2 błedy VAG

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

2 błedy VAG

Postprzez pablos » 1 mar 2012, o 22:11

Witam.Ostatnio podłaczałem auto pod kompa no i wyskoczyło silnik 1.6 AFT, inst LPG 2 gen:
00524 - Knock Sensor 1 (G61) 03-00 - No Signal
01243 - Intake Manifold Changeover Valve (N156) 31-00 - Open or Short to Ground

I teraz pytanie jak i czym wyczyścić czujnik spalania stukowego? Ew.sprawdze czy kable doprowadzajace nie sa gdzies przetarte. I coś tam czytałem o 2 błedzie ,że to jest zawór elektromagnetyczny filtra, ale jeżeli ktoś wie niech mi go szerzej objaśni. Auto średnio się wkręca w obroty tj. troszkę go przymuliło. Zreszta te silniki często tak maja, wcześniej po ustawieniu zapłonu i wymianie sondy lambda smigał elegancko.
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

2 błedy VAG

 

Postprzez boleK1315 » 1 mar 2012, o 23:00

Co do drugiego błędu to sprawdź czy nie łapie lewego powietrza nigdzie.
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez slawek5t » 2 mar 2012, o 03:58

1. czujnik spalania stukowego KS (G61)
2. elektrozawór zmiany długości kolektora dolotowego (N156)

Nic wiecej nie wiem :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pablomed » 3 mar 2012, o 13:10

czujnika stuków się nie czyści tylko wymienia, przy czym bardzo ważnej przykręcenie go kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą.
To samo z elekrozaworem, ale w tym i tym przypadku należałoby najpierw miernikiem sprawdzić kable od wtyczek tych czujników do sterownika silnika, czyli znaleźć schemat, wypiąć wtyk od sterownika na podszybiu i sprawdzić opór każdego kabla musi byc mniej niż 1 om, oraz sprawdzić kable masowe od sterownika do nadwozia w ten sam sposób
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pablos » 17 mar 2012, o 23:58

czujnik G61 zrobiony były urwane 2 z 3 kabelki przy przedłużce końcówki kabla od czujnika, samochód odzyskał przyspieszenie i moc, a pytanie odnośnie drugiego N156 czy to o ten zawór chodzi ? ew. niech ktoś napisze gdzie on jest.Btw.Dzięki za wcześniejsza pomoc. Obrazek
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Postprzez pablomed » 18 mar 2012, o 07:28

wezyk od siłownika klapy w kolektorze dolotowym doprowadzi cię do zaworu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pablos » 2 kwi 2012, o 16:36

i oto moje spostrzeżenia co do zaworu N156 na benzynie działa na lpg 2.gen nie wywnioskowałem, że przy wyłączaniu wtryskiwaczy od bezyny wyłacza mi równierz ten elektrozawór gdy przełączam na gaz .Więc moje pytanie może głupie czy powinien ten zawór działać na lpg czy gazownik cos namieszał przy podłaczaniu przekaźnika odcinającego wtryskiwacze. Pozdrawiam
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Postprzez paxstor » 3 kwi 2012, o 22:21

pablos, te klapki powinny chodzić na benzynie jak i na gazie u mnie chodzi co bym nie włączył PB lub LPG
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez pablos » 3 kwi 2012, o 22:34

to widocznie mam przekaźnik źle podłaczony do ecu dzięki za cenne informacje :D

[ Dodano: 2012-04-04, 12:17 ]
byłem dzsiaj u gazownika i powiedzial żeby nie ruszac tego gdyz jest to instalacja 2gen i tak powinno byc, niby gaz tego typu nie lubi zmiennej pojemnosci kolektora, a jednak
paxtor ma 2 gen i mu dziala Właśnie nie wiem czy będą z tego jakieś korzyści i czy warto zawracac sobie głowę tym oto jest pytanie?
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Postprzez pablomed » 4 kwi 2012, o 21:46

moim zdaniem nie wiele to zmieni ale czemu by nie spróbować?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez paxstor » 4 kwi 2012, o 23:02

pablos, słuchaj jeżeli u mnie działa to nie widzę problemu dla którego miał byś nie spróbować, zawsze możesz przejechać się do innego gazownika albo do kilku i się popytać
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez pablos » 4 kwi 2012, o 23:19

właśnie trzeba zrobić tak jak fabryka dała :D ale to dopiero po świętach
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości