Brak iskry i wtrysku paliwa

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Brak iskry i wtrysku paliwa

Postprzez lelon » 20 lut 2014, o 21:52

Witajcie,

Chciałbym was prosić o radę i jakieś pomysły,

jak w temacie, odcina mi zapłon, ale po kolei

Auto jeździło normalnie, nie przerywało, nie miało trudności z odpalaniem itp.

dziś po wymianie chłodnicy, chciałem wyjechać z garażu i kaput nie odpala
(ostatnio wymieniałem wszystkie paski, świece, kable, rozdzielacz)

szybka diagnoza brak iskry i wtryskiwacze nie tryskają paliwem, po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa, zapala sie kontrolka (sterownik) gazu, przekręcam kluczyk i nie chce palić.

Wyjąłem kabel WN i po przyłozeniu do kolektora dolotowego po włączeniu zapłonu pojawiaja się dwie iskry, podczas kręcenia nie ma iskry i znów iskra (2 razy) pojawia się podczas wyłączania stacyjki.

Pierwsza myśl czujnik halla padł..... w miedzy czasie wysunąłem wtrysk i upewniłem się że podczas kręcenia nie ma wtrysku paliwa, co tylko utwierdziło mnie to że czujnik halla.

Niestety czujnik halla jest sprawny wyjąłem z autka (sprawdziłem miernikiem i puszcza sygnał) a ja dalej mam problem....

Macie jakieś pomysły co może powodować odcięcie zapłonu? jakieś kostki, przekaźniki? ECU padł?

Mam od początku instalację gazową, ale z nią nigdy nie miałem problemu, zarówno na benzynie jak i na gazie pracował dobrze

jeśli istnieje na forum podobny temat, bardzo proszę moderatorów o przeniesienie, pozdrawiam!
lelon
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lut 2014, o 21:22
Lokalizacja: Kraków

Brak iskry i wtrysku paliwa

 

Postprzez edward_k » 21 lut 2014, o 10:42

cewkę zapłonową sprawdzałeś ?
Avatar użytkownika
edward_k
VIP
 
Posty: 680
Dołączył(a): 27 maja 2013, o 11:02
Lokalizacja: Katowice
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 21 lut 2014, o 15:59

nie szukaj winy w czuujniku halla aparatu tylko w czujniku obrotów wału - to po pierwsze. Kiedy to wyjaśnisz a nie pomoże to pomyślimy dalej, dopisz czy masz jeszcze działające immo fabtyuczne albo jakieś dokładane z alarmem i i czy masz LPG bo coś tam piszsze o kontrolce od gazu nie wiem co masz na myśli.
W silnikach mk3 na wtrysku wielopunktowym z wyjątkiem najstarszego 2E za iskrę odpowiada czujnik wału korbowego nie w aparacie, bez tego w aparacie iskra jest tylko auto przechodzi w tryb awaryjny i gorzej jedzie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez MiroGti » 21 lut 2014, o 16:25

A czy tu nie jest problem z gazem moze szfankuje i odcina paliwo ale za brak iskry i paliwa odpowiada czujnik polozenia walu niewiem czy w tym motorze jest to mozliwe sprobuj najpierw go uruchomic na benzynie a potem gazem dopiero sie zajmij popatrz czy z cewki wychodzi iskta i będzie jasno lub jeszcze ktos tam wspomnial ze imo moze blokowac posprawdzaj
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lelon » 21 lut 2014, o 22:40

dziękuję za rady, jutro sprawdzę czujnik położenia wału i dam znać, zrobię też filmik jak to wygląda dokładnie i wrzucę :)

podepnę też kabelek gazowy i sprawdzę jakie tam błędy wyszły :)

[ Dodano: 2014-02-22, 18:05 ]
Witajcie, rezystancja na czujniku połozenia wału to ok 1230,

czyli czujnik do wymiany

[ Dodano: 2014-02-26, 19:19 ]
wszystko wskazuje, że kupiłem wadliwy czujnik..... wsadziłem do autka i dalej nie odpala.... sprawdziłem miernikiem pomiedzy pierwszym a drugim pinem mam 13 ohm :/ czy nie sprawna instalacja/komputer w samochodzie mógł uszkodzic czujnik? przyznam, ze nie sprawdzałem go przed włożeniem.

[ Dodano: 2014-02-26, 20:04 ]
dzisiaj pojawił się nowy objaw, pompka paliwa po przekręceniu stacyjki pracuje non stop.... czy to aby nie ma związku z immo? lub ze stacyjką? (kilka miesięcy temu zmieniałem wkładkę)

pompka pracuje non stop lub właćza się i wyłącza, przekaźnik pompki wariuje.....



I jeszcze jedna ważna rzecz o której nie wspomniałem wcześniej, podczas kręcenia rozrusznikiem gaśnie cała deska rozdzielcza
lelon
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lut 2014, o 21:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MiroGti » 27 lut 2014, o 16:46

Po pierwsze przekaznik ci nie wariuje tylko jak pompka zrobi cisnienie w ukladzie to przekaznik rozlancza a to ze deska gaasnie to jak? Krecisz rozrusznikiem i gasnie deska a rozrusznik dalej kreci? Czy gasnie deska i rozrusznik tez? Bo bateria moze kaput albo jest duzy opór na rozruszniku typu tulejki
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lelon » 28 lut 2014, o 18:20

MiroGti napisał(a):Po pierwsze przekaznik ci nie wariuje tylko jak pompka zrobi cisnienie w ukladzie to przekaznik rozlancza a to ze deska gaasnie to jak? Krecisz rozrusznikiem i gasnie deska a rozrusznik dalej kreci? Czy gasnie deska i rozrusznik tez? Bo bateria moze kaput albo jest duzy opór na rozruszniku typu tulejki


deska gaśnie a rozrusznik kręci dalej, rozrusznik wporzo, aku też ma kilkanascie miesięcy i jest w dobrej kondycji

dziś elektryk samochodowy wykasował błąd immo i dalej te same objawy

teraz na vag nie ma żadnego błedu a mimo to sytuacja sie nie zmieniła

Przekaźnik od paliwa wariował, albo pompka działała non stop albo non stop cykał, po wpieciu starego czujnika położenia wału korbowego jego praca wróciła do normy

[ Dodano: 2014-02-28, 17:35 ]
http://www.youtube.com/watch?v=St0S73cl ... e=youtu.be

powyżej link do filmiku jak to dokładnie wygląda

a czy wadliwa wkładka stacyjki może dawać takie objawy? w zeszłym roku wymieniałem oryginał na taką żółta chińska, sprawdzałem ją kilka dni temu i styki ma nie przepalone, ale może i tak niedomaga....

na pewno na pinie 50 daje 12v bo rozrusznik kręci, sprawdzęjeszcze pozostałe dwa piny 15 i X
lelon
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lut 2014, o 21:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 28 lut 2014, o 23:01

pomka nie gaśnie od ciśnienia tylko po włączeniu zapłonu uruchamia się na sekundę (o ile silnik nie odpali). A wczasie pracy silnika chodzi cały czas. Za to odpowiada ECU i gdyby nie ten szał z kontrolkami to trzeba by na uszkodzone ECU stawiać, a tak skoro kontrolki gasną to po prostu albo stacyjka albo zepsuty immo (ścieżki prekaźniki) - tego Vag nie wykaże. Ale są tematy jak to obejść.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez lelon » 1 mar 2014, o 08:27

dziękuje za radę,

pablomed napisał(a):Ale są tematy jak to obejść.

mogę poprosić jakiś linki do tematów które mnie ukierunkują?

mam fabryczne immo

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2014-03-03, 08:40 ]
pablomed napisał(a):a tak skoro kontrolki gasną to po prostu albo stacyjka albo zepsuty immo (ścieżki prekaźniki) - tego Vag nie wykaże. Ale są tematy jak to obejść.


kostka stacyjki, niby dobra, styki nie przypalone a nie dawała zasilania na zapłon,

dziekuje za wszelkie porady:) problem rozwiązany!
lelon
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 lut 2014, o 21:22
Lokalizacja: Kraków


- - - Sumiennie wykonują swoją pracę, mówię tutaj o tych najlepszych pomiarach instalacji z Warszawy. To najlepszy elektryk!



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 23 gości