strasznie dużo pali

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

strasznie dużo pali

Postprzez tymk27 » 25 lis 2008, o 22:13

Mam problem z moim golfem 1.8 GL z 92r.
Po pierwszym tankowaniu do pelna postanowilem sprawdzic ile moj golf pali. Jak wszystko policzylem i zobaczylem wynik to policzylem jesszcze raz..... wyszło 17 litrow. Pojechalem do mechanika podpial mnie do kompa i okazalo sie ze czujnik temepratury byl zepsuty i byl problem z sondą lamda - okazlo sie ze byl kabel urwany. I po tych zabiegach miał palić normalnie. Po naprawie zatankowalem do pelna i dzisiaj dolałem benzyny okazło się ze dalej pali 17 litrów? Wiecie może co oże być nie tak??
bo jak tak dalej pojdzie to nie wyrobie na wache.....
tymk27
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 17:08
Lokalizacja: Lublin

strasznie dużo pali

 

Postprzez SotoM » 25 lis 2008, o 23:37

a czy jak mechanik wymienił ten czujnik i sonde to sprawdził wskazania na nowych częsciach?? bo zazwyczaj jest tak ze fakt faktem jest to uszkodzone kupuje się wymienia i oddaje sie auto klientowi bez sprawdzania nowo zamontowanych czujników... to ze nowe to nie znaczy ze dobry jest ten czujnik. wielokrotnie sie spotkałem z taką sytuacją ze czujnik był uszkodzony...dla sprawdzenia proponował bym ci pojechać do jeszcze innego warsztatu który podłączy sie kompem i spr.czujnik temp jaki odczyt ma na kompie a jaki pokazuje ci na zegarze. bo ten czujnik temp. to czujnik 2 w 1- daje sygnał do ECU o temp. i pokazuje temp. ci na zagarze... a jesteś pewien ze paliwa nie gubisz albo moze go za mocno deptasz-ubyło mu moze na mocy i zeby jechał jak powinien jechać 1,8 to mu ciśniesz w pedał... ale jak masz takie spalanie to na nic innego nie wskazuje jak na czujnik templub sonde.... czhyba ze coś z wtryskiem sie dzieje -ale watpię. ja stawiam ze ten czujnik nowy moze być uszkodzony....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tymk27 » 26 lis 2008, o 09:20

no niby coś tam sprawdzał..... sondy nie wymienial tylko połączył urwane kable.....
Nie wiem czy to ma cos wspolnego z dużym spalaniem ale samochod na zimnym silniku odpala na 3 czyli przekrecam kluczyk jest "bu bu i wrrrrrrrrrr"
tymk27
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 17:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 26 lis 2008, o 23:35

mówie- ja bym na twoim miejscu podjechał do drugiego warsztatu na komputer i sprawdził ta temperature.porównasz jak czujnik pokaze na kompie i jaką bedziesz miał na zegarze...
no dobra...a kąt wyprzedzenia zapłonu był sprawdzany?? świece były zmieniane?? ciekawe jaką on ma iskrę- moze za słaba i nie spala dawanego paliwa... albo dostaje zbyt tuza dawe paliwa... tyy a moze dystrybutor na CBNie oszukiuje....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tymk27 » 27 lis 2008, o 15:06

dystrybutor nie oszukuje bo na wskazowce byla prawie rezerwa i nalałem do pełna.
Na drugi komputer jade w poniedziałek
a kąt wyprzedzenia zapłonu nie był sprawdzany - na wet nie wiem co to jest
Świece też nie były zmieniane
A jak podłaczy kompa do golfa to jak by to byla sonda lambda to pokaze jakis blad czy to widoac dopiero po przeanalizowaniu odczytu??
tymk27
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 17:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Golfik1986 » 27 lis 2008, o 19:36

tymk27 napisał(a):A jak podłaczy kompa do golfa to jak by to byla sonda lambda to pokaze jakis blad czy to widoac dopiero po przeanalizowaniu odczytu??

pokazuje odrazu przebicie na sondzie...
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez KristoF » 27 lis 2008, o 19:47

po wymianie czujnika nalezało spradzić czy nowy działa i zresetować sterownik silnika.Duże spalanie wynika obecnie z tego że podłączyłeś sonde a sterownik sie "dopasował" do warunkó pracy bez niej i z uszkodzonym czujnikiem temp.Stąd takie kosmiczne spalanie.Pozatym słaba iskra na świecach może powodować taki efekt jak opisał SotoM, świece najlepiej wymienić
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez tymk27 » 27 lis 2008, o 23:06

no to tak:
Ta naprawa była dokaonywana u mechanika który zna sie na rzeczy - pracował kiedyś w warsztacie VW i teraz otworzyl swoj biznes. Więc razczej komputer zresetował po tych naprawach - oczywiście pewności nie mam. A świece wykręcał inny mechanik i stwierdził ze są jeszce ok.
Więc pewnie jest to lambda.
No nic w poniedziałek lub we wtorek podlacze go do kompa wszytsko powinno wyjść.

A tak odbiegajac od tematu co sadzicie o kupieniu sobie intefesju VAG do kompa i o samodzielnym diagnozowaniu samochodu?? taki zestawik kosztwal by ok 100zł liczac ze 1 podlaczenie sie w mechanika do kompa to 40-50zł.... Czy kompletny laik poradzil by sobie w tym temacie??
tymk27
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 17:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez seb » 27 lis 2008, o 23:17

Sprawdz czy nie przestawil Ci sie rozrzad, poprzednia wlscicielka mojego golfa miala cos takiego jak Ty.
seb
 

Postprzez tymk27 » 3 gru 2008, o 10:50

Byłem u mechanika i wyszło że lambda jest ok tylko coś z zapłonem było nie tak chyba coś się nie zgrywało ze sobą....
Zalałem do pełna i pewnie gdzies za 3 tygodnie napisze jakie jest spalnie - czy w tym tkwił problem.
I dzięki za pomoc
tymk27
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 17:08
Lokalizacja: Lublin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 32 gości