Alarm i centralny zamek

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

problem z alarmem

Postprzez maximus_spi » 23 wrz 2012, o 12:20

Witam,otoz mam taki maly problem z alarmem made in china,do dzisiaj wszystko fajne chulalo,podczas przestawiania auta po wylaczeniu silnika alarm sam sie uzbroil i po paru sekundach zaczal wyc,zeby go wylaczyc trzeba raz jeszcze uzbroic i rozbroic,dodam ze alarm polaczony z centralnym,jednak podczas tego samozazbrajania z centralnym nic sie nie dzieje,jedynie tak jal juz pisalem uzbraja sie alarm,dodam ze nie mam czujnikow ruchu,czy ktos moze mial podobna sytuacje??
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

problem z alarmem

 

Postprzez spaceman » 23 wrz 2012, o 13:43

a bezpieczniki ci się nie palą przypadkiem ? nr. 21,22 ? ja mam seryjny alarm i też mi się włączał więc wyeliminowałem wszystko co odp. za centralnym na tym samym bezp. nr 22 i w sumie nie wiem co było. Podejrzewam że osad w zapalniczce , żaróweczki w zapalniczce (te malutkie) lampka w bagażniku i górna. Zdemontowałem to wszystko i ok. Teraz montuje ponownie i jak narazie też jest ok.... Nie wiem czy jasno ci to napisałem ale chodzi o to że alarm uzbraja się jak przekręcisz kluczykiem drzwi kierowcy (od środka jak zamkniesz to się nie uzbraja). Na tej samej lini co centralny jest jeszcze innych kilka rzeczu, wszystkie podłączone przez bezp. nr 22 albo 21. Jak jedna rzecz zrobi ci zwarcie to alarm się uzbraja. U mnie to prawdopodonie lampka w bahgażniku była a u znajomego osad w popielniczce powodował zwarcie... jeszcze pozostaje pompa centralnego zamka... mi się tam woda gromadziła więc ją wysuszyłem i wsadziłem w gumowy worek i jest ok.
Golf CL 1.6 AEA 95r.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 23 wrz 2012, o 13:51

maximus_spi, masz nazwę tego alarmu , instrukcję? Można czasem po rodzaju błyskania kontrolki alarmu się dowiedzieć co go wyzwala. Może któraś krańcówka drzwi lub klapy albo spadek napięcia z powodu niekontaktu kabla zasilającego alarm.
Nie wiem czy rozróżniasz pojęcia uzbrajanie i alarmowanie. Pierwsze znaczy że alarm przechodzi w tryb ochrony, drugie że zaczyna wyć.
Opcja samouzbrajania może być "programowalna" może niechcący ją uruchomiłeś to jest poprzez ustaloną sekwencję włączania i wyłączania zapłonu i naciskania przycisków na pilocie albo przycisku serwisowego.
I czy w chwili gdy zaczął wyć nie miałeś drzwi albo klapy niedomkniętych?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pietrasiak2 » 23 wrz 2012, o 14:05

pablomed napisał(a):I czy w chwili gdy zaczął wyć nie miałeś drzwi albo klapy niedomkniętych?

Może tak być jak centralny nie domknie któregoś zamka .Dodam że u mnie jest tak jak akarm wyłączę (odrygluje się centralny zamek) , anie otworzę drzwi samoczynnie się uzbraja. Też miałem problem z alarmem jak fiksował mi kompresor centralnego zamka :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez maximus_spi » 23 wrz 2012, o 14:13

a wiec tak nazwa tego alarmu to nie jaki steeli men,bezpieczniki w porzadku,chodzi oto ze jadac zatrzymuje sie w miejscu gasze silnik i w chwili przekrecenia stacyjki uzbraja sie wlasnie poprzez miganie diody co w nastepstwie otwarcia drzwi zaczyna wyc,dodam ze wszystkie okna,drzwi klapa domkniete

[ Dodano: 2012-09-23, 13:16 ]
a wiec tak nazwa tego alarmu to nie jaki steeli men,bezpieczniki w porzadku,chodzi oto ze jadac zatrzymuje sie w miejscu gasze silnik i w chwili przekrecenia stacyjki uzbraja sie wlasnie poprzez miganie diody co w nastepstwie otwarcia drzwi zaczyna wyc,dodam ze wszystkie okna,drzwi klapa domkniete,co do opcjo samouzbrajania to w instrukcji nic nie ma na ten temat to raczej w ogole chyba jej nie ma
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 26 wrz 2012, o 20:00

powiem szczerze że nie mam pomysłu co to może być, w każdej sytuacji alarm po uzbrojeniu powinien dać z 10 sekund czasu zanim zareaguje wyciem na otwarcie drzwi. Nie mogę być pewien bo nieraz człowieka coś zaskoczy ale chyba masz go do wymiany, co nie jest drogie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Centralny zamek w klapie

Postprzez gello1 » 29 wrz 2012, o 18:50

Witam dołożyłem siłownik do klapy do tyłu. Podłączyłem tak jak na schemacie niżej i nie chce działać.
Aktywowanie klapy dłuższe przytrzymanie przycisku otwierania na pilocie.

Obrazek

Alarm to RTX VULCAN V1

Robię tak:

86 i 85 kable z centralki tak jak na schemacie.
87 plus z siłownika
30 stały plus
nie bardzo widzi mi się podłączenie styku 30 z 86
Sterowanie z centralki ma zasilanie 0,4V to nie za mało????
Proszę o jakieś wskazówki. Sam siłownik na krótko otwiera i zamyka.
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Stachu_76 » 29 wrz 2012, o 19:55

i mi sie nie widzi z tym hamulcem bo pomarańczowy jest od automatycznego zamykania w czasie jazdy.......... i otwierania a my vw mamy stop bez kluczyka może to dawać fałszywy sygnał bo myślę że pomarańczowy powinien być sygnałem po stacyjce a nie w vw sygnałem z hamulca i wtedy będzie się ryglował po włączeniu zapłonu bo funkcja otwierania klapy działa przy wyłączonym zapłonie a według schematu powinieneś mieć na 30 i 86 pełne 12 cały czas 85 zielony powinien dawać minus odłącz pomarańczowy i zobacz wtedy
Avatar użytkownika
Stachu_76
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 13:23
Lokalizacja: Piaseczno
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gello1 » 29 wrz 2012, o 19:58

dopiszę, że mam centralny zamek i alarm nie oryginalny tzn elektryczny. Tak jak na schemacie.
Spróbuję odłączyć ten pomarańczowy ale nie wiem czy coś się zmieni :-D
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Stachu_76 » 29 wrz 2012, o 20:06

a masz sygnał minusowy na 85 na przekaźniku z tym ori i elektrycznym to tylko czas wyzwalania i sterowanie ori jest po plusie i 3.5 sekundy i nie spotkałem się z centrala która by nie obsługiwała elektryki i ori
Avatar użytkownika
Stachu_76
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 13:23
Lokalizacja: Piaseczno
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gello1 » 29 wrz 2012, o 20:09

Stachu_76 napisał(a):a masz sygnał minusowy na 85
tzn ile tam ma być???

Bo sprawdzałem tylko między kablami od centralki czyli pomarańczowy i zielony i jest impuls ale jakieś 0,4V strasznie mały :-/
EDIT:

aha jeszcze jedno kupiłem od razu gniazdo przekaźnika i tam jest połączony styk 85 i 86 przez chyba diodę prostowniczą

Obrazek
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Stachu_76 » 29 wrz 2012, o 20:18

nie pomarańczowy i zielony tylko stały plus i zielony
Avatar użytkownika
Stachu_76
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 13:23
Lokalizacja: Piaseczno
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości