Na początek auto do góry
ale dopiero gdy mamy klucze
torx takie gwiazdki
imbus 5 i 6
młotek
drut lub sznurek
szmaty pojemnik na olej
klucz 19 plaski lub oczkowy nasadowy
auto do góry
zabezpieczamy a dla wygody zdejmujemy koła
jak widać auto podniesione
ja dla wygody odkręciłem przednią śrubę wahacza i odchylam go do tyłu i mogę manewrować półosią
półoś strona pasażera podwieszona ale wcześniej odkręcona od flanszy
skręcając kołami można uzyskać podobny efekt
odkręcenie wahacza i odgięcie wstecz daje więcej do manewrowania i łatwiej wymienić uszczelnienie
jeśli komuś przeszkadza odważnik to jest mocowany na klucz 13 1 śruby przelotowo montowane
strona pasażera jest łatwa
strona kierowcy nie
trzeba odkręcać cały wahacz przedni i tylna strona
klucz 19
gdy poluzujemy górne mocowanie poduszki. amortyzatora w komorze silnika imbus i nasadowy 17 krecony szczypcami lub żabką
trzymamy imbus obracamy żabką chwytając za nasadkę
zdejmowanie flansz
jedna jest ze sprężyna i trzeba ostrożnie odkręcać to strona pasażera
jedną rekom dociskamy lekko drugą kręcimy
ok ale jak popuścić śrubę?
ja biorę impus 5 wkładam w otwór po robię i zapieram o skrzynie
tak wykręcając śrubę mogę przytrzymać flansze półosi
na foto widać wyjęte uszczelnienie
ja polecam rozciąć je naostrzonym płaskim śrubokrętem
przykładamy o prosta krawędź i pobijamy młotkiem aż wejdzie w środek
tym sposobem osłabiamy środek uszczelnienia a wyjecie szczypcami nie robi problemu
przy okazji nie uszkadzany gniazda
obie strony w podobny sposów rozcinamy
uszczelnienie rozcięte i wyjęte
nabicie nowego to przesmarowanie gniazda olejem
i przy okazji sprawdzamy czy są uszkodzenia po demontowaniu
jeśli brak to nabijamy nowe przez klocek drewniany lub krążek metalowy opukując równo każda stronę do osadzenia na równo a nie do oporu!!!
obie flansze widać różnice i widać wytarte bieżnie pod uszczelnieniem ale to nie jest problem dla nowego uszczelnienia
jak zamontować
odwrotnie
strona z sprężyna dociskamy i dokręcamy
inny sposób niż blokowanie imbusem 5 o rant skrzyni jest wkręcenie 2 srub i zablokowanie przekładając klucz pomiędzy
uszczelnienie wybieraka
tu jest zabawa
ja rozcinam jak poprzednio po przeciwnych stronach i wkładam małe imbusy lub zagięty drut
szczypce i szarpiemy ...
są szkoły zrobić otworek wkręcić wkręt i wyszarpywać
są też ściągacze i inne zabawki ale to kosztuje
dokręcanie śrub łączących flansze z przegubem można wykonać gdy druga osoba zaciska na hamulec popuszczanie podobnie obracamy 1 sztukę i przykręcamy
gdy oblecimy raz do około dociągamy na gotowe nigdy nie robimy tego za 1 przejściem zawsze dokręcamy i potem na gotowo
podobnie inne śruby od wahaczy