Jak powszechnie wiadomo auto bez oleju to tak jak Polak bez wódki . Więc ktoś musi dokonać wymiany albo jakieś ASO albo warsztat no albo My
Oto potrzebne rzeczy:
1- Olej silnikowy (każdy dobiera pod swój silnik i przebieg nie sugerować się foto)
2- Filtr oleju (co silnik to co innego też należy mieć przeznaczony pod dany silnik)
3- Grzechotka z kluczem 19 do odkręcenie korka spustowego oleju
4- Obejma do odkręcenia filtra oleju
5- Miedziane podkładki uszczelniające pod korek spustowy
Miska lub inny pojemnik na zużyty olej:
Przed przystąpieniem do wymiany należy przejechać 5km w celu rozgrzania oleju
Odkręcamy korek wlewu ojeju:
Odkręcamy korek spustowy oleju i spuszczamy przepracowany olej silnikowy:
Odkręcamy filtr oleju, nakładamy obejmę i odkręcamy. Uwaga bo podczas odkręcania wyleje się trochę oleju:
Nakładamy nową podkładkę uszczelniającą i wkręcamy korek, miska jest aluminiowa więc uważaj aby nie przekręcić gwintu! (na tym etapie przed przykręceniem korka i nowego filtra jedna ze szkół pozwala przepłukać silnik ropą nie wiem czy to zgodne z normami ale słyszałem że tak można bo ropa jest tłusta i nie zaszkodzi silnikowi. Ja tak zrobiłem-->ale Ty robisz to na swoją odpowiedzialność!!) /b]
[b]Przed wkręceniem nowego filtra oleju należy posmarować nowym olejem jego uszczelkę, lepiej będzie trzymać , !! UWAGA Filtr przykręcamy w rękach mocno i pewnie nie żadnymi kluczami UWAGA
Na końcu wlewamy nowy olej:
Wlewamy go na równo z max (patrz podziałka na bagnecie) lecz olej jest zimny silnik już raczej też więc to trochę potrwa. Jak już mamy max to zapalamy auto aby pompa i filtr zassały olej około 0.5l (mi podczas tej operacji mrugła dwa razy kontrolka oleju po czym zgasła). Ewentualne braki oleju uzupełnić, sprawdzić czy nie ma wycieków spod filtra (jak tak to dokręcić) lub korka spustowego i mamy spokój na najbliższe 10 000-15 000km.
Koszt takiej zabawy jeśli robimy to sami nie przekroczy 100zł nawet jeśli wliczymy w to 4 puszki piwa.