2.0 GTI BRAK ISKRY

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

2.0 GTI BRAK ISKRY

Postprzez CHLASTA92 » 15 lis 2013, o 19:26

Witam posiadam silnik o oznaczeniu 2e i mam z nim taki problem iż straciła mi się z niego iskra oczywiście zbadałem co nieco według schematu http://imageshack.us/a/img692/4412/beztytuurvl.jpg po czym wywnioskowałem iż cewka oraz czujnik halla gdzie wszystkie połączenia z cewki z kompem i masą są dobre tak samo jak i czujnik halla


I tu pojawił sie problem gdyż na 2 wtyku kostki od cewki który powinien iśc do wtyku nr7 w sterowniku jest przejście pomiędzy każdym wtykiem w kostce od czujnika halla

W pewnym momęcie złapałem na chwilę iskrę po czym po chwili znów jej nie było


Swojego aparatu zapłonowego nie zdejmowałem gdyż mam stary z poprzedniego silnika,to na nim sprawdzam działanie wszystkiego
Czujnik halla z podstawionego zapłonu jest z 100% sprawny, podmieniłem też cewke lecz nie było żadnej reakcji
Do czujnika halla dochodzi masa oraz prąd natomiast na wtyku środkowym pojawia sie napiecie po kręceniu zapłonem


Co może byc przyczyną awarii i co byście mi doradzili proszę o szybką odpowiedz
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Avatar użytkownika
CHLASTA92
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 26 paź 2011, o 20:33
Lokalizacja: Żywocice

2.0 GTI BRAK ISKRY

 

Postprzez beny5300 » 15 lis 2013, o 23:56

Jak w golfie nie ma iskry to na bank poszedl modul ;-) nie polecam zamiennikow bo szybko padaja lepiej kupic uzywany ori wraz z cewka zaplonowa.
Avatar użytkownika
beny5300
Gaduła
 
Posty: 401
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 00:42
Lokalizacja: Ujsoły

Postprzez Bonix » 16 lis 2013, o 00:35

Kolego, ja też ostatnio miałem taką sytuację tylko że w Polo, Winowajcą była kostka stacyjki. Przy zapłonie było napięcie na cewce, ale już przy próbie rozruchu napięcie ginęło. Spróbuj przy rozruchu poruszyć kluczykiem, być może u ciebie będzie to samo. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez pablomed » 16 lis 2013, o 23:21

Włącz zapłon i sprawdź czy jest napięcie między zewnętrznymi stykami w kostce cewki i tak samo w kostce halla, jeśli jest to przy założeniu że cewka i hall są ok padł sterownik silnika, niema - to może być kostka stacyjki, podaj wówczas na próbę plus z aku na czarny kabel cewki i próbuj zapalać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bonix » 17 lis 2013, o 13:19

Może być też tak że ten + jest na zapłonie, ale już przy próbie uruchomienia silnika zanika, miałem taki przypadek w Polo II.
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez matimk3 » 17 lis 2013, o 15:08

tez obstawiałbym kostke stacyjki , kosztuje grosze wymiana nie wymaga jakiegokolwiek kombinowania i przynajmniej masz jedną rzecz pewną ze to nie to jest zepsute i możesz w razie dalszego problemu szukać dalej
matimk3
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 30 kwi 2012, o 09:19
Lokalizacja: DĘBICA

Postprzez MormoCS » 18 lis 2013, o 00:32

U mnie to był rozrusznik, zobacz w mój temat.
Objawy to albo "mechaniczny" dźwięk przy przekręceniu stacyjki na zapłon, albo cyknięcie, przygaszenie światła i tyle (pasuje do Twojego opisu, chyba, że Ci rozrusznik kręci, to sory) :roll:
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie


- - - https://www.extrawycinkadrzew.pl/warminsko-mazurskie/



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości