Potrzebne narzędzia:
Klucz do kół i lewarek
Młotek
Zestaw kluczy na grzechotce lub oczkowe (z tego co pamiętam to 16, 17, 18,)
Mocny śrubokręt płaski
Całą tą zabawę najlepiej jest przeprowadzać we dwójkę bo samemu to strasznie trudno. Mile widziany kanał w garażu.
Dokonujemy zakupu nowego wahacza oraz sworznia (można ten opis wykorzystać do wymiany samego sworznia wtedy jest mniej odkręcania i mniej roboty):
Popuszczamy szpilki w kole, podnosimy auto na lewarku zdejmujemy koło i zabezpieczmy auto na drewnianym klocku aby nie spadło (musi to być bardzo stabilne i mocne bo te śruby tak łatwo się nam nie poddają i trzeba użyć siły )
Wchodzimy pod auto i naszym oczom ukazuje się wahacz. Trzeba odkręcić trzy śruby, ja nie miałem problemu bo gwint był dobrze zakonserwowany więc puściły bez najmniejszego problemu . Osoby wymieniające cały wahacz ze sworzniem muszą odkręcić wszystkie trzy zaznaczone śruby, a osoby wymieniające sam sworzeń tylko tą zaznaczoną na zielono.
Sam sworzeń jest zamontowany tak jak na foto, i po odkręceniu śruby trzeba go wybić młotkiem (on wchodzi od dołu).
Wymiana sworznia następuje poprzez odkręcenie trze śrub, niektóre wahacze nie mają w komplecie sworznia więc dokupuje się go osobno i trzeba go przykręcić.
Po włożeniu gotowego wahacza + sworzeń w miejsca gdzie wcześniej śruby były zaznaczone na czerwono dokonujemy wstępnego wkręcenia śrub, zostawiamy luz na śrubie, po czym niedocenioną pomocą okazują się podnośniki hydrauliczne (tzw. żaby ), jedna osoba podnosi całą tarczę do góry a druga powoli wbija sworzeń na swoje miejsce. Procedura użycia tych podnośników jest na foto .
Warto śruby które są na nowo wkręcane nasmarować smarem, kiedyś tam w przyszłości nie będą tak trzymały a odkręcenie będzie o wiele łatwiejsze. Myślę że coś Wam to pomorze podczas takiej operacji, jest to mój sposób na wymianę a może jest jakiś inny. Po takim zabiegu warto zjawić się na sprawdzeniu zbieżności kół. Pozdrawiam