Na początek kilka narzędzi jakie będą nam potrzebne:
Za ich pomocą czyścimy i zdzieramy starą konserwację.
Teraz środki jakie będą mam potrzebne:
więc teraz po troszce o każdym z nich:
1. NITRO do czyszczenia pędzli i własnych rąk

2. BENZYNA EKSTRAKCYJNA do rozcieńczania konserwacji
3. KONSERWACJA, MASA USZCZELNIAJĄCA I BARANEK NA PROGI
4. GRUNT ANTYKOROZYJNY bezpośrednio kładziony na metal
5. FARBA PODKŁADOWA na pomalowane przednio metal GRUNTEM oraz na wyczyszczony i odtłuszczony BENZYNĄ EKSTRAKCYJNĄ elementy zawieszenia
6. CHLOROKAUCZUK na przednio pomalowane PODKŁADEM elementy zawieszenia
7. SMAR do przewodów hamulcowych (nie zardzewieją tak szybko)
Przygotowanie wnętrza do spawania:
Oczyszczone elementy i już jeden pomalowany GRUNTEM


Arkusz blachy 1mm na poprawki, łatki oraz naprawę progów:
Łatka oraz kolejny element zagruntowany:
Teraz widać warstwy na przemian malowane gruntem, podkładem i chlorokauczukiem. Dodam że elementy zawieszenia należy oczyścić zagruntować następnie nanieść podkład i na to przychodzi chlorokauczuk. Podwozie natomiast po oczyszczeniu i załataniu dziur

Teraz przyszedł czas na nanoszenie grubej (nie żałować) warstwy masy uszczelniającej, należy dokładnie i starannie nanieść tę masę. P.S. W tym miejscu też dodam że w kabinie należy zagruntować miejsca spawane i nanieść na nie też mase uszczelniającą i nie zaszkodzi jak całą podłogę w środku zawoskujemy woskiem do profili zamkniętych.
Po tych wszystkich operacjach przyszedł czas na konserwację czyli zakładamy do pistoletu puszkę z rozcieńczoną konserwacją ( na litr za 50ml benzyny ekst.) i konserwujemy

Efekt końcowy:
Na koniec dodam że nadkola też się konserwuje i dajemy temu przeschnąć 24h i w tym czasie ma konserwacja schnąć i nie mieć kontaktu z wodą i kurzem po 36h można troszkę pojeździć i po 48h można zakładać elementy plastikowe, a co do baranka na próg to robi się pasek z taśmy malarskiej i zabezpiecza auto gazetami i maluje się próg barankiem po 12h odklejamy folie i dajemy temu schnąć 48h. (na puszkach pisze 24h ale do pewności dałem 48h). Jeśli nakapaliśmy sobie na lakier konserwacją to nic należy ją zmyć benzyna ekstrakcyjną ale nigdy nie NITREM


I to w sumie tyle, był to taki skrócony opis konserwacji podwozie w golfie

