Centralny zamek + alarm + pilot

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Centralny zamek + alarm + pilot

Postprzez Sekate » 9 maja 2011, o 18:49

Cześć wszystkim.

Niedawno pompka centrala mi się zalała, kupiłem używkę od passata i podłączyłem, lampę prawą tylną uszczelniłem sylikonem. Central działał bez problemów przez jakieś 2 tygodnie, potem nastąpił nawrót niżej opisanych przypadłości ;-)
Gdy zamykam golfika z pilota mruga mi 2 albo 3 razy kierunkami (a powinien raz) i nie załącza się pompka, alarm też się nie uzbraja - oczywiście samochód się nie zamyka.
Gdy chcę go otworzyć z pilota - pompka się załącza kierunki mrugają 2 razy - czyli wszystko ok.
Gdy zamknę samochód z kluczyka i otworzę go z pilota, po chwili sam się zamyka - nawet jak drzwi są otwarte.

Co może być tego przyczyną i jak to naprawić?

Dodam, że golfik zamyka się z kluczyka bez problemu - pompka się załącza, przy otwieraniu jest jedynie problem, bo muszę 2 razy przekręcić kluczyk, żeby zadziałał central.
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Centralny zamek + alarm + pilot

 

Postprzez pablomed » 10 maja 2011, o 00:19

Zepsuty lub źle skonfigurowany alarm (albo sterownik zamka centralnego) Więcej nie da się napisać nie znając nazwy urządzonka i nie widząc instrukcji. Pompka niema nic do tego, do pilota masz dokładane osobne urządzenie pewnie gdzieś nad skrzynką bezpieczników siedzi.
Otwierania na dwa razy oznacza brak dodatkowej masy na pin 8 (a może 6 - nie pamiętam na 100 procent teraz) pompki, pociąg ją od pinu 3, jeśli niema pinu 8 we wtyczce będzie miejsce na niego na płytce drukowanej - dolutuj kabelek od ścieżki pinu 3
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sekate » 10 maja 2011, o 07:32

Tak myślałem, że to jakaś centralka, ale niestety niczego koło bezpieczników nie znalazłem, bo szukałem już wcześniej. Poszukam dokładniej.

Dam znać jak dorwę się do tej centralki ;-)

@edit:
Sprawdziłem przed chwilą, pin 8 jest pusty, czyli mam masę (brązowy kabel) lecący do pinu 3 poprowadzić również do pinu 8?

Centralkę chyba znalazłem, leży zwinięta w kablach koło bezpieczników, jak znajdę czas to ją wyciągnę stamtąd.
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez pablomed » 10 maja 2011, o 23:42

Tak zrób
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sekate » 11 maja 2011, o 20:23

Ok, otwieranie z kluczyka naprawione, ogromne dzięki pablomed :)

Po długich poszukiwaniach odnalazłem puszkę od alarmu (to co wcześniej odnalazłem było czymś innym) plomby na niej były zerwane, a w środku widać 'domowe' lutowania. Jego nazwa to Silicon RXA, instrukcji żadnej nie posiadam, bo już z takim alarmem go nabyłem, na odwrocie jedynie jest opisane od czego jaki kabel jest.

Co mam teraz z nią zrobić? Zawieźć do jakiegoś elektryka, żeby ją obejrzał?
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez pablomed » 12 maja 2011, o 18:50

Możesz tak zrobić, tylko nie wiem czy to się opłaca, pokaż to może jakiemuś kumplowi odrobinę obytemu z elektryką, może trzeba tylko faktycznie coś przelutować ale mnie wiem czy to będzie pewne, ja bym raczej kupił nowy bo niesprawny alarm robić może nieprzyjemne psikusy z którym ktoś bez doświadczenia w trasie nie poradzi sobie: a to zadziała blokada i silnik zgaśnie, a to będzie wył po nocy, a tto uzbrajał lub rozbrajał w sposób niekotrolowany jak niema cię przy aucie. Zmiana na nowy alarm będzie bardzo prosta bo wszystkie potrzebne kabelki masz już przy starym alarmie. Opisów do twojego alarmu widzę w necie mnóstwo, co pewnie świadczy o jego nie najlepszej jakości.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sekate » 12 maja 2011, o 20:43

Ok, uzbieram kasę i kupię coś nowego ;)
A teraz jak otwieranie z kluczyka działa, nie boli mnie to aż tak bardzo :)

Fakt, też troszkę szukałem - alarm około 10letni :P

Dzięki bardzo za poświęcony czas i pomoc :)

Jeszcze jedno pytanko - sterownik brać ze scyzorykiem np. http://moto.allegro.pl/sterownik-noxon- ... 84249.html słyszałem, że ich jakość jest marna czy lepiej wziąć coś z oddzielnym pilotem?
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez pablomed » 13 maja 2011, o 23:50

Po prostu na ogół scyzoryki sa nietrwałe, ja bym brał na zwykłego pilota ale to juz rzecz gustu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sekate » 14 maja 2011, o 00:40

Z tym, że wszystkie centralne jakie przeglądam mają piloty takie, za przeproszeniem, wieśniackie, że głowa mała :P Scyzoryk wydaje mi się być najlepszym rozwiązaniem (wygląd + jego praktyczność).

Z resztą, tak jak mówiłem - uzbieram kasę to kupię :)
Jeszcze raz dzięki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez pablomed » 14 maja 2011, o 11:17

Jak napisałem, kupuj to co ci się podoba. Obsługę zamka centralnego ma każdy alarm czy sterownik, i tylko upewnij się żeby miał opcję komfort o ile masz elektryczne szyby i/lub dach, żeby domykanie szyb i dachu było. Czyli alarm musi mieć kabel (tzw komfort) na którym pojawia się po uzbrojeniu impuls długości minimum 15 s
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez brateq » 16 maja 2011, o 11:38

Hmm kolego pablomed alarm nie musi mieć koniecznie oddzielnego kabla komfort, wystarczy aby można było ustawić czas impulsu zamknięcia na dłuższy niż 5 sek.
brateq
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 18:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 18 maja 2011, o 21:11

Wiem sam mam alarm bez dodatkowego kabla komfort tylko ustawiony długi impuls na kablu od zamykania centrala. Tyle że po pierwsze znacznie częstsze są alarmy z osobnym kablem na komfort, po drugie 5 s to za mało, nie wiem nawet czy na zamknięcie szyb to starczy a jeśli jest szyber to trzeba 15 s żeby wszystko zdążyło się zamknąć.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron