Historia Golfa MK3

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Historia Golfa MK3

Postprzez opolanin » 16 mar 2008, o 11:17

Sierpień 1991- Premiera Golfa 3

Listopad 1991- Początek produkcji Golfa z silnikiem VR6

Styczeń 1992- Możliwość zamówienia poduszek powietrznych czołowych za dopłatą (1200 DM)

Luty 1992- 13 -sto milionowy Golf

Marzec 1992- Akcja serwisowa dotycząca wszystkich Golfów 3 wyprodukowanych do marca 1992. Powodem tej akcji była możliwość zaistnienia zwarcia w instalacji elektrycznej.

Kwiecień 1992- Reflektory przednie zostały uszczelnione, aby nie dostawała się woda do ich wnętrza.

Lipiec 1992- Polepszenie jakości Golfów 3. Wyeliminowano szumy od wiatru powstające w przy "szyberdachu" ,umocniono tapicerki drzwi, polepszono zamki drzwi i siedzenia.

Styczeń 1993- Premiera Golfa 3 GTI 16V (150 kM)

Luty 1993- Golf 3 Syncro z napędem na 4 koła zostaje wprowadzony do produkcji.

Marzec 1993- 14- sto milionowy Golf.

Wrzesień 1993- Prezentacja Golfa 3 Cabrio, początek produkcji Golfa 3 Ecomatic (początek sprzedaży 24 września 1993), Golf 3 TDI zostaje zaprezentowany na IAA we Frankfurcie. Po raz pierwszy w historii Golfa pojawia się kombi pod nazwą "Variant".

Sierpień 1993- nowa czcionka użyta w zegarach.

Styczeń 1994- immobiliser w kluczyku za dopłatą a od października seryjnie.

Maj 1994- 15- sto milionowy Golf.

Sierpień 1994- Obrotomierz seryjnie we wszystkich wersjach.

Wrzesień 1995- poduszki powietrzne jako wyposażenie seryjne, zderzaki w całości lakierowane w kolorze nadwozia, nowa klamka tylnej klapy w Golfie Variant, nowe, praktyczniejsze zagospodarowanie bagażnika, które niestety ograniczyło jego pojemność z 330 do 320 litrów.



Wrzesień 1995- Nowy silnik 1,9 SDI.

Listopad 1995- Akcja serwisowa dotycząca 40.000 sztuk

Kwiecień 1996- Edycja specjalna 20 Jahre GTI

Maj 1996- Nowe linie wyposażeniowe Trendline, Comfortline tak jak w póżniejszym Golfie 4, roleta maskująca bagażnik w kombi seryjnie.

Sierpień 1996- boczne poduszki powietrzne dostępne za dopłatą

Wrzesień 1996- ABS seryjnie we wszystkich modelach.

Listopad 1996- 17 milonowy GOLF.[shadow=red][/shadow]


Wszelkie uwagi prosze kierowac na moje gg, dziekuje.
Ostatnio edytowano 16 mar 2008, o 15:06 przez opolanin, łącznie edytowano 2 razy
opolanin
 

Historia Golfa MK3

 

Narodziny Golfa 3 Generacji

Postprzez K@mil » 18 mar 2008, o 15:24

Zapraszam do lektury!!
Volkswagen GOLF III



Samochody Volkswagen Golf trzeciej generacji zaprezentowano w sierpniu 1991 roku. Sprzedaż samochodów Volkswagen Golf III rozpoczęto w Niemczech w listopadzie 1991 roku, a w Polsce w styczniu 1992 roku. Golf III ma nadwozia trzy- lub pięciodrzwiowe, nadwozie chociaż wymiarami niewiele różni się od poprzedniej generacji, odznacza się bardziej owalnymi powierzchniami (współczynnik oporu czołowego wynosi 0,3), prezentuje wysoki poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego, a w porównaniu z poprzednią generacją struktura nośna nadwozia ma o 30% większą sztywność na skręcanie.

Większy jest także udział blach ocynkowanych w budowie nadwozia, a stal i metale nieżelazne użyte do jego budowy są w pełni przystosowane do wielokrotnego użycia.


Do napędu samochodów zastosowano zmodernizowane silniki benzynowe czterocylindrowe rzędowe o pojemnościach 1,4 dm3 (44 kW), 1,8 dm3 (55 kW), 1,8 dm3 (66 kW) i 2,0 dm3 (85 kW), zaś w styczniu 1992 roku rozszerzono ofertę silników benzynowych o silnik sześciocylindrowy widlasty VR6 o pojemności 2,8 dm3 (128 kW), a także silniki wysokoprężne czterocylindrowe o pojemności 1,9 dm3 zaprezentowane równolegle z wersjami benzynowymi w sierpniu 1991 roku - nie doładowany osiągający moc 47 kW przy 4400 obr/min oraz turbodoładowany rozwijający moc 55 kW przy 4200 obr/min. W obu silnikach zastosowano wtrysk pośredni do komory wirowej oraz katalizator utleniający w układzie wylotowym.


Wszystkie silniki są umieszczone poprzecznie z przodu samochodu, a w układzie wylotowym występują katalizatory potrójnego działania. W układzie napędowym z silnikami benzynowymi zastosowano pięciobiegowe manualne skrzynie biegów, zaś w niektórych wersjach zaoferowano alternatywnie automatyczną czterobiegową skrzynię biegów sterowaną elektronicznie, zawierającą możliwość wyboru przez kierowcę jednego z dwóch programów jazdy (ekonomicznej lub sportowej). W wersjach z silnikami wysokoprężnymi montowano manualne skrzynie biegów.


W marcu 1993 r. ukazał się na rynku model Golf GTI 16V z szesnatostozaworowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 2,0 dm3 i mocy 110 kW (150 KM) wyposażony w manualną 5-biegową skrzynię biegów.
Od poprzedniej wersji GTI różni się on zewnętrznie jedynie napisem "GTI 16V" umieszczonym pod tylną prawą lampą zespoloną. Wersja ta ma odmiany trzy- i pięciodrzwiową oraz jest seryjnie wyposażona we wspomaganie układu kierowniczego i układy przeciwdziałające blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) oraz poślizgowi kół napędzanych (EDS), a także w centralny zamek. We wnętrzu przednie siedzenia są "kubełkowe" i mają regulowaną wysokość siedziska, zaś tylne siedzenie jest dzielone w proporcji 1/3 do 2/3. Wyposażenie uzupełnia komputer pokładowy. Jako wyposażenie dodatkowe przewidziano dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz klimatyzację o ręcznej lub automatycznej regulacji temperatury wnętrza. W celu podkreślenia sportowego wyglądu samochodu obręcze kół odlewane ze stopu lekkiego wyposażono w ogumienie o wymiarach 205/50 R 15.



We wrześniu 1993 roku na Salonie Samochodowym we Frankfurcie zaprezentowano samochód Volkswagen Golf Variant, stanowiący pierwszą odmianę kombi w dotychczasowych generacjach samochodu Golf, zbudowany z wykorzystaniem elementów nadwozia modelu Vento.



Te pięciodrzwiowe nadwozie kombi uzupełnia rodzinę samochodów Golf. Kombi zaoferowano w wersjach CL oraz GL z silnikiem benzynowym o mocy 66 kW (90 KM) oraz w wersji GT z silnikiem benzynowym o mocy 85 kW (116 KM). Golf Variant był w sprzedaży równolegle z jeszcze nowszą odmianą Golfa, a mianowicie Golf Cabrio. Kabriolet zaoferowano z dwoma silnikami benzynowymi: 1,8 dm3 o mocy 66 kW (90 KM) oraz 2,0 dm3 o mocy 85 kW (116 KM) w dwóch wersjach wyposażenia: podstawowej i "Avant Garde" (awangardowej).


Oba silniki mogą współpracować zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynię biegów. W zależności od wersji dach kabrioletu może być rozkładany i składany ręcznie lub automatycznie. W tym samym okresie wprowadzono na rynek samochód Golf S z silnikiem benzynowym 1,6 dm3, z jednopunktowym wtryskiem paliwa, o mocy 55 kW (75 KM).

Od listopada 1993 do czerwca 1994 r. na bazie samochodów Golf S 60 KM i 90 KM wprowadzono na rynek w ograniczonej liczbie egzemplarzy serię samochodów o nazwie Golf Atlanta, następców modeli Golf Boston i Memphis.

W styczniu 1994 r. w Golfach oznaczonych symbolem TDI wprowadzono czterocylindrowe turbodoładowane silniki wysokoprężne o bezpośrednim wtrysku paliwa, pojemności skokowej 1,9 dm3 i mocy 66 kW (90 KM). Silniki te wyposażono w elektroniczne sterowanie wtrysku paliwa, które optymalizuje proces spalania i zapewnia spełnienie obowiązujących norm dotyczących emisji toksycznych składników spalin. Zapewnia także dobre właściwości trakcyjne, komfortowe prowadzenie samochodu i małe zużycie paliwa. Silniki te zaoferowano do samochodów Golf w wersjach wyposażenia S i GT.

Na początku 1994 r. w samochodach Volkswagen Golf zaoferowano ośmiozaworowy silnik benzynowy typu ABU o pojemności skokowej 1,6 dm3 z jednopunktowym wtryskiem benzyny. Silnik ten w październiku 1994 r. zastąpiono silnikiem benzynowym typu AEA o tej samej pojemności skokowej i mocy, a ten w sierpniu 1995 r. zastąpiono silnikiem benzynowym typu AEE o tej samej pojemności skokowej i mocy znamionowej, lecz uzyskiwanej przy mniejszej prędkości obrotowej. Ośmiozaworowy silnik benzynowy samochodu Golf GTI typu 2E od października 1994 r. otrzymał oznaczenie ADY, a od sierpnia 1995 r. - oznaczenie AGG. W tym samym czasie pojawił się na rynku model z nadwoziem kombi o nazwie Golf Variant w wersji CL napędzany silnikiem wysokoprężnym mocy 47 kW (64 KM). W maju 1994 r. modele Golf Variant w wersjach CL oraz GT wyposażono w silniki TDI. Wszystkie wersje samochodów od modeli 1994 wyposażono w filtry przeciwpyłkowe oraz układ kierowniczy standardowo wyposażony we wspomaganie hydrauliczne.

W lipcu 1994 r. Volkswagen Golf GTI z silnikiem benzynowym 2,0 dm3 o mocy 85 kW (116 KM) został wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i tym samym uzupełnił gamę oferowanych modeli. Od lipca do października 1994 r. zaoferowano krótką serię samochodów Golf "Pink Floyd" z silnikami benzynowymi 1,6 dm3 o mocy 55 kW (75 KM) oraz 1,8 dm3 o mocy 66 kW (90 KM). Wyposażono je we wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, elektryczne podnoszenie szyb w przednich i tylnych drzwiach, zaś siedzenia były pokryte tkaniną o specyficznych wzorach. Od sierpnia 1994 r. typ silnika bezynowego ABS zmieniono na ADZ.

W październiku 1994 r. wprowadzono elektroniczny immobilizer pod nazwą immotronic do wyposażenia wszystkich wersji samochodów Volkswagen Golf i Vento. Wprowadzono także w ograniczonej liczbie egzemplarzy samochody Golf Atlanta z wyposażeniem modelu Golf S, od listopada 1995 r. oferowane wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym i z trzema dostępnymi wcześniej silnikami wysokoprężnymi.

Od maja 1995 r. gamę samochodów Volkswagen Golf Variant wzbogacono o odmianę z silnikiem benzynowym 1,6 dm3 o mocy 55 kW (75KM). W tym samym czasie zaoferowano serię samochodów Volkswagen Golf GTI z silnikami ośmio- i szesnastozaworowymi o nazwie "Edition".


W czerwcu 1995 r. zaoferowano serię samochodów Volkswagen Golf o nazwie "Rolling Stones" z trzema silnikami benzynowymi 1,4 dm3 o mocy 44kW (60KM), 1,6 dm3 o mocy 55 kW (75KM) oraz 1,8 dm3 o mocy 66 kW (90 KM). W lipcu 1995 r. seria kabrioletów Volkswagen Golf o nazwie "Coast" z silnikiem benzynowym 1,8 dm3 o mocy 55 kW (75 KM) uzupełnia gamę tej wersji nadwozia. W tym samym okresie wprowadzono na rynek samochód Golf Cabrio TDI z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym. Samochód ten, podobnie jak wyposażony w silnik o zapłonie iskrowym, może pomieścić 4 osoby, ma wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczny immobilizer - immotronic, pałąk chroniący pasażerów w razie przewrócenia się samochodu, elektrycznie podnoszone boczne szyby przednie i tylne oraz składany dach uruchamiany mechanizmem elektrohydraulicznym.
Od sierpnia 1995 r. w najmniejszym silniku benzynowym samochodów Golf typu ABD zastosowano wielopunktowy wtrysk benzyny i wówczas zmieniono oznaczenie typu tego silnika na AEX.

W październiku 1995 r. wprowadzono na rynek w ograniczonej liczbie egzemplarzy serię samochodów Volkswagen Golf o nazwie "Match". Zaoferowano trzy silniki benzynowe: 1,4 dm3 o mocy 44 kW (60 KM), 1,6 dm3 o mocy 55 kW (75 KM) i 1,8 dm3 o mocy 66 kW (90 KM) oraz wiele odmian ich wyposażenia. W tym samym okresie wprowadzono na rynek ograniczoną liczbę samochodów Golf "Pink Floyd" TDI, wyposażonych w centralny zamek, elektrycznie podnoszone szyby w przednich i tylnych drzwiach bocznych oraz wspomaganie układu kierowniczego.
Modele z roku 1996 napędzane nie doładowanym silnikiem wysokoprężnym z wtryskiem pośrednim (typu 1Y) wyposażono we wskaźnik obsługi samochodu umieszczony w zestawie wskaźników. W zależności od liczby przejechanych kilometrów oraz czasu jazdy i warunków eksploatacji wskaźnik ten informuje kierowcę o konieczności wykonania określonych czynności obsługowych. W samochodach Golf wprowadzono także nową odmianę silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bez doładowania, spełniającą wymagania norm ekologicznych przewidzianych na 1996 rok-silnik SDI. Silnik ten, oznaczony symbolem AEY, również ma elektroniczne sterowanie wtrysku paliwa.

Orginal na stronie: VW
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT


- - - skup aut warszawa



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości