Automatyczny ruch wycieraczki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Automatyczny ruch wycieraczki

Postprzez Daniel.A » 3 maja 2014, o 12:44

Witam, mam problem z przednią wycieraczką, gdy ustawiam ją na tryb automatyczny, wykonuje ruch w górę zatrzymuje się w połowie, po chwili przerwy wraca do samego dołu, leci w góre i znowu staje w połowie. Nie wymieniałem jeszcze przekaźnika ale myślę napisze zapytam bo może to coś innego :)

A i jeszcze jedno pytanie, bo dopiero nabyłem Golfika i z tymi wycieraczkami wszędzie tak jest że jeśli wycieraczka pracuje i wyłączę ją to ona od razu staje w tym miejscu na którym skończyła prace. Nie powinna przypadkiem zrobić "pełnego ruchu " i wrócić w położenie normalne ?
Daniel.A
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 18:25
Lokalizacja: Lublin

Automatyczny ruch wycieraczki

 

Postprzez pawelus6 » 3 maja 2014, o 15:27

Co do pełnego ruchu:
jezeli ja włączyłeś na manetce przy kierownicy i tam ją dałeś w pozycję 0 to wycieraczka powinna skonczyć ruch.
Ale jeśli w trakcie działania ją wyłączysz z kluczyka, tzn wyłączysz zapłon itp. to zostanie w aktualnym połozeniu, dopiero po włączeniu ponownie zapłonu wróci na swoje miejsce. (przynajmniej ja tka mam ;))

A co do problemu to podstawowo - przekaźnik sprawdzić.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mkkay » 3 maja 2014, o 15:34

sprawdź jeszcze czy same tulejki nie są zatarte i czy luźno się ramiona poruszają bo jak z oporem to mogą być tulejki zatarte a wtedy silnik nie ma siły przerzucić wycieraczek na pełen obrót
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Daniel.A » 3 maja 2014, o 18:55

pawelus6, To z kluczyka to wiadomo że zostanie w takim położeniu na którym odcięto zapłon, ale właśnie u mnie jest coś takiego że wycieraczka pracuje na pozycji pierwszej(do góry jeden stopień) i powiedzmy jeżeli jest na górze i dam manetke w pozycje 0 to ona w tej pozycji zostaje, nie wykonuje pełnego kończącego ruchu. Przekaźnik chyba do obejrzenia będzie.

mkkay, Tulejki też chyba sprawdze bo czasem mam wrażenie własnie że ciężko im idzie do góry to wycieranie.

Dzięki panowie, ogarne temat i dam znać czy coś podziałało :)
Daniel.A
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 18:25
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pablomed » 4 maja 2014, o 23:54

Daniel.A, to jest typowy opis usterki przekaźnika. Zawsze jednak jest wątpliwość czy sam przekaźnik czy jego styki lub okablowanie, podmień od kogoś na szybkiego (99 lub 19 ze starszych vw - bez regulowanej czasówki) i będzie wiadomo.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 29 gości