Auto nie odpala diagnoza brak iskry + rozwiazanie

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Auto nie odpala diagnoza brak iskry + rozwiazanie

Postprzez trojeczkaGT » 22 sty 2012, o 00:15

Pisze ten temat jako pomoc dla innych takie kompendium wiedzy z roznych tematow. Mysle ze moderatorzy nie beda zli.

Glowny objaw byl taki ze jade autem predkosc ok 80 km/h i patrze a obroty 0 chcialem odpalic na zaciag z wykorzystaniem pedu auta nic nie dalo. Przyczyny ?

1. Oberwany kabelek od wtyczki co idzie do monowtrysku - rozwiazany (zamontowany spowrotem)

2. Auto dalej nie odpala wiec sprawdzam aparat zaplonowy (mam silnik 1.8 ABS) sciagam kopulke a tam palec pod wplywem lat i przepracowania sie rozsypal - rozwiazanie wymiana na nowy

3. Auto dalej nie odpala wiec szukamy czy jest iskra na swiecach- sciagamy przewod ze swiecy (obojetnie jakiej) wkladamy inna luzna swiece w ten przewod dotykamy pewnie do silnika tak by byla "masa" i druga osoba kreci rozrusznikiem (probuje odpalic) jezeli jest iskra szukamy dalej na pozostalych swiecach jezeli ktoras nie ma iskry wymieniamy na nowa swiece-lub sprawna jezeli na zadnej swiecy nie ma iskry to sprawdzamy czy dochodzi iskra do aparatu zaplonowego.

wyciagamy przewod z aparatu zaplonu co idzie do cewki zaplonu (ta kostka przykrecona na podszybiu auta) podpinamy do niego swiece i kladziemy tak by byla pewna "masa" druga osoba probuje odpalic auto jezeli iskra jest to cewka jest sprawna jezeli nie ma iskry to cewka jest do wymiany ale dla pewnosci sprawdzamy miernikiem czy dochodzi napiecie do cewki

bierzemy miernik cyfrowy ustawiamy na zakres ok 20 V pradu stalego

odpinamy wtyczke od cewki zaplonowej (sa tam przewody czarny zielony brazowy)

czarny pin miernika dotykamy do brazowego a czerwony pin miernika dotykamy do przewodu czarnego od wtyczki - po wlaczeniu zaplonu powinno sie pojawic napiecie ok 12 V (jezeli nie ma to trzeba szukac dalej [ja mialem wiec nie brnalem tam])

podpinamy teraz czarny pin miernika pod zielony przewod od wtyczki cewki a czerwony pin miernika pod czarny przewod wtyczki cewki, po wlaczonym zaplonie powinno sie pokazac napiecie ok 12 V i podczas proby odpalania auta bedzie na mierniku skok napiecia, 9 10 12 V bedzie to szybko sie dzialo, wtedy wiemy ze sygnal cewka dostaje, ale nie przekazuje dalej dlatego nie mamy iskry na przewodach

dla pewnosci sprawdzamy czy mamy sprawny czujnik halla (z tego co pamietam odpowiada on za danie "sygnalu" masa do cewki by ta "wyslala" iskre potrzebna do zaplonu)

sprawdzamy go odpinajac wtyczke od tego czujnika (znajduje sie od przy aparacie zaplonowym) ma wtyk z trzema kablami. wyciagnij wtyczke. włącz zapłon, pomiędzy bocznymi kabelkami (piny po bokach wtyczki) ma być napięcie jak w aku lub 5V, jezeli to napięcie jest, to podepnij wtyczke z powrotem. odizoluj lekko kabelek środkowy (zielony). Pomiędzy nim a klemą plus aku mierzysz napięcie. Mają być skoki napięcia jak kręcisz rozrusznikiem przy wlaczonym zaplonie bedzie ok 12 V. Jeśli ich brak - hall do wymiany. u mnie bylo tutaj ok.

efekt moich poszukiwan byl taki ze musze kupic i wymienic cewke zaplonu bo ja tez trafilo przy tych przygodach.

temat jest problemem wraz z wyjasnieniem a wiedza jest wzieta z tego forum z postow innych uzytkownikow takze wielkie podziekowania dla nich za trafne diagnozy i sposoby wykrycia usterek.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Auto nie odpala diagnoza brak iskry + rozwiazanie

 

Postprzez k-m-r1 » 23 sty 2012, o 23:17

[ja mialem wiec nie brnalem tam]) bezpieczniki przewody w skrzynce

dodaj jakies fotki co gdzie zdjąc bo wiesz jak bywa

swiece kładziemy na silniku najlepiej na metalowej czesci gdzies koło wydechu

warto sprawdzic najpierw czy jest iskra za cewką a puzniej za palcem rozdzielaczem na pierwszym lepszym nastepnie zdejmowac i mierzyc napiece cewki wymiana cewki

skraca to czas i ogranicza cynnosci
bo jak nie masz iskry za cewką zaraz to nie warto spraawdzac wszystkich przewodów i rozbierac palec

nie ma iskry to albo cewka albo napiecie

jest iskra to zdejmujemy z jednej swiecy i sprawdzamy jest? ok teraz 2 swieca jest? to sprawdzamy rerszte choc sesnu nie ma bo na 2 gary auto pali ale w ciul nierówno pracuje

jak iskry nie ma mna którejs ze swiec to sprawdzamy palec
jesli palec posypał sie to albo nie zapali albo nie poda na którys przewód


no ale to moja uwaga
dodaj fotki co jest co i jak wygląda przy da sie :)

[ Dodano: 2012-01-23, 22:22 ]
http://www.diaaut.home.pl/r12301c2.htm

[ Dodano: 2012-01-23, 22:26 ]
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... view=print
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - - kolce na gołębie



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości