Brak iskry ;|

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Brak iskry ;|

Postprzez dawiiid » 22 mar 2014, o 11:46

Witam. Posiadam golfa 1.8 AAM (75km) w gazie, dwa dni temu wracałem ze stacji do domu i auto się zadusiło i zgasło, do dnia dzisiejszego nie ma w nim wgl iskry, co to może być? cewka zapłonowa, czujnik halla czy co ? i jak to sprawdzić, bo nie chciałbym kupować np cewki jak winny jest hall, proszę o pomoc ;)
Avatar użytkownika
dawiiid
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 mar 2014, o 16:01
Lokalizacja: Rawicz

Brak iskry ;|

 

Postprzez łukasz1983 » 22 mar 2014, o 12:33

dawiiid, Sprawdź,czy na zapłonie masz 12V na cewce.Jak jest napięcie,a nie ma iskry to cewka.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawiiid » 22 mar 2014, o 12:51

a jak to dokładnie sprawdzić? ;)
Avatar użytkownika
dawiiid
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 mar 2014, o 16:01
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez łukasz1983 » 22 mar 2014, o 15:48

dawiiid napisał(a):a jak to dokładnie sprawdzić? ;)
Włączasz zapłon,ściągasz wtyczkę z cewki,i na zewnętrznych pinach masz mieć napięcie około 12V
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawiiid » 22 mar 2014, o 16:10

Napięcie jest ;) czyli cewka do wymiany ? :)
Avatar użytkownika
dawiiid
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 mar 2014, o 16:01
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez pablomed » 23 mar 2014, o 18:03

Ale skąd. To znaczy tylko tyle że cewka dostaje zasilanie i nadal niec nie wiadomo czy padła cewka czy czujnik halla.
Cewkę niema jak sprawdzić, pożyczyć od kogoś podmienić i wiadomo w ciągu minuty, wszystkie auta z grupy z tamtych lat mają taką samą.
Co do czujnika halla - sa opisy na każdym forum, można sprawdzić diodą 12V, można komputerem, można podmienić w ślepo na póbę używany aparat zapłonowy-zależnie jak komu najłatwiej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dawiiid » 23 mar 2014, o 20:38

cewke podmieniłem i nic :) jutro sprawdze z hallem i dam znać :)
Avatar użytkownika
dawiiid
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 mar 2014, o 16:01
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez trojeczkaGT » 23 mar 2014, o 20:45

dawid mialem taki sam silniczek i na 99 % hall Ci wysiadl, mi pomogl kolega ktory ma vag i wykazalo halla, wczesniej wymieniem dwie cewki heh

aha i polecam jak juz bedziesz kopowal to caly kompletnt aparat moze byc bez kopulki i palca ale by byl z hallem bo wymiana to strasznie nerwowa a aparat cyk i gotowe tylko sobie ladnie pozaznaczaj w jakich pozycjach masz przed rozkreceniem.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawiiid » 24 mar 2014, o 10:56

Pozaznaczam sobie bez problemu ;) a jak idą kable na podszybiu te do cewki ? bo mam tam coś pogrzebane, kable są polutowane jest zielony z szarym, czerwony i sam szary nie podłączony, czytałem cos kiedyś że są to kable od gazu, w razie wycieku gazu auto nie dostaje iskry.
Avatar użytkownika
dawiiid
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 mar 2014, o 16:01
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez trojeczkaGT » 24 mar 2014, o 12:17

trzeba znalesc jakiegos kolege z takim samym silnikiem by zrobil zdjecie lub zobaczyl u siebie, ale pierwszy raz slysze o takim "zabezpieczeniu", nie mam niestety juz benzyniakow i nigdy tam sie nie zaglebialem,
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dawiiid » 24 mar 2014, o 19:25

problem rozwiązany ;) kable były dobrze polutowane ;) winny był hall :) dzieki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
dawiiid
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 mar 2014, o 16:01
Lokalizacja: Rawicz


prywatny detektyw - - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 26 gości