Do wymiany łożysk kół tylnych potrzebujemy:
młotek,
duży płaski śrubokręt
klucz najlepiej oczkowy 24
smar
szmatka
komplet nowych łożysk cena 50zł na 2 koła
wymiana łożysk w jednym kole zajmuje 15min, więc całość 30min
1. Ściągamy koło i śrubokrętem płaskim podważamy dekielek zabezpieczający:
2.Wyciągamy zawleczkę a potem wianuszek zdejmujemy, ma zostać widoczna nakrętka 24
3. Odkręcamy nakrętkę kluczem 24, ściągamy bęben (pamiętamy by ręczny nie był zaciągnięty) a w raz z nim pierwsze łożysko to mniejsze
4.Wraz ze ściągnięciem bębna może wyjść łożysko drugie z simeringiem, jak nie to zostanie ono na ośce, ściągamy i całość czyścimy
5. Teraz najbardziej czasochłonna czynnosć, wybicie z bębna starych bieżni łożysk za pomocą śrubokręta i młotka
6.Zakładamy nowe bieżnie
7. Zakładamy łożysko tylne(większe, wewnętrzne) stożkiem do dołu, uprzednio smarujemy bieżnie smarem jak i łożysko, zakładamy simering
8. Zakładamy bęben, smarujemy bieżnie malego łożyska, wkładamy łożysko stożkiem do środką, dajemy specjalną podkładkę, zakęcamy nakrętkę do oporu (ale bez przesady) by łożyska stożkowe się ułożyły i luzujemy narętkę, sprawdzając czy bęben się kręci, po czym zakładamy wianuszek, dajemy zawleczkę, dekielek ochronny i zakładamy koło(czyli analogicznie jak podczas rozbiórki tylko w odwrotnej kolejności)
wszelkie uwagi i proponowane zmiany mile widziane na PW lub gg