Wszystko o remoncie głowicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Nati712 » 28 sie 2013, o 16:50

Podepne sie pod temat, bo chciala bym zapytac co sie bardziej oplaca zrobic remont glowicy czy ja wymienic i na jaka, bratu strasznie bierze olej i powiedzili mu ze musi wymienic glowice teraz nie wiemy czy mozna taką kupic ( i gdzie )uzywana i jak sprawdzic czy dobra czy nie a moze lepiej tam cos naprawic ???
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

 

Postprzez trollu » 28 sie 2013, o 17:26

jeżeli olej leci przez głowicę to pewnie uszczelniacze zaworowe. jeżeli głowica jest prosta, nie ma pęknięć itp to wystarczy zafundować jej wszystkie nowe uszczelki, śruby i będzie git. kupując głowicę też nas to czeka bo na starych uszczelkach jej przecież nie poskładamy, poza tym trzeba ją wtedy 2x bardziej sprawdzić żeby nie naciąć się na kwiatki w/w, banan, pęknięcia itd

ja bym ją najpierw dokładnie obejrzał, jeżeli mechanik bez targania głowicy powiedział że jest do wymiany bo silnik bierze olej to zmieńcie mechanika
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Nati712 » 29 sie 2013, o 13:45

Dzieki bardzo ! Nic nie jest pogiete ani popekane wiec bedzie brat sie brał za te wymiany uszczelek według zalecen :D
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

uszcelka pod głowicą

Postprzez krzysiudd » 12 paź 2013, o 12:31

Witam. Podejrzewam że padła mi uszczelka pod głowicą chciałbym się upewnić. Robi się duże ciśnienie w układzie chłodzenia oraz po troszku wyrzuca płyn. Przy odkręconym korku takie bąbelki się robią: http://www.youtube.com/watch?v=u9gUuUhb ... e=youtu.be.
Avatar użytkownika
krzysiudd
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 18:51
Lokalizacja: opoczno

Postprzez peter_pater » 13 paź 2013, o 16:06

Witam

Jakiej firmy kupić uszczelkę pod głowice i ile może ona kosztować ?

I gdzie na Forum znajdę kolejność dokręcania śrub + momenty ?
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez diablos20 » 6 sty 2014, o 23:59

od pewnego czasu coś mi stuka w silniku. dziś kolega mi powiedział, że to zawór w silniku i skoro tak stuka to długo silnik nie pociągnie. Co pasuje zrobić w silniku aby to zlikwidowac. oleju nie bierze, nie cieknie nic, płynu do chłodnicy nie ubywa. Kupiłem go ale nie robiłem rozrządu to pasuje jeszcze rozrząd chyba zdrobić?
diablos20
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 18:59
Lokalizacja: lezajsk

Postprzez trollu » 7 sty 2014, o 00:07

wypadałoby bo jak pasek się zerwie to masz po silniku. musis kupić pasek, rolkę napinacza paska i nie wiem czy nie pompę wody. co do pompy musiałbyś poszukać info na forum, ja z 1.4 nie miałem styczności ale o ile dobrze pamiętam w nich pompa jest na pasku rozrządu.
stukają pewnie popychacze hydrauliczne. Jeżeli klepią to warto je od razu wymienić. nigdy nie wymieniałem popychaczy ale wydaje mi się że trzeba rozpinać rozrząd bo musi być zdemontowany wałek. Jeżeli teraz wymienisz pasek a za np miesiąc bedziesz chciał zrobić popychacze to wydasz 2x kase - paska nie powinno uciągać się 2 razy, jak raz go ściągniesz to jest teoretycznie do wywalenia. teoretycznie, bo zdarzają się ludzie co tak robią ale to na własne ryzyko
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez laciek77 » 10 lut 2014, o 11:34

W golfiku co prawda wystąpił tylko wyciek oleju, płynu chłodniczego jakoś nie ubywa, ale za to bulgocze po odkręceniu i dodaniu gazu plus spaliny mają słodkawy posmak do tego padł termostat czyli jednak padła uszczelka. Auto pójdzie do mechanika bo nie mam choćby klucza dynamometrycznego jednak mam pytanie co dokładnie mu zlecić:

uszczelka+ planowanie głowicy to oczywiste tylko co jeszcze bo niestety większość zrobi tylko to co my chcemy.
Czytając ten i inne wątki:
- uszczelka pod głowicą
- uszczelka pod dekiel rozrządu
- simering na wałek rozrządu
- pasek i rolka rozrządu (rolka też obowiązkowo czy tylko pasek)
- śruby głowicy
- uszczelka kol.ss
- uszczelka kol wyd
- płyn do chłodnic
- termostat
Pompa wody była wymieniana 20 tys. km temu (przy rozrządzie) więc przypuszczam, że nie wymaga wymiany coś jeszcze ?

Trochę dziwne pytanie, ale czytając teraz forum mam pytanie wyciek oleju może wystąpić przez uszkodzenie pompy wody i w konsekwencji zepsucia się innego elementu ?

Silnik 1,6 AEE bo może to też istotne.
laciek77
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 sty 2014, o 21:07
Lokalizacja: Prudnik

Potrzebuje potwierdzenie diagnozy.

Postprzez łukasz1983 » 20 cze 2014, o 17:29

Od około 2 miesięcy rano przy odpaleniu przez około 3 sekundy auto chodzi na 3 gary,po tym czasie już pracuje normalnie.Następne odpalenie (nawet minutę po pierwszym odpaleniu) jest już normalne,dzieje się to po dłuższym postoju.Myślałem,że to coś z WN,ale wyeliminowałem je,nowe świece,palec,kopułka,cewka podmieniona na inną,przewody beru,nie mają przebicia.
Płynu na miesiąc dolewam może z 50 ml,temperaturę trzyma,płynu nie wyrzuca,nie kopci na biało,węże wydaję mi się,że delikatnie puchną.
Dziś rano przed odpaleniem wykręciłem świece,i 1 od strony rozrządu była delikatnie mokra (nie była to benzyna).
Kompresja mierzona w tamtym tygodniu,i na 1,3,4 tłoku ma 11,5 na 2 tłoku 12.
Może to być uszczelka,że poszła w taki sposób by po nocy delikatnie puszczać płyn na tłoka?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 21 cze 2014, o 11:16

bardzo wątpię kolego, za małe są objawy żeby o tym poważnie myśleć. Takla utrata plynu to zwykle gdzieś na wężach najczęściej od reduktora następuje. Może ci się tylko wydaje że chodzi na cztery gary a chodzi tak bo np czujnik temperatury padł lub coś w tym stylu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 27 cze 2014, o 12:34

pablomed, Możliwe,że chodzi na 4 baniaki,ale dźwięk ma taki jakby chodził na 3 (przebiera).
Czujnik temp. sprawny,mierzyłem go w całym zakresie temp. i pomiary mieszczą się w normach.Nawet dla spokoju robiłem mu reset ECU,nie pomogło.
Niepokojący objaw to te mokre elektrody na pierwszej świecy przed odpaleniem.Z czego to się może brać,jak dla nie to dziwny objaw,i wskazywał by na puszczającą uszczelkę.Kurcze sam już nie wiem,nie chcę bez potrzeby targać głowicy.

[ Dodano: 2014-06-27, 12:36 ]
W środę auto poszło na wymianę UPG,dziś odebrałem.
Tak jak podejrzewałem poszła uszczelka w taki sposób,że puszczała płyn chłodniczy na tłoka.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 28 gości