2 problemy po podłączeniu samochodu pod VAG

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

2 problemy po podłączeniu samochodu pod VAG

Postprzez killah » 26 wrz 2011, o 16:53

hej

Zakładam kolejny temat z cyklu tych beznadziejnych. Tego chyba jeszcze nie było w historii tego forum.

Najpierw dane techniczne:
Silnik 2.0 AGG
Program Polski Vag 4.9
Kabel http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 27536.html

Problem number 1)
Po podłączeniu auta do kompa auto zaczęło się elektryzować w okolicy silnika. Nie zauważyłem tego od razu. Dopiero jak chciałem dla testu wyjąć kostkę z czujnika halla zauważyłem że coś mnie kopie Oo Domyślam się że uziemienie jest gdzieś spartaczone. Mam rację? Od czego mam zacząć poszukiwania?

Jak tylko odpiąłem obd2 to już nie osadzał się nigdzie ładunek.

Problem number 2)
No więc jak sobie podłączyłem auto na włączonym zapłonie do kompa to ładnie się połączył PV4.9 z komputerem. Daję pokaż błędy a tutaj zonk bo nie ma żadnego. NIC. Trochę mnie to zdziwiło bo wiem z lektury tego forum że ma pokazać błąd halla. Dla testu odpiąłem czujnik od przepływomierza. Pokazał błąd. Następny test to czujnik temp zasysanego. Odpięty - pokazał błąd. Wpięty z powrotem - pokazał błąd sporadyczny. No to więc kasujemy błędy. Gitara. Odpinam hall... nie pokazuje NIC. Odpalam auto z odpiętym halla. NIC. Wpinam hall ponownie. NIC. Hall działa poprawnie bo powyżej 5 k obrotów auto się kręci.

Tylko że kiedyś miałem już problem z obrotami i innymi duperelami w tym aucie i hallem też. Przerywał jak skurczybyk i wtedy komputer u elektryka (nie ten co tearz ja podpiąłem) pokazał halla. Problem naprawiony po wymianie aparatu.

Pamiętam też że podczas walki z obrotami falującymi mechanik powiedział mi że wykasował błąd halla by się nie pokazywał (nie ten elektryk i nie wiem ile w tym prawdy). Moje pytanie jest takie: Da się jakoś ustawić by komputer nie pokazywał pewnych błędów?

Wiem że szukam dziury w całym ale nie rozumiem dlaczego nie pokazuje tego błędu.
killah
 

2 problemy po podłączeniu samochodu pod VAG

 

Postprzez Kriss_Lodz » 26 wrz 2011, o 19:35

No wiec tak.

Najpierw zlokalizuj z czego iskrzy i dlaczego, po drugie nie da się tak ustawić kompa żeby nie pokazywał błędów za to da się zrobić bypas halla tak żeby komp nie miał z niego żadnych odczytów ( może z tąd to iskrzenie ) w ADY nawet jak nie ma halla to silnik pracuje dalej bo jest czujnik położenia wału, najpierw zlokalizuj iskrzenie potem będziemy się martwić bo to również może być przyczyną.
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez killah » 26 wrz 2011, o 19:39

Kriss_Lodz napisał(a):No wiec tak.

Najpierw zlokalizuj z czego iskrzy i dlaczego, po drugie nie da się tak ustawić kompa żeby nie pokazywał błędów za to da się zrobić bypas halla tak żeby komp nie miał z niego żadnych odczytów ( może z tąd to iskrzenie ) w ADY nawet jak nie ma halla to silnik pracuje dalej bo jest czujnik położenia wału, najpierw zlokalizuj iskrzenie potem będziemy się martwić bo to również może być przyczyną.


a jak mam to zrobić? obojętnie czego dotykało się w komorze silnika - nawet plastiku na kopułce to kopało

Na 2gim forum otrzymałem info że to mogło być spowodowane tym że podłączałem kompa przez PC a nie laptopa. Przedłużacz dodatkowo nie miał uziemienia - tego bolca.

Nie przypominam sobie żeby coś było kombinowane przy kablach przy hallu a problem z halla który został wykryty na komputerze został szybko rozwiązany poprzez wstawienie 2giego aparatu... no chyba że ten aparat jakiś kombinowany??
killah
 


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości