Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Postprzez WNSCHOLES » 1 cze 2013, o 23:54

Witam. Mam problemo-prośbę :P

Najpierw problem:
Jak temat wskazuje jest spowodowany temperaturą. Dokładnie jej wskazywaniem i "działaniem". Mianowicie autko gdy jest rozgrzane wskazuje +/- 80 stopni. Dokładnie nie dochodzi do nich bo wcześniej włącza się wentylator na drugim biegu.
Wentylator mam nowy, czujnik od wentylatora na chłodnicy też nowy i markowy za 40zł. Dziwne że dmuchawa i to na 2 biegu włącza się już przy 79 stopniach jak oznaczenia na czujniku są:
90 80
97 87
Dodam, że to ten z niebieską obwódką do silnika ABU z klimą.

Wiem że normalna praca silnika to 90 stopni więc to mnie trochę boli że przy 80 już go chłodzi. Na pewno termostat sprawny bo się otwiera i puszcza ciepło przy wskazaniu koło 79 (zaraz po tym włącza się wentylator).
Denerwuje mnie to bo szczególnie w upalne dni dmuchawa (wiatrak chłodnicy) chodzi mi cały czas nawet przy jeździe w trasie.

A teraz prośba:
Czytałem że to może być wina czujnika temp. płynu chłodzącego. Jest od odpowiedzialny za wskazanie temp na kokpicie (z tym mam problem), za odpowiednie włączanie się termostatu i dmuchawy (być może z tym też jest problem bo robią to za wcześnie wbrew oznaczeniom). Dodatkowo obroty na zimnym silniku jak i na rozgrzanym w granicy 1200 - niby też wina tego czujnika.
Dlatego chcę go wymienić bo koszt 50zł to nie kosmos.

Teraz jaki więc czujnik kupić aby pasował do mojego golfika? Silnik ABU 1,6 z klimą.
Proszę o jakieś dokładniejsze oznaczenia albo o kolor tego paska, bo koleś mi wciskał z niebieskim paskiem a czytałem że do mojego silnika idzie z żółtym, więc nie wiem jaki wziąć.
Dobrą radą też nie pogardzę na temat producenta ;) ma być oryginalny (nie jakiś zamiennik który po tygodniu się zepsuje) do maks 60-70 zł :)

PS.: Przepraszam jeśli nie ten dział.

Pozdro!
Ostatnio edytowano 2 cze 2013, o 00:15 przez WNSCHOLES, łącznie edytowano 1 raz
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

 

Postprzez Opik » 1 cze 2013, o 23:59

żaden czujnik nie odpowiada za pracę termostatu, bo jest on czysto mechaniczny a nie elektroniczny. Odpowiednia temperatura otoczenia (płynu w którym jest zanurzony) i się otwiera. Proste :)

I ja nie bardzo łapię o jaką dmuchawę chodzi? Sama się włącza? Czy jak?

Może być tak że i termostat, i całą resztę masz sprawną - a winne są po prostu zegary :) taka przypadłość też lubi Golfy nękać
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WNSCHOLES » 2 cze 2013, o 00:14

Dmuchawę czyli wiatrak chłodnicy :) Włącza się przy wskazaniu na kokpicie już przy 78-79 stopniach. A czujnik ten co jest wsadzony w chłodnicę ma wskazania jak te opisane w 1 poście. Więc o wiele za wcześnie się włącza.

A raczej sprawne wszystko nie jest bo wiatrak naprawdę włącza mi się wcześnie :P nie zdążą ujechać 2 świateł od domu a już się włącza - dodam, że nie stoję na nich za długo, w sumie maks 4 minuty przy temp otoczenia 15 stopni a już chodzi drugi bieg.

Tak samo w trasie, jadę sobie 90 na godzinę przy temp otoczenia +30 stopni a tu mi wiatrak chodzi. Coś jest nie halo.
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Opik » 2 cze 2013, o 00:21

No to faktycznie coś jest nie halo.
A pewny jesteś że termostat ok? Może nie otwiera się i płyn się prawie gotuje? Chociaż wtedy nie wiadomo dlaczego załącza się wentylator, on czerpie swoją "wiedzę" z czujnika w chłodnicy przecież
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WNSCHOLES » 2 cze 2013, o 00:25

Daję sobie rękę uciąć że termostat jest sprawny. Przy 78-79 (wskazania na kokpicie) słychać pstryknięcie (otwarcie termostatu), dolny wąż się nagrzewa, górny puszcza ciepło i po kilku sekundach się zrównują do podobnej temperatury i włącza się wiatrak. Nie wiem czemu tak się dzieje.

Ostatecznością będzie wyciągnięcie termostatu aby cały czas mi chłodził i ew. nie dogrzewał silnika. Wtedy wiatrak nie będzie się ciągle włączał. Gdy montowałem termostat starego nie znalazłem - były właściciel pewnie przez tą przypadłość jeździł bez niego. Jednak ja wolałbym rozwiązać ten problem ;-)
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Opik » 2 cze 2013, o 00:30

WNSCHOLES, chyba trochę mylisz pojęcia. Termostat nie pracuje zero-jedynkowo.

Termostat wygląda tak:

Obrazek

jest zanurzony w cieczy chłodzącej i wraz ze wzrostem temperatury (przeważnie w okolicach 85-90 stopni) zaczyna się stopniowo otwierać przepuszczając coraz więcej płynu w tzw duży obieg. Nic nie klika, nie cpyka, nie jest w żaden inny sposób sterowany elektronicznie. Działa tylko i wyłącznie na TEMPERATURĘ. Więc niemożliwością jest żebyś słyszał jakieś jego pstrykania czy inne cuda wianki ;) mylisz części może

Druga sprawa - wyjęcie termostatu czyli cały czas duży obieg. Wiesz czym grozi jazda na wiecznie (poza mega upałami) niedogrzanym silniku? To poczytaj
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WNSCHOLES » 2 cze 2013, o 00:37

No to jaja bo u mnie trochę pstryka:P 2 razy sprawdzałem i 2 razy coś pstryknęło, nie mam pojęcia co jak to nie on O.o

Właśnie tego niedogrzanego silnika się boję dlatego na zimę w okolicach października termostat wędrował by na swoje miejsce aż do marca i tak co roku. Dlatego chcę tego uniknąć i rozwiązać ten problem :)

Ale pomińmy termostaty. Jaki radzisz kupić ten czujnik temp płynu? Bo mam nosa że to on jest temu winny, jak to nie on to wtedy wymienię znowu termostat :)
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Opik » 2 cze 2013, o 00:43

Te czujniki mają to do siebie że jest jak loteria, generalnie te za 10zł od tych za 40zl różnią się od siebie tym że w tym drugim wypadku jest większe prawdopodobieństwo trafienia na sprawny ;)

Jak masz miernik to zrób test, sprawdź czujnik:

Obrazek

weź jakikolwiek na podmiankę, najlepiej ze dwa. Jak będzie jakaś różnica to wiadomo że to jego wina, jak nie to trzeba szukać dalej
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WNSCHOLES » 2 cze 2013, o 00:48

Sprawdzać na zimnym silniku przy włączonym zapłonie?
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Opik » 2 cze 2013, o 01:18

nie ma potrzeby, mierzysz sam czujnik, nie okablowanie
Zmierz przy różnych wartościach, tj na blacie 50 - mierzysz. Na blacie 70 - mierzysz. Iid. I sprawdzisz czy pokrywa się to co na blacie z tym co pokazuje czujnik. Jeśli nie to wina licznika/przewodu, jeśli tak to coś z samym czujnikiem albo jakąś inną rzeczą o której nie wiemy
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WNSCHOLES » 6 cze 2013, o 17:57

Panowie to tak:
Problem stanął w miejscu z powodu wyskoczenia innego problemu, zaraz utworzę odrębny temat i zapraszam do pomocy.

Brat podłączył komputer pod mojego VW. Wskazówka przekłamywała +/- 15 stopni. Termostat otwierał się tak jak powinien czyli przy 85-87 stopniach (grzał się dolny wąż) podczas gdy na wskazówce na tablicy rozdzielczej było 73-75 stopni.

Jednak to nie rozwiązuje problemu szybkiego grzania się samochodu i częstego włączania się wiatraka. Ale to kiedy indziej bo narazie z tym da się żyć :)

Pozdrawiam i odnowię ten temat gdy skończę batalię z nowo powstałym problemem.

Edit:

Zapraszam wszystkich do pomocy w temacie:
http://www.golf3.pl/topics4/czujnik-zes ... htm#487362
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Opik » 6 cze 2013, o 23:33

WNSCHOLES, a z ciekawości, dawno tam płyn zmieniałeś? Może jest jakiś staroć pół na pół z wodą który się bardzo szybko grzeje ?

A z wskazówką tak jak mówiłem, obieg poprawny a ona świruje :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - https://res-odszkodowania.pl/odszkodowania/szkody-majatkowe-i-rzeczowe/



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości