b-rad napisał(a):Witam posiadam golfa GT TDI Variant 94r Silnik 1Z. Wszystko działało idealnie do wczoraj. Gdy nagle przestały działać wszystkie szyby i szyberdach. Wymieniłem spalony bezpiecznik od szyberdachu i on zaczął działać ale szyby ni chu.... Te bezpiecznik metalowy nad skrzynką również wymieniałem na inny 30A i nic... Wszystkie 4 szybki nawet się nie odezwą...
Dziś przed pracą rozebrałem jeszcze wiązkę drzwi od kierowcy i jest urwany jeden z pinów w najdłuższej kostce któryś z krańcowych. Ale wg. mnie działałaby wtedy reszta szyb. A tu nic.
Na co zwrócić uwagę ? żadnego podświetlenia przycisków też nie ma. Tak jakby był spalony bezpiecznik.... o 23 wracam z pracy więc podsuńcie jak to sprawdzić jeszcze bo ja bez golfiacza jak bez nogi haha
Lusterka działają elektryczne.
kolego
od skrzynki jak trafnie zauważyłeś stałe +12 idzie przez bezpiecznik który wymieniłeś. Już tam powinieneś sprawdzić czy jest napięcie. Wsadź miernik, dotnij gdzieś do masy i sprwadź
Dalej kabelki +12 idą sobie do styków w drzwiach - kolejne miejsce gdzie możesz zgubić prąd.
Dalej +12 idzie bezpośrednio do silników i po drodze jeszcze są mostkowane z kablami biało czerwonymi które idą do włączników. We włącznikach jest więc też stałe +12.
Kolejną rzeczą którą trzeba sprawdzić jest to czy kabel masowy nie jest przerwany. Nie potrafię powiedzieć czy lusterka mają oddzielne kable od masy ale chyba nie. Trza by było popatrzeć po schematach. Aczkolwiek jestem pewny że masa podgrzewania lusterek łączy się z kablem masowym silników szyb. Bo przez dechę nie idzie kabel masowy do podgrzewania lustra pasażera. Kabel masowy jest wpięty w słupek nad skrzynką bezpieczników (trza się schylić dobrze). Od tego złącza po drodze kabel jest mostkowany i rozdziela się na lewe i prawe drzwi. Czyli kolejnym miejscem gdzie możesz stracić masę są złącza w drzwiach.
W przełącznikach drzwi szyb są po 2 masy. Jedna masa jest do podświetlenia druga do sterowania. Tam już możesz sprawdzić czego ci brakuje. Najpierw żarówka do masy i +12 stałego - nie świeci?
1) bierzesz masę z innego miejsca w aucie i przez żarówkę do tego +12 we włączniku - nie świeci?
2) +12 z włącznika do masy w środku auta (nie z drzwi) - nie świeci?
3) to niemożliwe
któreś musi zadziałać.
//
edycja
Jeśli masz oryginalną wiązkę to jak nie masz +12 od szyb to nie powinien działać centralny zamek w drzwiach. Tzn stycznik który odpowiada za to że pompka dostaje sygnał do zamknięcia/otwarcia reszty drzwi - to ważna podpowiedź