Centralny zamek 3D

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Centralny zamek 3D

Postprzez adziok09 » 3 sty 2014, o 00:13

Witajcie

Chciałbym zamontować sobie centralny zamek do Golfa 3- drzwiowego, tylko problem tkwi w tym że po zakupie samochodu był tam jakiś centralny były te silowniki przy zamkach, ale z racji tego że nie dział on za bardzo wszystko wywalilem i zostały tylko kable. Teraz chciałbym zamontować takie cudo:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3822911769

I chciałbym się poradzić czy to dobry zestaw?
Czy można pod funkcję otwierania bagażnika dac włączenie świateł mijania?
I co ważne czy łatwo to podłączyć?


Z góry dziekuje za pomoc
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Centralny zamek 3D

 

Postprzez adams » 4 sty 2014, o 20:30

Hmm wywaliłeś ori zamek pneumatyczny i chcesz w jego miejsce zamontować elektryczne siłowniki... Utrudniasz sobie życie, ale spoko. Tylko radziłbym Ci kupić sobie trzy siłowniki, żeby też ogarnąć bagażnik. Nie mówię już o klapce wlewu bo tam masz może korek na kluczyk czy coś... ? Co do podłączenia świateł mijania pod dodatkowy kanał (otwieranie bagażnika w Twoim przypadku) możesz to podłączyć ale efekt będzie taki że te światła sobie tylko mrugną. Jakbyś chciał żeby to chociaż poświeciło ze 30 sekund musisz do tego dorzucić jakiś dodatkowy układ podtrzymujący napięcie przez określony czas.
adziok09 napisał(a):I co ważne czy łatwo to podłączyć?

Dla mnie tak, a czy Tobie to sprawi trudność ciężko powiedzieć. Musisz się zorientować które przewody od przełącznika świateł odpowiadają za załączenie świateł mijania i tam się wpiąć (być może po diodzie) jakimś układem który Ci podtrzyma napięcie po podaniu sygnału ze sterownika (w Twoim przypadku kanał otwierania bagażnika). Nie jest to skomplikowane. POWODZENIA :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 5 sty 2014, o 00:46

Super! Dzięki za pomoc, jeszcze tylko pytanko czy ta firma Stig to jest coś warta czy nie?
I orientujesz się może jaki jest koszt szlifowania kluczyka? Nie mam Immobilizera , tak mi się przynajmniej wydaje- zwykły prosty kluczyk
;-)
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Paweu » 5 sty 2014, o 10:47

adziok09 napisał(a):I orientujesz się może jaki jest koszt szlifowania kluczyka?


Z 80 zł.. Nie więcej niż stówka.

adziok09 napisał(a):Nie mam Immobilizera , tak mi się przynajmniej wydaje- zwykły prosty kluczyk


Rozpołów kluczyk (jego obudowę znaczy). I jeśli nie ma pastylki w środku to istotnie nie masz immo. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adziok09 » 6 sty 2014, o 03:45

A jeszcze takie pytanie natury estetycznej ;-)
Scyzoryk czy kluczyk?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez karol MAŁY » 6 sty 2014, o 08:39

adziok09 napisał(a):A jeszcze takie pytanie natury estetycznej ;-)
Scyzoryk czy kluczyk?
Ja bym brał te kluczyki bo z tego co wiem to scyzoryki z czsem się rozlatują(chodzi mi o to że te groty latają w plastiku)
diesel musi dymić ;-)
Avatar użytkownika
karol MAŁY
Czytacz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 29 gru 2013, o 15:48
Lokalizacja: SH

Postprzez adziok09 » 9 sty 2014, o 00:03

Dostałem. już zestaw centralnego, ale nie wiem jak podłączyć kierunkowskazy żeby migaly, od sterownika mam tylko jeden przewód
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez adams » 9 sty 2014, o 01:01

adziok09 napisał(a):jak podłączyć kierunkowskazy żeby migaly, od sterownika mam tylko jeden przewód


A w zestawie nie dostałeś dodatkowo dwóch diod prostowniczych ? jeśli nie to idź do elektronicznego, powiedz że potrzebujesz diody prostownicze do rozdzielenia sygnału na dwie strony kierunkowskazów (wtedy dadza Ci odpowiednie diody - koszt to może być około 10 zł za dwie sztuki bo do kierunków by się przydały ciut mocniejsze, a te są ciut droższe niż niskoprądowe za złotówkę). Poza tym dokładnie jakie potrzebujesz powinieneś gdzieś znaleźć na forum. POWODZENIA :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 9 sty 2014, o 01:17

w dołączonej instrukcji jest napisane żeby podłączyć do świateł awaryjnych, więc mam rozumiec że jest to nie możliwe w Golfie bo osobno jest sygnał na strone lewą i prawa?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez adams » 10 sty 2014, o 19:25

Nie wiem czy w ogóle w jakimkolwiek aucie (bo w przypadku grupy VAGa chyba w żadnym z mi znanych) jest to możliwe. Wyłącznik od awaryjnych łączy obie strony kierunkowskazów ( w bardzo dużym - może nawet przesadnym trochę uproszczeniu). Jeżeli ze sterownika centralnego zamka nie są wyprowadzone dwa przewody do zasilenia oddzielnie lewych i prawych kierunkowskazów, to po prostu zakładasz diody i z jednego kabelka robią Ci się dwa :) Uwierz że to nieskomplikowane, jeśli nie lubisz lutować to daj to komukolwiek kto ma trochę pojęcia o trzymaniu lutownicy zrobi Ci za przysłowiowe piwo, a dalej sobie do auta sam już wszystko zamontujesz według instrukcji. Wszystkie przewody potrzebne do tego masz w lewym słupku z przodu przy drzwiach kierowcy oraz przy tablicy bezpieczników (zasilanie, kierunki lewy/prawy - nie pamiętam czy nie odwrotnie ale kolory przewodów jakie musisz znaleźć od kierunków to czarny z zielonym paskiem CHYBA lewa strona i czarny z białym paskiem CHYBA prawa strona). 7 lat temu to zakładałem nie pamiętam na pamięć :P Kolory w słupku to zielony od zamykania i szary od otwierania (albo odwrotnie :P ) Zasilanie możesz sobie pociągnąć od tablicy bezpieczników bezpośrednio (na tyle tablicy powinieneś mieć wolne miejsce w okolicach grubych czerwonych przewodów). Tylko uwaga bo tam jest zasilanie bezpośrednio z aku niezabezpieczone żadnym bezpiecznikiem więc pamiętaj koniecznie o założeniu bezpiecznika na zasilaniu układu. Masę możesz sobie wziąć z punktu masowego (czy jak to tam nazwać) na słupku ponad złączem od centralnego zamka i głośników. Więcej mi nic nie przychodzi do głowy. Jakby coś to pytaj. POWODZENIA :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 11 sty 2014, o 18:26

Centralny zamontowany działa super :-D, ale tak mnie coś wzięło żeby zamiast mrugania kierunkowskazami, podłączyć tak żeby mrugal długimi (drogowymi) albo samymi mijania mam reflektory h1+h1. Tylko teraz kwestia podlaczenia :-D ma ktoś jakieś pomysły?

Z góry dziękuję :-P
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez karol MAŁY » 11 sty 2014, o 18:42

wal przez przekaznik i powinno hulać :ok: (jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi)
diesel musi dymić ;-)
Avatar użytkownika
karol MAŁY
Czytacz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 29 gru 2013, o 15:48
Lokalizacja: SH

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości