Alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Alternator

Postprzez marcinkoz2910 » 30 gru 2011, o 23:32

Mam alternator gdzie jest zacisk B+ wiadomo co z nim

ale z kostki wychodzą tylko dwa piny jeden L i drugi DFM

i nie ma wzbudzenia silnik 1Z alternator z Valeo poprzedni był z Boscha

Da radę to uruchomić??? bo altek jest podobny sprawny a i tak się nie odzywa
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Alternator

 

Postprzez Zico63 » 30 gru 2011, o 23:47

Witam Kolegę!
L to w "naszych" D+, i to jest pikuś; ale DFM to DF w normalnych czyli wyjście szczotki.
Ja nie wiem, czy nie jest do niego wymagany regulator zewnętrzny, jak do Fiata 125p.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez marcinkoz2910 » 30 gru 2011, o 23:55

Zico63, witam

no tu bym się zgodził wtedy do L dajemy niebieski kabelek i wtedy nadal nie ma ładowania

ale zostają jeszcze nie działający obrotomierz czerwono czarny kabelek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Zico63 » 31 gru 2011, o 00:00

No a jaki to silnik? D lub TD? - to "klapa"...
No i musi być regulator jednak, jak patrzyłem po książkach.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez marcinkoz2910 » 31 gru 2011, o 00:03

jest to TD chyba 1Z ale nie jestem pewny

Zico63 napisał(a):No i musi być regulator jednak, jak patrzyłem po książkach.
chcę jutro widzieć minę elektryka co mu go sprzedał jak będzie go podłączał

ja się poddałem bo nie byłem pewny z tym DFM
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Zico63 » 31 gru 2011, o 00:11

Jak 1Z to powinien iść i bez tego przewodu (u mnie obrotomierz po odpięciu wtyczki z altera chodzi nadal. Pewnie bierze sygnal z ECU. Nie wiem czy każdy rocznik tak miał). Ewentualnie rozebrać alternatora i wyprowadzić przewód sprzed diod, tam gdzie jeszcze prąd jest "tętniący".

Podałem zamienne oznaczenia, różne regulatory można kupić: jedne mają raczej niemieckie oznakowania (DF, D+), inne fiatowskie (15, 67).

Obrazek
Regler może być ze szrotu od Fiata, byle na 12V :-D

A dla zupełnej pewności, Kolega napisze jaki to model tego alternatora; były różne serie - jak teraz czytam.

[ Dodano: 2011-12-31, 00:32 ]
No i tak to wygląda, że to co pisałem to szczera prawda; taka jak i ta że są też robione Valeo dla VW jako zamienniki Boscha (np. do Golfów, m.in. 1Z) o numerach 037 903 023 z literką G lub Q - wstawia się je bez przeróbek a DFM wyjątkowo nie oznacza wyjścia szczotek a styk obrotomierza "W".
Posiadają też wbudowany regulator.
Ciekawe więc którym z nich mamy do czynienia.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.


Time-Out.pl - hawaiianwebmaster.com - BezDopingu.pl -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 35 gości

cron