ABS - Działa lecz nie poprawnie

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

ABS - Działa lecz nie poprawnie

Postprzez Pawelr » 5 gru 2012, o 22:22

Na wstępie się przywitam, to mój pierwszy post na tym forum, wcześniej byłem tylko czytelnikiem i znalazłem tu wiele przydatnych informacji jednakże w tym przypadku potrzebuje pomocy (:

Golf z 94 roku, 1.9TDI, sterownik ABS pod kanapą.

ABS działa, ale:

-Przy końcowej fazie hamowania (~15km/h), słychać jak załącza się ABS, czuć jak pedał hamulca odbija i przy dalszym jego przyciskaniu auto ostatecznie gwałtownie wyhamowuje. Dzieje się tak za każdym hamowaniem, niezależnie od warunków pogodowych.
-Kontrolka nie świeci się podczas jazdy, załącza się tylko w momencie zapłonu co jest chyba normalne.
-Czujniki sprawdziłem na wtyku do sterownika, wszystkie mają po ~1k ohma.
-ABS pod VAGiem wywalił mi chyba większość możliwych błędów, tak więc obstawiam sterownik, ale niby podczas jazdy działa, testowałem raz na śniegu przy niskiej przyczepności to też słychać było że się załącza.

Logi z Vaga:

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 907 379 D
Component: ABS TEVES 04
7 Faults Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 - -
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
35-00 - -
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
16-00 - Signal Outside Specifications
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
16-00 - Signal Outside Specifications
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
04-00 - Mechanical Malfunction
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
04-00 - Mechanical Malfunction
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-00 - Signal Outside Specifications


Rozebrałem właśnie ten sterownik, ale nie widać tak gołym okiem żeby coś z nim było nie tak. Czytałem że może mieć zimne luty i je na nowo przelutować ale nie wiem które mogłyby być złe.

Proszę o pomoc (:
Pawelr
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 22:00
Lokalizacja: Mazowieckie

ABS - Działa lecz nie poprawnie

 

Postprzez pablomed » 5 gru 2012, o 23:28

Skup się na zasilaniu - styki - uszkodzony przekaźnik, oraz na tym: 04-00 - Mechanical Malfunction
Sugeruje niewłaściwą współpracę czujników z zębatkami. Z powodu zbyt dużej odległości (>1mm), krzywej zębatki, lub nazbieranych opiłków. Zacznij od czyszczenia tego w prawym kole oceń tą odległość. Warto auto podnieść i poszarpać kołem dla testu, bo odległość może zwiększyć się w trakcie hamowania z powodu znacznego luzu na łożyskach wówczas ABS odczytuje to jako blokowanie koła na dohamowywaniu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawelr » 6 gru 2012, o 16:55

pablomed napisał(a):Skup się na zasilaniu - styki - uszkodzony przekaźnik

Chodzi o styki w wtyczce do sterownika ABSu? Czy coś może jeszcze być nie tak z połączeniami elektrycznymi na czujnikach przy kołach jeśli na wtyczce sterownika są poprawne ich rezystancje?

pablomed napisał(a):Zacznij od czyszczenia tego w prawym kole

Zamierzam to zrobić ale ciężko z czasem i przestrzenią do pracy przy obecnej porze roku. W garażu trochę ciasno a na dworze ciemno jak mam czas...
Pawelr
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 22:00
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez pablomed » 6 gru 2012, o 19:25

nie wlaśnie chodzi o to że czujniki sa raczej sprawne, mam na myśli przekaźnik ABS, wtyczki wiązek za skrzynką i do pompy czyli takie najprostsze sprawy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawelr » 8 gru 2012, o 16:43

pablomed napisał(a):Sugeruje niewłaściwą współpracę czujników z zębatkami. Z powodu zbyt dużej odległości (>1mm),

Zdjąłem dzisiaj oponę i okazało się że ten czujnik w prawym przednim kole jest rzeczywiście w odległości ponad 1mm (nawet i z 6mm tam jest). Pytanie jak ten czujnik przesunąć, wykręciłem go i wyjąłem z uchwytu do przeczyszczenia lecz nie wiem jak go przesunąć bliżej zębatki... Trzyma się na jednej śrubie imbusowej, nie widzę tam innych śrub
Pawelr
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 22:00
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez pablomed » 8 gru 2012, o 18:34

nie umiem sobie wyobrazić czemu tak jest, może zębatka od czego innego albo piasta może a może jakieś kombinacje były przy swapie hamulców. Upewnij się jeszcze czy czujnik jest od tego auta porównaj długość z drugą stroną, w razie czego 2-3 dychy na allegro za nowy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawelr » 8 gru 2012, o 20:02

Już poprawiłem, musiałem nożykiem zedrzeć trochę plastykowej obudowy z czujnika i dopiero wtedy wsunął się dalej w obejmę, odległość wygląda teraz na ok. Zobaczymy jak wpłynie to na efekty hamowania
Pawelr
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 22:00
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez siwy_83 » 8 gru 2012, o 21:25

eFEKT jest taki jak by ci tarcza absu spadła z nitów i dlatego wariuje.
nie dzwoni ci nic w kole
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pawelr » 10 gru 2012, o 15:01

Nic nie dzwoni, ogółem wszystko wyglądało ok poza tym czujnikiem którego nie mogłem dalej wsunąć. Po odbyciu jazdy próbnej ABS nie załącza się już przy zwykłym hamowaniu. Czyli można powiedzieć, że problem póki co został rozwiązany - dzięki. :-)
Skasowałem błędy w Vagu i aktualnie po jeździe żaden się nie pojawił.
Teraz zabieram się za czyszczenie nastawnika bo szarpie niemiłosiernie...
Pawelr
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 22:00
Lokalizacja: Mazowieckie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości