A wiec musimy mieć przynajmniej cały dzień wolnego żeby wszystko zrobił tak jak należy.
Pewnie wielu z was zapyta poco to robic .
Zwężka na przepustnicy służy po to żeby skierować strumień powietrza bezpośrednio do kolektora zeszlifowanie jej daje większy przepływ powietrza przez przepustnice dzięki czemu auto lepiej wkręcą sie w dolnym zakresie obrotów i auto bardziej reaguje na wciśniecie pedału gazu (Wypróbowane przezemnie i przez yahoo_p). I yahoo_p i ja odczuliśmy poprawę i reakcje na wciskanie pedału gazu.
Będzie potrzebne nam :
- Śrubokręt płaski.
- Kamienie do szlifowania.
- Frez do metalu.
- Wkrętarka najlepiej z 2 akumulatorami lub Wiertarka.
- Imbus 5.
- Papier 320.
- Papier wodny 2500 albo większy.
No i oczywiście chęci
A wiec gdy już załapiemy chęci bierzemy sie do pracy
Narzędzia Pracy:
1. Przystępujemy do pracy otwieramy maskę pierwsze co to odpinamy 2 kostki jedna jest z przodu a 2 jest gdzie idzie linka gazu (Zaznaczyłem je Czerwona Kropka)
2. Następnie bierzemy śrubokręt i zdejmujemy linkę od gazu, najpierw odpinamy blaszkę (zaznaczona jest na Niebiesko) następnie zdejmujemy linkę z uchwytu (zaznaczone na Biało) i linke wtedy spokojnie da sie zdjąć.
3. Następnie odkręcamy rurę od filtra powietrza i ta cienka co idzie nad nią(zaznaczone na zielono) jak ktoś ma oryginalnego filtra to będzie musiał odkręcić tez ta co ja mam zaślepiona(Obok tej cienkiej) jak już odkręcimy wszystkie rurki to zdejmujemy je z przepustnicy.
4. Następnie odkręcamy przepustnice imbusem 5 (Zaznaczyłem wam śrubkę kolorem żółtym) trzeba odkręcić 4 śrubki na każdym rogu przepustnicy.
5. No to by było tyle co trzeba zrobić pod maska zabieramy przepustnice narzędzia i wszystkie części (śrubki i blaszkę) do auta zamykamy maske i auto wracamy z przepustnica do domu.
6. Na sam początek trzeba ja wyczyścić z jakiś nie potrzebnych brudów i nagaru. Tak wyglądała moja po wyjęciu.
6. Na pewno zauważycie takie zaokrąglenie względem klapki (Zaznaczone strzałka).
7. TERAZ BARDZO WAŻNE
Żeby nie zeszlifować miejsca gdzie klapka sie zamyka (na około klapki musi dolegac) inaczej podskoczą wam obroty
No i zabieramy sie do roboty
8. Ja najpierw szlifowałem frezem potem gładziłem to kamieniami a na koncu papierem 320 a następnie wodnym 2500. W połowie prac wyglądało to mniej więcej tak.
9. Po wykonaniu wszystkiego jak należy przepustnica wygląda tak (Zdjęcia przepustnicy yahoo_p)
10. Przepustnice czyścimy najlepiej nafta aby była czysta i nie miała żadnych opiłków i syfu
11. Dla chętnych i mających chęci i czas możemy ja wypolerować tak jak kolega yahoo_p
12. Po czym składamy wszystko w takiej samej kolejności co rozbieraliśmy tyle ze od tyłu czyli najpierw przykręcamy ja do kolektora zakładamy wszystkie węże potem linke i na końcu kostki i cieszymy sie ze nasze auto lepiej reaguje na gaz i jest bardziej wyczulone na dolny zakres obrotów
Ani Ja Ani Kolega Yahoo_p Nie Bierzemy Odpowiedzialności Za Źle Wykonane Prace Robicie To Na Własna Odpowiedzialność
Wszelkie pytania prosze kierować na pw!!