Szlifowanie Zwężki Na Przepustnicy w ABF-ie

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Szlifowanie Zwężki Na Przepustnicy w ABF-ie

Postprzez BialyUst » 18 gru 2009, o 13:11

A wiec musimy mieć przynajmniej cały dzień wolnego żeby wszystko zrobił tak jak należy.

Pewnie wielu z was zapyta poco to robic ??.

Zwężka na przepustnicy służy po to żeby skierować strumień powietrza bezpośrednio do kolektora zeszlifowanie jej daje większy przepływ powietrza przez przepustnice dzięki czemu auto lepiej wkręcą sie w dolnym zakresie obrotów i auto bardziej reaguje na wciśniecie pedału gazu (Wypróbowane przezemnie i przez yahoo_p). I yahoo_p i ja odczuliśmy poprawę i reakcje na wciskanie pedału gazu.
Będzie potrzebne nam :

- Śrubokręt płaski.
- Kamienie do szlifowania.
- Frez do metalu.
- Wkrętarka najlepiej z 2 akumulatorami lub Wiertarka.
- Imbus 5.
- Papier 320.
- Papier wodny 2500 albo większy.

No i oczywiście chęci

A wiec gdy już załapiemy chęci bierzemy sie do pracy

Narzędzia Pracy:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

1. Przystępujemy do pracy otwieramy maskę pierwsze co to odpinamy 2 kostki jedna jest z przodu a 2 jest gdzie idzie linka gazu (Zaznaczyłem je Czerwona Kropka)

Obrazek Obrazek

2. Następnie bierzemy śrubokręt i zdejmujemy linkę od gazu, najpierw odpinamy blaszkę (zaznaczona jest na Niebiesko) następnie zdejmujemy linkę z uchwytu (zaznaczone na Biało) i linke wtedy spokojnie da sie zdjąć.

Obrazek Obrazek

3. Następnie odkręcamy rurę od filtra powietrza i ta cienka co idzie nad nią(zaznaczone na zielono) jak ktoś ma oryginalnego filtra to będzie musiał odkręcić tez ta co ja mam zaślepiona(Obok tej cienkiej) jak już odkręcimy wszystkie rurki to zdejmujemy je z przepustnicy.

4. Następnie odkręcamy przepustnice imbusem 5 (Zaznaczyłem wam śrubkę kolorem żółtym) trzeba odkręcić 4 śrubki na każdym rogu przepustnicy.

Obrazek

5. No to by było tyle co trzeba zrobić pod maska zabieramy przepustnice narzędzia i wszystkie części (śrubki i blaszkę) do auta zamykamy maske i auto wracamy z przepustnica do domu.

6. Na sam początek trzeba ja wyczyścić z jakiś nie potrzebnych brudów i nagaru. Tak wyglądała moja po wyjęciu.
Obrazek Obrazek Obrazek

6. Na pewno zauważycie takie zaokrąglenie względem klapki (Zaznaczone strzałka).

Obrazek Obrazek Obrazek

7. TERAZ BARDZO WAŻNE

Żeby nie zeszlifować miejsca gdzie klapka sie zamyka (na około klapki musi dolegac) !! inaczej podskoczą wam obroty

No i zabieramy sie do roboty !!

8. Ja najpierw szlifowałem frezem potem gładziłem to kamieniami a na koncu papierem 320 a następnie wodnym 2500. W połowie prac wyglądało to mniej więcej tak.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

9. Po wykonaniu wszystkiego jak należy przepustnica wygląda tak (Zdjęcia przepustnicy yahoo_p) Obrazek Obrazek

10. Przepustnice czyścimy najlepiej nafta aby była czysta i nie miała żadnych opiłków i syfu !!

11. Dla chętnych i mających chęci i czas możemy ja wypolerować :) tak jak kolega yahoo_p

12. Po czym składamy wszystko w takiej samej kolejności co rozbieraliśmy tyle ze od tyłu czyli najpierw przykręcamy ja do kolektora zakładamy wszystkie węże potem linke i na końcu kostki :) i cieszymy sie ze nasze auto lepiej reaguje na gaz i jest bardziej wyczulone na dolny zakres obrotów

Ani Ja Ani Kolega Yahoo_p Nie Bierzemy Odpowiedzialności Za Źle Wykonane Prace !! Robicie To Na Własna Odpowiedzialność !!


Wszelkie pytania prosze kierować na pw!!
Ostatnio edytowano 18 gru 2009, o 13:38 przez BialyUst, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Szlifowanie Zwężki Na Przepustnicy w ABF-ie

 


- - -



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości