I teraz mała porada jak to naprawić na przykładnie silnika ABF. Ale dotyczy też to innych silników szczególnie TDi
1. Odkręcamy miskę olejową
2. Odkręcany pompę oleju 2x śruba 13 i ścigamy w dół.
3. Zdejmujemy plastikowa osłonę- Żeby nie połamać zaczepów najlepiej podgrzać opalarką.
4. Teraz jak chcemy to zrobić porządnie. Rozkręcany pompę na pół 2x śruba 10
5. Odkręcamy smok - 2x imbus 5-Uwaga-Na łączeniu znajduje się uszczelniacz
6. Jeśli chcemy umyć cała pompę. Zdrapujemy ostrożnie nagar co jest na obudowie a następnie polewamy to preparatem do czyszczenia szyb kominkowych (rewelacyjnie działa) i myjemy pod wodą.
6. I teraz najważniejsze. Rozbieramy zawór zwrotny w pompie. Musimy odciąć cztery zakucia. (ja odciąłem nożykiem do tapet).
7.Następnie grzybek który jest pod tym zakuciem powinien posiadać dziurkę wkładamy w niego jakiś zagięty przyrząd i wyciągamy grzybek-wychodzi ciężko (ja użyłem szprych rowerowej)
8. Grzybek wypycha mocno napięta sprężyna dlatego trzeba uważać żeby po wyjęciu nie wyskoczyła.
9. Wyjmujemy tłoczek. U mnie był prawie całkowicie zaklinowany i musiałem go mocno popychać żeby go wyjąć. (w środku miałem nagar i jakieś metalowe opiłki (paprochy)
10. Czyścimy wszystko dokładnie. Tłoczek po wyczyszczeniu powinien chodzić bez oporów.
11. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Gotowe:)
Photo:

Pompa po wyjęciu


Rozebranie na poł

Smok


Zawór zwrotny (przelewowy)(upustowy)

Wyczyszczone gotowe do złożenia