Witam
Może komuś się przyda jak skasować luzy na drążku zmiany biegów.
Postaram się opisać jak ja to zrobiłem.
Luzy powstają w miejscach zaznaczonych czerwonymi strzałkami .
Potrzebny jest zestaw tulejek oraz Wałek zwrotny zmiany biegów tak to się chyba nazywa rys tech 2 ( koszt tulejek i wałka w Łodzi około 55 zł)
Na wstępie odkręcamy nakrętkę na klucz 13 na górze od tego wałka czerwona strzałka
Następnie zdejmujemy zawleczkę (wysuwa się ją ) która znajduje się na dole tego wałka więc musimy zanurkować pod auto zielona strzałka
Teraz odpinamy drążek kulisty 1 aby można było dalej odsunąć drążek główny 2 celem wyjęcia odkręconego już wałka zwrotnego 3
Zanim zaczniemy go szarpać trzeba rozpiąć w tym miejscu
Odkręcamy od drążka głównego część która przesuwa wałek oraz porusza cięgna klucz 13 od spodu, lecz przed odkręceniem i zdjęciem warto zaznaczyć punktakiem lub markerem od spodu położenie względem drążka aby uniknąć ustawiania.
Pozostał nam drążek teraz ścinamy nity aby odsunąć blaszkę trzymającą tulejkę drążka głównego
Po ścięciu wygląda to tak
przód
tył
Aby nasunąć tulejkę trzeba by było wyjąć cały drążek iż musi ona być z tyłu zakryta ową blaszką , lecz jest to dużo pracy gdyż trzeba by było wyjąc drążek wraz z gałką zmiany biegów .Ja wpadłem na pomysł iż jest to w tak zwanej miseczce ( blaszce) więc nic nie przeszkadza jak ją przetnę i nasunę.
Po przecięciu i nasunięciu przykrywamy ową ( miseczką) , nitowanie jest tam troszkę niewygodne , więc ja postanowiłem zastosować śrubki z podkładkami i nakrętkami ( bodajże piątki )
Pozostało wypchnąć stare tulejki wałka zwrotnego i wepchnięcie nowych , podgrzałem suszarką aby były bardziej elastyczne co ułatwia montaż
Po złożeniu wymieniłem jeszcze dwie tulejki na cięgnie u mnie cięgno z odważnikiem
Ostatnie zdjęcie poglądowe ale miejsca te same
kilka fotek zapożyczonych , gdyż moje nie wszystkie wyszły.
Mimo tego że zagmatwałem me wypociny to może się komuś przyda, ewentualnie troszeczkę naświetli i ułatwi pracę. Jeśli mało zrozumiałe to wybaczcie.
Pozdrawiam