Wysokie ciśnienie oleju- podwiesza zawory

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Wysokie ciśnienie oleju- podwiesza zawory

Postprzez dargi » 12 sty 2015, o 15:03

Hej. Jako ze miałem problem z odpaleniem. Który objawiał się w sposób taki: Po odpaleniu silnika. Silnik chodził przez ok 1 s i gasł. Następnie nie odpalał i miał sie wrażenie ze kręcił na pusto (Bez kompresji). Okazało się ze pompa oleju wytwarzała takie ciśnienie że szklanki tak się napełniały że zawory się nie zamykały. Żeby odpalić silnik trzeba był poczekać z kilka minut i znowu próbować odpalić i tak kilkukrotnie. Kiedy udało się w końcu odpalić. Silnik chodził nie na wszystkie cylindry. Kiedy zaczynał robić się ciepły zaczynał chodzić na wszystkich cylindrach. Powodem tych wszystkich niedomagań był zatarty zawór przelewowy w pompie oleju. Objawy tych niedomagań pojawiają się szczególnie po wymianie szklanek - tak było u mnie ale u innych osób też tak się działo. Oraz kiedy jest niska temperatura na zewnątrz.
I teraz mała porada jak to naprawić na przykładnie silnika ABF. Ale dotyczy też to innych silników szczególnie TDi
1. Odkręcamy miskę olejową
2. Odkręcany pompę oleju 2x śruba 13 i ścigamy w dół.
3. Zdejmujemy plastikowa osłonę- Żeby nie połamać zaczepów najlepiej podgrzać opalarką.
4. Teraz jak chcemy to zrobić porządnie. Rozkręcany pompę na pół 2x śruba 10
5. Odkręcamy smok - 2x imbus 5-Uwaga-Na łączeniu znajduje się uszczelniacz
6. Jeśli chcemy umyć cała pompę. Zdrapujemy ostrożnie nagar co jest na obudowie a następnie polewamy to preparatem do czyszczenia szyb kominkowych (rewelacyjnie działa) i myjemy pod wodą.
6. I teraz najważniejsze. Rozbieramy zawór zwrotny w pompie. Musimy odciąć cztery zakucia. (ja odciąłem nożykiem do tapet).
7.Następnie grzybek który jest pod tym zakuciem powinien posiadać dziurkę wkładamy w niego jakiś zagięty przyrząd i wyciągamy grzybek-wychodzi ciężko (ja użyłem szprych rowerowej)
8. Grzybek wypycha mocno napięta sprężyna dlatego trzeba uważać żeby po wyjęciu nie wyskoczyła.
9. Wyjmujemy tłoczek. U mnie był prawie całkowicie zaklinowany i musiałem go mocno popychać żeby go wyjąć. (w środku miałem nagar i jakieś metalowe opiłki (paprochy)
10. Czyścimy wszystko dokładnie. Tłoczek po wyczyszczeniu powinien chodzić bez oporów.
11. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Gotowe:)
Photo:

Obrazek
Pompa po wyjęciu
Obrazek

Obrazek
Rozebranie na poł
Obrazek
Smok
Obrazek

Obrazek
Zawór zwrotny (przelewowy)(upustowy)
Obrazek
Wyczyszczone gotowe do złożenia
dargi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lip 2013, o 23:42
Lokalizacja: Gdańsk

Wysokie ciśnienie oleju- podwiesza zawory

 


- - - https://www.extrarusztowania.pl/slask/



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości