Jak 1Z to powinien iść i bez tego przewodu (u mnie obrotomierz po odpięciu wtyczki z altera chodzi nadal. Pewnie bierze sygnal z ECU. Nie wiem czy każdy rocznik tak miał). Ewentualnie rozebrać alternatora i wyprowadzić przewód sprzed diod, tam gdzie jeszcze prąd jest "tętniący".
Podałem zamienne oznaczenia, różne regulatory można kupić: jedne mają raczej niemieckie oznakowania (DF, D+), inne fiatowskie (15, 67).
Regler może być ze szrotu od Fiata, byle na 12V
A dla zupełnej pewności, Kolega napisze jaki to model tego alternatora; były różne serie - jak teraz czytam.
[ Dodano: 2011-12-31, 00:32 ]
No i tak to wygląda, że to co pisałem to szczera prawda; taka jak i ta że są też robione Valeo dla VW jako zamienniki Boscha (np. do Golfów, m.in. 1Z) o numerach 037 903 023 z literką G lub Q - wstawia się je
bez przeróbek a
DFM wyjątkowo nie oznacza wyjścia szczotek a styk obrotomierza "
W".
Posiadają też wbudowany regulator.
Ciekawe więc którym z nich mamy do czynienia.