Widocznie jeździłeś swego czasu fiatem 126p z prądnicą, albo wnikliwie czytasz rewelacje internetowe, które piszą "fachowcy" którzy pojęcie mają o tym dość znikome
Wsadzę akumulator z benzyny, 45, 55Ah do diesla gdzie był 62, 74Ah i co? I nic, najwyżej w zimę będę miał problem z odpaleniem, i nic poza tym
Wsadzę akumulator z diesla, 62, 74Ah benzyny gdzie był 45, 55Ah i co? I nic, w zimę będę kręcił do skutku, aż benzyna załapie
W pierwszym przypadku akumulator będzie miał super, w drugim trzeba przyznać, że jeśli alternator będzie dawał Iznam. <50A, może pojawić się problem z doładowaniem dużego akumulatora (tylko w przypadku gdy wszystko co żre prąd jest włączone).
Ale nie wiem czy obecnie w benzyniakach nawet montowane są alternatory mniejsze jak te powiedzmy 70A
A dlaczego tak, to już odsyłam do nieco bardziej fachowej literatury, i zachęcam do własnych przemyśleń, zamiast pisać bajki