Zmiana oleju silnikowego

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Zmiana oleju silnikowego

Postprzez marcinkoz2910 » 31 maja 2009, o 19:31

Witam

Panowie mam jedno pytanko, mianowicie jak kupiłem autko to zmieniłem olej i wlałem mineralny 15W40, znajomy był w ASO i tam się dowiedział że oni nawet do starszych aut leją półsyntetyczny 10W40

I teraz tak ja już drugą wymianę oleju zrobiłem i czeka mnie kolejna i teraz pytanie czy mogę wlać zamiast tego co lałem do tej pory (mineralny 15W40) olej półsyntetyczny 10W40? Dodam że nie wiem jaki był lany olej wcześniej.

Czy nic się nie stanie z silnikiem? Czy takie przejście jest dozwolone?

Jaki jest Wasze stanowisko na ten temat? Czekam na odpowiedzi fachowców.
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Zmiana oleju silnikowego

 

Postprzez Kati » 31 maja 2009, o 19:54

jak najbardziej możesz zmienic na półsyntetyczny olej i nic sie nie stanie z silnikiem.
Syntetyczne i półsyntetyczne oleje mieszają się ze wszystkimi (pół s./syn/mineral).
jeżeli autoć nie pali Ci oleju to można zainwestować w półsyntetyczny :-)
pozdro
_______
Kati
_______

Mój GoLfOzAuR GTI Edition http://www.golf3.pl/topics2/gti-by-kati-vt18479.htm
Avatar użytkownika
Kati
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 16:04
Lokalizacja: WWL

Postprzez michał1903 » 31 maja 2009, o 20:06

ja słyszalem ze to bujda z tym mineralnym, mam dwóch znajomych mechanikow i mowia ze minerał to szajs
michał1903
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 17:06
Lokalizacja: kamień pomorski

Postprzez Golfik1986 » 31 maja 2009, o 20:25

ale modele jak wlejesz mineral nie ma opcji zmiany juz pol syntetyk. mineral leje sie na samym koncu jest gestszy od pol syntetyka i teraz zalejesz pol syntetyk i moga sie zaczac jaja zaczna sie robic wycieki wyplucze uszczelki. a czemu wlales mineral???
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez K@mil » 31 maja 2009, o 20:32

Kati napisał(a):jak najbardziej możesz zmienic na półsyntetyczny olej i nic sie nie stanie z silnikiem.


chyba jeszcze malo wiesz.


Nie wlewaj 10w50!!... z tego co napisales zrobiles juz z 30tys. (dwie wymiany juz byly i teraz trzecia) no to jak wlejesz polsyntetyk to moze byc tak ze teraz nie cieknie Ci wogole z silnika to na półsyntetyku zacznie jak z wiadra...
Tak jak napisal Golfik1986, moze wyplukac Ci wszystko...
Nie wiem czy warto zawracac sobie glowe... pewnie masz juz przebieg powyzej 200tys jak jezdzi to niech jezdzi dalej na 15w... i tak juz mu nic nie pomoze he.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez marcinkoz2910 » 31 maja 2009, o 21:01

Golfik1986 napisał(a):a czemu wlales mineral???
niewiedza i posłuchałem rady kolegów :/

K@mil napisał(a):pewnie masz juz przebieg powyzej 200tys jak jezdzi to niech jezdzi dalej na 15w... i tak juz mu nic nie pomoze he.
243tys.

Brak wycieków !!
Nie zjada oleju !!

[ Dodano: 2009-05-31, 21:59 ]
Uch strasznie to zakręcone z tymi olejami :/ Zmiany na pół syntetyk nie będzie !!

Jedno jest pewne Lotosa już nie wleje :/

A co powiecie na te oleje? Warte zakupu? Który lepszy?
--> Mobil Super 15W40
--> Elf Sporti SRI 15W40
--> Castrol GTX 15W40
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez zombek » 31 maja 2009, o 23:17

Ja kupiłem swojego golfa z niewiadomo jakim olejem i przebiegiem 258tys.

Kolega mnie namówił żebym zalał mineralny, więc tak uczyniłem.
Przejechałem może z 3000km i jak mój koleżka mechanik się dowiedział,
że mam mineralny olej to mnie opitolił i kazał szybko na 10W40 przejść:)

Od tamtej pory zrobiłem z 5 tys. i nie widze wycieków ani oleju nie ubywa.
Dodam że autko dużo ładniej zaczęło chodzić zimą, bo rano na mrozach przy mineralu to przy odpalaniu jakby smołą kręcił ;/
Mój czarnulek :D
Kliknij tu
Avatar użytkownika
zombek
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 23:45
Lokalizacja: ZS

Postprzez marcinkoz2910 » 1 cze 2009, o 00:23

Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g
Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny API - SJ/CF 144 -27 st.C 9,2mg KOH/g
Oleje te roznia sie praktycznie tylko lepkoscia i temperatura plyniecia (na korzysc polsyntetyka).


nie muszę chyba pisać jaki olej wybiorę na następną wymianę
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Kati » 1 cze 2009, o 01:00

Panowie o czym Wy w ogole piszecie?
Moze czegos nie wiem ale ktoredy ten olej sie ma wam zaczac wylewac. Chce zobaczyc przypadek ze po zmianie oleju z mienralnego na polsyntetyk lub syntetyk cos zaczyna z silnika kapac. Nie wspomne juz o tym ze w obecnej chwili duza czesc olejow mineralnych tez posiada dodatki myjace, romumiem ze to tez bedzie przyczyna "wylewania" sie oleju z silnika a tzw polsytetyki to w ponad 90% oleje mineralne. A jak juz zostalo napisane wczesniej dodatki myjace to kwestia producenta oleju a nie tego czy jest mineralny czy nie.

Nie zaleca sie mieszania ze soba olejow, co nie oznacza to jedank tego, ze nie moza przy wymianie wlac innego oleju niz byl. I to tyle w temacie.

dla ciekawych
http://hein-podesty.pl/oleje.pdf
pozdro
_______
Kati
_______

Mój GoLfOzAuR GTI Edition http://www.golf3.pl/topics2/gti-by-kati-vt18479.htm
Avatar użytkownika
Kati
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 16:04
Lokalizacja: WWL

Postprzez Legionista » 1 cze 2009, o 08:27

Jeśli nie masz zadnego wycieku to wlewaj półsyntetyk ja mam 250 tys i jezdze na półsyntetycznym a dodam ze był wlewany minerał czemu zmieniłem bo zmieniałem uszelke pod deklem od zaworów i pod misa olejowa,i K@mil, nie cieknie mi nigdzie ( niby z wiadra) po zmianie oleju :lol: :lol:
Mineralny najgorszy szajs

Tak jak Kolega pisze wyzej ze na połsytnetyku silniczek ładnie chodzi w zime (nie ma problemu z rozruchem) w zime...

Nie wiem skad sie o wzieło ze nie mozna wlewac z minerlanego na półsyntetyczny -> Pewnie ktos kiedys napisał powiedział i teraz kazdy powtarza takie rzeczy :lol:

Mam 3 mechaników i kazdy mi mówi jak masz minerał to silnik sie meczy szybciej
I lepiej wlewac półsyntetyczny nawet jak ma 300 tysi przejchane, a jak ma ubywac olej to bedzie ubywałna kazdym !!!
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez swatu » 1 cze 2009, o 08:33

Legionista napisał(a):zmieniałem uszelke pod deklem od zaworów
bemo mógłbys mi powiedziec jak wymienic ta uszczelke w 1.6 ABU bo ja mam lekkie wycieki ale w okolicahc filtra oleju ,niby w piatek był dokrecony na maxa ale widac mokre plamy.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Legionista » 1 cze 2009, o 11:26

swatu, Co do samej wymiany - odkręcasz 3 śruby (patrz foto) zdejmujesz pokrywe, dokładnie wyczyść miejsca przed założeniem uszczelki (rogi, ranty) i tu jedni radza tak a drudzy nie,zeby silikon tylko odp. na wys. temp. ale musi byc bezoctowy przeznaczony do silników ( ponieważ inne rozpuszcza olej mimo ze jest odporny na wys temp. i przez to dalej leci i dostaja sie resztki do oleju) ale Jak jest prosta pokrywa to silikonu nie trzeba a do krzywej to nic nie pomoże. - zmieniasz uszczelke, przykręcasz i tu jest najważniejsze, żebys nie na hamca, bo możnsz szkód narobić.
Odnośnie dokręcania, ja dokręcam po około 100 km.

Jak sie nie myle to tylko 3 śruby trzymaja dekiel zaworów ale mozesz popatrzec dokładnie czy tylko 3, bo nie miałem jeszcze do czynienia z 1,6
Obrazek
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 30 gości