Golf III 1.4 ABD wymiana obudowy termostatu
Witam!
Dziś postanowiłem wymienić obudowę termostatu gdysz były ciągle wycieki i zatykanie, przy okazji zrobiłem kilka fotek.
wycieki z miejsc oznaczonych 1 i 2 a 3 sie zapychała ciągle przez co rosło ciśnienie i wywalało płyn innymi szczelinami.
Potrzebne narzędzia:
- klucz nasadowy nr 13 (do odkręcenia górnych śrub obudowy termostatu od bloku silnika)
- kombinerki
- żabka (do ściśnięcia opasek na wężach)
- klucz nasadowy nr 10 (do odkręcenia dolnych śrubek obudowy termostatu)
- nowy króciec/ obudowa termostatu 030 121 117 N
- 5 litrów nowego płynu do chłodnicy (przy upuszczaniu płynu może trochę się wylać.
- miska o pojemności najlepiej min. 4 litrów - posłuży jako naczynie do złapania spuszczonego płynu
- oringi sa w zestawie a jak nie to trzeba dopasować se do obudowy
- opaski zaciskowe tak na wszelki wypadek
Odłączamy i wyciągamy akumulator żeby było wygodniej i bezpieczniej, następnie tak jak strzałki pokazują zdejmujemy zaciski z kopułki
i ściągamy ja i odkładamy na gore aby nie zawadzała.
Teraz spuszczamy do miski (która podstawiamy pod silnik) płyn z węża 7 ( ja od tego zaczołem ) i odpinamy pozostałe węże w dowolnej kolejności
( no i tu do tych zacisków nie zastąpiona jest żaba).
Odpinamy wtyczki tak ja pokazują strzałki, wyciągamy czujnik temperatury śruby 1 i 2 odkręcamy kluczem nasadowym 10 ( zapewne poleci trochę płynu)
Śruby poniżej 1 i 2 odkręcamy kluczem nasadowym nr 13 (przyda sie jakaś przedłużka na grzechotkę) i wyciągamy stara obudowę.
A oto stara obudowa i przyczyny wycieków (pękniecie oraz brak wewnętrznego kołnierza na około którego jest uszczelka
oraz znalezisko w środku obudowy które mi wypadło, a małe skrawki se latały i zatykały rożne wąskie kanały.
O to dolna obudowa termostatu (fotka zapożyczona gdyż moje nie wyszło) tu brakowało uszczelki pod termostatem wiec dajemy nowy oring
i skręcamy dolna z górna kluczem nasadowym nr 10.
A to stara i nowa obudowa z przykręcona dolna wraz z termostatem i nowym oringiem.
A teraz zostało składanie : robimy wszystko w odwrotnej kolejności
- zakładamy nowa obudowę i skręcamy do bloku silnika
- podpinamy węże oraz zakładamy żabą zaciski, zakładamy kopułkę
- zakładamy czujnik i zapinamy wtyczki
Może się komuś przyda, troszkę jest roboty ale jak później przyjemność Pozdrawiam