Centralny zamek

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Centralny zamek

Postprzez bykuu93 » 10 mar 2013, o 09:47

Mam problem z centralnym zamkiem, a mianowicie zamknąłem dziś samochód, chciałem go otworzyć, ale nie mogłem (otwierałem od strony kierowcy) za drugim razem było słychać tylko siłownik ale gdy przekręciłem kluczyk w pozycji do zamknięcia to przestało.Trzecie podejście, drzwi się otworzyły, ale tylko same drzwi kierowcy, inne drzwi po próbie wyciągnięcia cycka koło szyby się zamykały. Kolejna próba i po otwarciu drzwi pasażerom tym cyckiem wsiedli.

Teraz pytanie, co się stało? Coś nawaliło i mniej więcej jak to naprawić?
bykuu93
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 09:42
Lokalizacja: Święcany

Centralny zamek

 

Postprzez pablomed » 10 mar 2013, o 13:13

bykuu93, siłownik słyszałeś: czyli słyszałeś pompkę zamka w bagażniku czy też masz dokłądany nieorginalny zamek centralny z elektrycznymi siłownikami.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bykuu93 » 10 mar 2013, o 15:11

Szczerze mówią to nie wiem, auto sprowadziłem z Niemiec i przy centralnym zamku nic nie było ruszane. Dodatkowo dodam że gdy zamykam/otwieram od strony drzwi pasażera to wszystko działa, strona kierowcy tylko szwankuje.

Gdy otworzę od strony kierowcy to po chwili same zamki się zamkną, po prawej stronie wszystko działa.
bykuu93
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 09:42
Lokalizacja: Święcany

Postprzez pablomed » 12 mar 2013, o 01:10

bez precyzyjnego opisu konkretna odpowiedź jest niemożliwa. W zamku sa dwa styczniki, jeden uruchamiany kluczykiem drugi od guzika - o ile masz central pneumatyczny z pompką w bagażniku.
Coś może zaszwankowało w tych włącznikach albo przełamały się kable w wiązce do drzwi. Szuka zielonego szarego, zielono czerwonego i szaroczerwonego oraz biało czerwonego. Schematy i opisy znajdziesz na forum jeśli masz ochotę się wgłębiać albo daj zarobić komuś to są proste rzeczy bez nadmiaru elektroniki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez adams » 12 mar 2013, o 20:58

Wygląda na to że impuls z krańcówki w zamku kierowcy nei dociera do sterowania pompką (sterowanie znajduje sie wraz z pompką z tyłu prawej lampy w bagażniku). W Golfie masz taką funkcję jak ryglowanie, czyli dopóki nie podasz impulsu na (albo zielony albo szary nie pamiętam który odpowiada za otwieranie) to zamek "myśli" że ktoś się próbuje do niego włamać przez wyciągnięcie "dzyndzla/cycka" i dlatego pompka przez pompowanie powietrza w chwili wyciągania dzyndzla nie dopuszcza do otwarcia auta.

Moja rada taka: wypnij wtyczkę z lewego słupka (5-6 przewodów w tym zielony i szary) i podaj impuls na jeden z nich (albo otworzysz auto albo zamkniesz). Jezeli nie zadziala to problem gdzies po drodze. Na 99% zadziała więc wepnij kostkę z powrotem i ściągnij boczek lewych drzwi. Obejrzyj krańcówki od otwierania/zamykania kluczykiem, sprawdź czy kabelki gdzieś nbie po urywane (choć nie mam pomysłu co by miało im się stac skoro są pod tapicerka grzecznie schowane) i podejrzewam że krańcówka będzie do wymiany. Zamotałem ale chyba wiesz o co mi biega. Powodzenia POZDRO :mrgreen:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości

cron