają dociec co jest zepsute.Macie jakieś pomysły jeszcze na pokonanie tego błedu?Nie próbowałem wymieniać halla, może jest ktoś kto wymienił i mu pomogło?Proszę o pomoc posiadaczy silnika 1.6 AEE(stosowanego tez w skodach i polowkach z tego co mi wiadomo).Sam dalej będę walczył z tym problemem jeśli uda się coś zrobić napisze o tym.Dzięki
BboyBulli
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 14:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez dycha » 28 mar 2009, o 17:26

Witam

Dołączę się do tematu.W silniku 1.6 AEE znajduje się przepustnica powietrza ze zintegrowanym silniczkiem krokowym.Magneti Marelli włoskie łajno które często w tych motorach się psuje i jest odpowiedzialne za wahania obrotów.Miałem to samo i czyszczenie nie przyniosło rezultatu tylko wymiana.Przede wszystkim jeśli wymienia się taką przepustnicę to trzeba wstawić dokładnie taką samą o takich samych numerach ze względu na to że po podłączeniu pod kompa i wprowadzeniu nastawów nic to nie da jeśli przepustnica będzie o nie właściwych numerach.Ja pojechałem z tymi obrotami do jednego mechanika podłączył pod komputer wstawił nową przepustnicę i było to samo.Pojechałem do serwisu Magneti Marelli i co się okazało że moja przepustnica ma nr 030 133 064D a gościu we wcześniejszym warsztacie wstawił mi 030 133 064F i nastawy były inne.numery znajdziecie na obudowie nastawnika na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono.Co do obrotów to 600-650 to dobre obroty i takie będą te silniki tak mają .Obrazek
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez BboyBulli » 28 mar 2009, o 20:15

Aha czyli widać takie mają obroty te silniki.No nic jeszcze pozostał mi do zwalczenia problem gaśnięcia(coś z dawka paliwa).Mógłby mi ktoś jeszcze tylko napisać czy one były na jednopunktowym wtrysku, czy nie?Bo sam nie wiem znajomi mówią mi co pochwile co innego i sam już nie wiem?
BboyBulli
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 14:42
Lokalizacja: Kraków

co do silnika aEE z ponizszego zdjecia

Postprzez Jakamo » 7 kwi 2009, o 12:31

z tego co mi mechanik powiedział w tego typu silnikach nie ma silniczka krokowego:) tylko jednostka sterująca przepustnica (nastawnik przepustnicy) - błąd przy podłaczeniu do kompa 01087 - niestety jak na złośc ta częśc podobno jest droższa od krokowca w aso chcieli 1100 zł:) ale narazie jak szukam to znalazłem ta cześc po 250 zł + koszty wymiany w zależności od mechanika. Mi propunują za wymiane i wykasowanie błedów 150 zł.
Jakamo
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 20:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości