Witam
Dziś postanowiłem napisać poradę jak wymienić podstawę wtrysku w silniku 1.8.
Ponadto pokaże jak wymienić mieszalnik/mikser gazu w instalacjach I i II gen. oraz silnik krokowy.
1. Odkręcamy objemy i śruby mocujące dolot.
2. Następnie odpinamy wtyczkę od wtrysku i odkręcamy 4 śruby na imbus. Opcjonalnie można zdjąć węzę doprowadzające/odprowadzające paliwo. Ściągamy górną część wtrysku.
3. Teraz widzimy mieszalnik gazu. Jeśli go nie wymieniamy wystarczy go odsunąć na bok.
Ściągamy wtyczkę od TPS (po prawej) i silnika krokowego ( po lewej). Odłączamy linkę i przewody podciśnienia.
Fioletową strzałka zaznaczyłem podkładkę która nie zawsze jest w samochodach z LPG.
W autach bez LPG zawsze jest. W silnikach z LPG czasem robi zamieszanie bo się rozszczelnia i silnik łapie tzw. "lewe powietrze". Ja jej już nie zakładałem.
Ściągamy dolną część wtrysku.
4.Teraz odkręcamy cztery śruby mocujące podstawę. Ściągamy ja ostrożnie aby nic nie wpadło do kolektora.
Przy okazji wymiany podstawy wymieniłem mieszalnik gazu na mieszalnik o średnicy wew. 38mm. Do 1.8 Dedykowane są mieszalniki 38 mm i 36 mm.
Uszczelki dorabiałem z papieru na uszczelki, ale można to zastąpić go cienka tekturą lub kartką bloku technicznego. (uszczelki z bloku tech. można dawać dwi na raz bo są stosunkowo cienkie.)
Nowa podstawa wtrysku. Producent FEBI.
Porównanie nowej podstawy z starą.
5. Czyścimy wszystkie elementy, dokładnie usuwamy pozostałości po starych uszczelkach.
6. Przykręcamy nową podstawę.
7.Zakładamy dolna cześć wtrysku.
8. Zakładamy mieszalnik gazu.
Uszczelki mieszalnika posmarowałem cienko smarem.
9. Zakładamy górna cześć wtrysku. Przykręcamy wtrysk do podstawy.
Zakładamy podciśnienia, linkę gazu , trzy wtyczki ( TPS, wtrysk, Silnik krokowy)
Zakładamy przewody paliwowe jeżeli je ściągaliśmy.
10. Sprawdzamy poprawność montażu, czy części wtrysku dokładnie przylegają do siebie.
11. Zakładamy dolot.
Podobna procedurę wykonujemy przy wymianie silnika krokowego.
Silnik demontujemy od przepustnicy odkręcając 3 śruby zaznaczone na zdjęciu poniżej.
Po skończeniu odpinamy klemę minusowa w celu resetu ecu.
Po kilku minutach zakładamy klemę i odpalamy silnik "bez gazu"
Silnik powinien pochodzić chwile na wolnych obrotach.
Uwaga ! Po wymianie mieszalnika powinniśmy udać się na regulacje gazu!
Nie ponoszę odpowiedzialności za źle wykonaną pracę.Robicie to na własną odpowiedzialność!