



Całą tą zabawę najlepiej jest przeprowadzać we dwójkę bo samemu to strasznie trudno. Mile widziany kanał w garażu.
Dokonujemy zakupu nowego wahacza oraz sworznia (można ten opis wykorzystać do wymiany samego sworznia wtedy jest mniej odkręcania i mniej roboty):
Popuszczamy szpilki w kole, podnosimy auto na lewarku zdejmujemy koło i zabezpieczmy auto na drewnianym klocku aby nie spadło (musi to być bardzo stabilne i mocne bo te śruby tak łatwo się nam nie poddają i trzeba użyć siły

Wchodzimy pod auto i naszym oczom ukazuje się wahacz. Trzeba odkręcić trzy śruby, ja nie miałem problemu bo gwint był dobrze zakonserwowany więc puściły bez najmniejszego problemu
![cwaniak ;]](https://www.golf3.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
Sam sworzeń jest zamontowany tak jak na foto, i po odkręceniu śruby trzeba go wybić młotkiem (on wchodzi od dołu).
Wymiana sworznia następuje poprzez odkręcenie trze śrub, niektóre wahacze nie mają w komplecie sworznia więc dokupuje się go osobno i trzeba go przykręcić.
Po włożeniu gotowego wahacza + sworzeń w miejsca gdzie wcześniej śruby były zaznaczone na czerwono dokonujemy wstępnego wkręcenia śrub, zostawiamy luz na śrubie, po czym niedocenioną pomocą okazują się podnośniki hydrauliczne (tzw. żaby
![cwaniak ;]](https://www.golf3.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
![cwaniak ;]](https://www.golf3.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
Warto śruby które są na nowo wkręcane nasmarować smarem, kiedyś tam w przyszłości nie będą tak trzymały a odkręcenie będzie o wiele łatwiejsze. Myślę że coś Wam to pomorze podczas takiej operacji, jest to mój sposób na wymianę a może jest jakiś inny. Po takim zabiegu warto zjawić się na sprawdzeniu zbieżności kół. Pozdrawiam
![cwaniak ;]](https://www.golf3.pl/images/smilies/cwaniak.gif)