Cewka zapłonowa

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Cewka zapłonowa

Postprzez raiden112 » 12 paź 2013, o 12:33

Witam Panowie moj problem jest taki że wymieniłem 2 cewki w przeciągu 2 tyg i problem jest ciągle ten sam jest strasznie gorąca co powoduje jej uszkodzenie samochod nagle gasnie i juz nie odpali. Co moze powodować to? Słyszałem ze wystarczy zrobić kabel uziemiający od masy z cewki do silnika podłączyć i będzie ok.
raiden112
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 wrz 2012, o 20:42
Lokalizacja: P-ce

Cewka zapłonowa

 

Postprzez łukasz1983 » 12 paź 2013, o 14:47

raiden112, Dobrze słyszałeś.
Brak dobrej masy powoduje spalenie cewki.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez raiden112 » 13 paź 2013, o 15:12

Tak patrzyłem dzis i mam polaczoną mase z blokiem silnika moze lepiej połaczyc z budą ?? W moim golfie mam tez cos takiego jak odciecie zapłonu ale nie korzystam z tego bo wkladka stacyjki mi sie jarała. Teraz na dniach patrze jak cewka jest ciepła narazie jest "ciepła" nie parzy wiec możne pochodzi juz dłużej
raiden112
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 wrz 2012, o 20:42
Lokalizacja: P-ce

Postprzez trojeczkaGT » 13 paź 2013, o 16:46

a ja Ci radze wez dlugi czarny badz brazowy przewod i pociagnij z minusa aku do samej cewki do obudowy.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 13 paź 2013, o 22:36

To źle radzisz bo cewka oddaje plus do silnika z iskra to i z niego najlepiej żeby masę dostawała. Taką z zwykłą masę to cewka ma z blachy do której jest przykręcona
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez raiden112 » 14 paź 2013, o 23:09

Nie pomagacie :dobani:
raiden112
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 wrz 2012, o 20:42
Lokalizacja: P-ce

Postprzez pablomed » 15 paź 2013, o 21:37

raiden112, napisano ci dorób masę, czyli kabel z założonymi dwoma oczkami od śruby mocującej cewkę do którejś przy głowicy np od pokrywy zaworów. Jeśli to nie pomoże to albo kiepskie dajesz cewki albo za duże napięcie w instalacji albo gdzieś za duży opór dla iskry np kable kopułka, ale raczej masa rozwiąże kłopot.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez raiden112 » 22 paź 2013, o 15:43

Dobra dzis cewka znowu zaczeła parzyć na szczescie jeszcze nie zdechła wywalilem całkowice odciecie zapłonu i odkreciłem jedną ze swiec swiece są ewidetnie do wymiany I tu rodzi sie pytanie czy własnie taka juz przepalona swieca ktora jednak chodzi moze powodowac jakies spięcie ?? :cry: Elektryk tez mi powiedział aby kupic oryginalna na szrocie cewke
raiden112
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 wrz 2012, o 20:42
Lokalizacja: P-ce

Postprzez łukasz1983 » 22 paź 2013, o 20:21

raiden112 napisał(a):czy własnie taka juz przepalona swieca ktora jednak chodzi moze powodowac jakies spięcie
Jak najbardziej.
Zamiast dawać iskrę do komory spalania to puszcz bokiem i wali w głowicę.
Cewkę bierz używkę sam na takiej śmigam 2 lata i zero problemów.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 23 paź 2013, o 22:51

a ja smigam na nowej za jakies 80 zł z allegro

psrawdz czy czewka połączona jest przewodem do silnika
oraz zy nie uwalony jest czerwony przewód
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez raiden112 » 28 paź 2013, o 21:09

Świecie wymienione na NGK niestety nadal nic nie pomaga. Dowiedziałem sie ze moze to byc spowodowane od popsutego przekaźnika pytanie ktory to moze byc teraz R3 od sterowania silnika czy R12 Od pompy paliwa i świec żarowych. W miedzy czasie jeszcze przewody zmienię
raiden112
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 wrz 2012, o 20:42
Lokalizacja: P-ce


- - - plastikowe opakowania producent - skorzystaj z oferty firmy Chem Pak



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości