Cewka zapłonowa jak sprawdzić czy działa w 100%

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Cewka zapłonowa jak sprawdzić czy działa w 100%

Postprzez Pawełgolfgreen » 24 lis 2012, o 13:09

Witam. Mam problem, zapalam silnik oczuywiście ciepły to bardzo długo krece rozrusznikiem wszystko wymieniłem świece, kopułka,palec,przewody WN oraz czujnik temperatury, pozostaje jeszcze sprawdzić czy cewka jest w 100% sprawny i teraz pytanie jak ją sprawdzić? środkowy przewód od kopułki wyciagnąć i przełożyć do głowicy?? ewentualnie mogę ją odkręcić czy będzie wiadomo czy jest spalona w środku?
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Cewka zapłonowa jak sprawdzić czy działa w 100%

 

Postprzez pablomed » 24 lis 2012, o 18:19

nie ma takiej możliwości. Możesz tyko ja obejrzeć czy nie popękana. Wyjaśnisz to tylko podmieniając na sprawną, od kolegi z dowolnym autem z grupy z podobnych roczników.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez greg001 » 24 lis 2012, o 20:40

a jest iskra na świecach?
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 24 lis 2012, o 21:28

cieżkie odpalanie to nie w tym problem

jak cewka jest uszkodzona to wcale nie odpalisz ona albo działą albo nie
gdzies był opis jak zmierzyc opór ale w twoim przypadku to sie nie przyda

ja bym najpierw zdjoł czujnik temperatury płynu i zprubował odpalic

jesli nie to opisz dokłądniej co jest
Ostatnio edytowano 24 lis 2012, o 22:43 przez k-m-r1, łącznie edytowano 2 razy
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Pawełgolfgreen » 24 lis 2012, o 21:45

iskra na pewno jest bo rano odpalam bez problemu, na ciepłym silniku to ja nie wiem czy iskra jest
No dobra opisze co i jak
Rano zapala bez problemu,od pierwszego strzała. Problem zaczyna się na ciepłym silniku np pójdę do sklepu,wracam do auta i tu zaczynają się schody zawsze dłużej kręci,zauważyłem że odpala w tym samym czasie reakcji do 7 sekundach,łapie powoli w obroty i zapala :zly: Teraz wymieniłem:
-Czujnik temperatury
-Kable WN
-Swiece
-filtr powietra
-kopułka
-palec
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pablomed » 24 lis 2012, o 22:01

masz może LPG?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawełgolfgreen » 24 lis 2012, o 22:13

Tak. Bingo S4
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pablomed » 24 lis 2012, o 22:31

Problem występuje na całkowicie rozgrzanym silniku?
czy na takim dopiero lekko ciepłym, czyli załóżmy zapalisz na benzynie, zaraz przełączy się na LPG, dojeżdżasz kilometr do sklepu stajesz i potem nie możesz zapalić.
Od razu napiszę w pierwszym przypadku to jakaś usterka, w drugim norma wynikająca z obecności skroplonego LPG w niedogrzanym jeszcze układzie reduktor - dolot - wówczas mieszanka przez chwilę przy odpalaniu jest "podwójna" ( LPG + benzyna), czyli za bogata.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawełgolfgreen » 24 lis 2012, o 22:38

przyczyna występuje po rozgrzaniu silnika czyli pewnie od 85 do 95 C. nawet jak jezdzę na benzynie to samo występuję
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pablomed » 24 lis 2012, o 22:47

To jest pewien problem to zdiagnozować. Może wydasz parę dych na diagnozę komputerową i pomiar ciśnienia benzyny, kontrola wyprzedzenia zapłonu. Możesz jeszcze wcześniej samodzielnie zrobić parę rzeczy : wymienić w ślepo filtr benzyny to już parę złotych tylko, pojeździj troszkę na samej benzynie, ale po całkowitym odłączeniu LPG poprzez np zakręcenie zaworu wylotowego przy butli, chodzi o to żeby wykluczyć że z powodu nieszczelności elektrozaworu LPG trochę gazu leci w dolot mimo pracy na benzynie. Oraz jeśli masz możliwość wyjmij pompę z baku i zobacz czy niema zatkanego od spodu sitka - to się dość często zdarza w związku z tym że jeździ się na LPG mając resztki benzyny w baku, sama pompa tez od tego może siadać, ale ją bym wymieniał dopiero po pomiarze ciśnienia paliwa
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawełgolfgreen » 24 lis 2012, o 22:59

No faktycznie Troszkę tego jest. Jeżeli elektrozawór jest nieszczelny to i tak na wyłączonym silniku gaz swobodnie płynie???Najbardziej co mnie martwi to zawsze odpala tak samo nie więcej jak 7 sekund,jakby on ciągle o czymś pamiętał..... :lol:

[ Dodano: 2012-11-25, 15:48 ]
podpiąłem pod laptopa czy błąd notoryczny na wyłączonym silniku ma wpływ co na pisane powyżej?
3 Znalazłem Błąd:
00515 - z(‚6u˝xWlSD†ą'2;hÔO:jęmsXĹ q1ąâ.iG~w^
03-00 - Unknown Error Elaboration
Może kolego zrobić adaptacje przepustnicy co?? Tylko nie wiem jak to zrobić. Mam kabel,.program VAG COM 208.1PL
Pompa działa słychać ją, odkreciłem wszystko wyczysciłem raczej syfu nie było w sitku. Włączyłem zapłon odkreciłem przewód paliwoy na wtrysku leci paliwo :-)
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo


- - - lexuswarszawa-pulawska.pl/news/3213



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron