centralny zamek na pilota PYTANIE!

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez WSZ » 9 sty 2013, o 12:27

Oki, wobec tego dziś przyszedł mi sterownik i teraz Wasza pomoc byłaby dla mnie niezbędna, co bym nie musiał gasić samochodu gaśnicą...

Tu są schematy oraz zdjęcia, ale prościej będzie jak koeldzy mi wytłumaczą..

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Do czego są te 2 niebieskie przewody z bezpiecznikami sfotografowane na wiązce ?

I standard..
Czerwony - prądowy +12v ze sterownika do czerwonego z paskiem +12v w pompke
Czarny - masa ze sterownika w brązowy do masy w pompkę

I to jest wiecej jak pewne.

A teraz dalej.. bo wyczytałem tu na forum, inny post w innym temacie i nie wiem czy również się mnie to tyczy.

Sterownik zamka Centralnego (ten który kupiłeś) możesz w piac w okolicach skrzynki bezpieczników badz z tyłu w bagazniku przy samej pompce centralnego gdzie sa wszystkie potrzebne kabelki i jest lepszy dostęp, do podłączenia musisz kolego użyć schematu "Sterowanie plusem"- a więc na pewno musisz zasilić sterownik a więc czarny ze sterownika w brązowy w kostkę pompki, następnie czerwony ze sterownika w czerwony (plus) kostki pompki, następnie robisz sterowanie plusem a więc (najczęściej kolory żółty i żółty z czarnym paskiem) wpinasz w plus przy kostce pompki a więc również kolor czerwony przewodu, następnie sprawdzasz miernikiem, próbówką w których kablach pojawia sie prąd po przyciśnięciu otwórz/zamknij na pilocie, kabel odpowiedzialny za otwarcie (najczęściej biały z czarnym paskiem) wpinasz w zielony kabelek przy pompce, następnie (najczęściej biały) kabelek przy sterowniku wpinasz w szarny przy pompce i juz powinno działać. Jeżeli masz el szyby możesz pobawić sie w domykanie szyb po zamknięciu i mrugnięcie kierunków jeżeli chcesz- sprawa równiez niezbyt skomplikowana. A propo szukania- w wyszukiwarce wpisujesz sterownik, zamek centralny i tematów jak multum.


Również mam skręcić ze sobą kolor zółty z żółtym z czarnym paskiem i podłączyć pod czerwonego z paskiem z pompki +12 ?

I potem biały przewód z czarnym paskiem ze sterownika podłączam pod zielony z pompki = otwieranie
A potem biały kabel ze sterownika wpinam w szary kabel z pompki - zamykanie ?

I wsio ?

Tu wtedy zostaną w sterowniku jakieś 3 przewody - różowy, pomarańczowy i pomarańczowy z paskiem czarnym, no i te 2 niebieskie z bezpiecznikami.

Znalazłem coś takiego:

Kod: Zaznacz cały
Pozostaje nam tylko zabezpieczyć kable: pomarańczowy ,pomarańczowo-czarny ze sterownika, gdyż one do niczego nie służą.

Można wykorzystać kable różowy jako wolny kanał np. do otwierania wlewu paliwa z pilota.


Jeśli to by się sprawdziło w moim wypadku, to wtedy jestem pewny że te 3 kable zostaję luźne do niczego nie podpięte.
Czyli zostaje kwestia 2 niebieskich...
Kierunki ?
1 niebieski do czarno-biały - "lewy kierunkowskaz";
drugi niebieski do czarno-zielony - "prawy kierunkowskaz" ?
Z tym, że niebieskie kable nie są różne czyli nie jest na nich czarny pasek tylko oba są całe niebieskie.

SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA POMOC !
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

 

Postprzez Zico63 » 9 sty 2013, o 14:01

WSZ napisał(a):Również mam skręcić ze sobą kolor zółty z żółtym z czarnym paskiem i podłączyć pod czerwonego z paskiem z pompki +12 ?
I potem biały przewód z czarnym paskiem ze sterownika podłączam pod zielony z pompki = otwieranie
A potem biały kabel ze sterownika wpinam w szary kabel z pompki - zamykanie ?


Odwrotnie:
"Również mam skręcić ze sobą kolor biały z białym z czarnym paskiem i podłączyć pod czerwonego z paskiem z pompki +12 ?
I potem żółty przewód z czarnym paskiem ze sterownika podłączam pod zielony z pompki = otwieranie
A potem żółty kabel ze sterownika wpinam w szary kabel z pompki - zamykanie"
Gdyż plusa musi Kolega doprowadzić do "30" przekaźników (biały i b. z paskiem) a wyjścia (87) czyli żółte są przewodami sterującymi, wyjściowymi - tak wynika z opisu załączonego do tego sterownika.
Różowy do zamykania np. bagażnika, owszem - ALE TYLKO ZE SIŁOWNIKEM ELEKTRYCZNYM!!! W Golfie jest to pneumatyczny zblokowany z układem, indywidualnych otwarć bagażnika nie da się wykonać bez przeróbek.
Niebieski to będą już rozprowadzone kierunkowskazy, może Kolega popróbować, co się i kiedy na nich pojawia - tylko nie miernikiem a żarówką 12V i co najmniej 5W.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez WSZ » 9 sty 2013, o 14:07

Czyli co mam zrobić z białym i biało czarnym oraz żółtym i żółto czarnym ?
Pod jakie przewody mam je podpiąć ?



EDIT:


Aaaa już rozumiem :P
Myślałem że kolega skopiował to co ja cytowałem :P
A kolega pozmieniał tam kolory.
Swoją drogą to bardzo dziwne, że jedni mają tak kolory podłączyć a inni tak mimo że sterowniki są praktycznie identyczne.

I zworkę w sterowniku zostawiam na "+" ?

Pomaranczowe z rozowym zostawic w spokoju ?
Interesuja mnie 2 niebieskie czerwony czarny i 2 zolte ?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Zico63 » 9 sty 2013, o 14:27

W tym sterowniku do styku nieruchomego przekaźnika (30) dali białe, a do styku który jest łączony przy podaniu sygnału z pilota - żółte; więc tak należy to podłączć. Zworka zostaje na "+".
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez WSZ » 9 sty 2013, o 14:28

W takim razie ide kombinowac, najwyzej bede gasil auto gasnica :P
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Zico63 » 9 sty 2013, o 14:34

BIAŁE razem i do plusa, żółte jako wyjście osobno do zielonego i szarego
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez WSZ » 9 sty 2013, o 17:31

Ok. Centralny działa elegancko. Za co serdecznie dziękuję Ci !

Teraz sprawa świateł.
Odpiąłem tylną prawą lampę i są 4 przewody, znalazłem zielono czarny i znalazłem czarno raczej szary niż biały.
Podpiąłem to na krótko, tylko wsadziłem w kostkę aby aby, i paliła się tylko i wyłącznie prawa strona ( postojówka przód oraz światło tylne ) żaden migacz ani po jednej ani po drugiej stronie..
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez pablomed » 9 sty 2013, o 19:35

bo to tego jest ten szary, szukaj innego. Kolego przecież w prawej lampie tylnej nie znajdziesz kabla do lewego kierunku. Owszem w lewej znalazłbyś również kabel do prawego ale w druga stronę to nie działa :) kolorki masz podane przez kolege wyżej. A to że kierunek nie palił, jak miał palić skoro odłączyłeś kostkę z kablem masowym? Czy czegoś może nie rozumiem? Kostkę zostawiłes odłączoną podpinając na próbę te kable?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez WSZ » 10 sty 2013, o 10:33

Kostkę podpiąłem razem z tymi 2 niebieskimi kablami, wsadziłem te kable do tej kostki od tyłu na wcisk.
No tak teraz rozumiem, wszędzie podłącz pod LAMPĘ a nie lampY to myślałem, że znajdę to wszystko w jednej stronie.
W sumie w lewej lampie mam 2 kostki, cóż, dorobię trochę kabla do lewej lampy bo mi nie starczy to wezmę się za światła. Bo póki co z Waszą pomocą zrobiłem centralkę.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez pablomed » 11 sty 2013, o 23:51

WSZ, idzie o to że kable do lampy prawej wychodzą z lampy lewej, czyli w lewej znajdziesz wszystko a w prawej tylko kable do kierunków prawych
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości