CZUJNIK TEMPERATURY . POMOCY !!!

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

CZUJNIK TEMPERATURY . POMOCY !!!

Postprzez tyDi » 23 kwi 2013, o 00:25

Witam serdecznie. Mam nie typowy problem . Posiadam Golfa mk3 2.0 8v 115km. auto jest na gazie chodzi idealnie nie mam problemów. Jakieś pół roku temu została zrobiona uszczelka pod głowicą ponieważ puściła. Od tamtej pory wszystko jest w porządku lecz powstał inny problem wskaznik temperatury na liczniku wskazuję mi ciągle 80 stopni. czasami jak jeżdżę w mieście korki itp potrafi lekko tą wartość 80 stopni przejść. Wiatrak się załącza prawidłowo podczas jazdy oraz na postoju. Dodam iż wymieniłem już 3 termostaty Wahlera. ostatni kupiłem w ASO we wszystkich do momentu pełnego nagrzania dolny wąż zimny , a górny ciepły w momencie otwarcia dolny ciepły zimny gorący. W zimie nie było problemów z ogrzewaniem bardzo szybko leciało cieplutkie powietrze tak jest do dzisiaj. Czujnik zółty 4 pinowy też był wymieniony na nowy ten na króćcu . Dodam też że licznik chyba skasował się przy 300 000 km. i teraz aktualnie ma 30tyś km. Pomimo tego czujnik ciągle pokazuję mi 80 stopni . Kiedy czasami jadę trasę w nocy to nawet trochę poniżej 80 stopni. Byłem u mechanika powiedział mi że na Vag. temp. silnika jest 85-90 stopni , lecz na liczniku ciągle 80 stopni. Nie mam pojęcia co może być przyczyną więc proszę o jakieś rady lub inną pomoc. Czy mam sobię dać spokój z tą usterka ??? spalanie jest takie jak było. Martwi mnie trochę ten wskaznik. bo w nocy jadąc trasę nie jest nawet na 80 stopniach. a w dzień 80 i stoi. lecz wentylator załącza się prawidłowo.
tyDi
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:56
Lokalizacja: Lublin

CZUJNIK TEMPERATURY . POMOCY !!!

 

Postprzez Kordi » 23 kwi 2013, o 11:51

Witam kolego,

Nie masz się czym przejmować - mam tak już długo, od wymiany licznika. Wydaje mi się że skala jest trochę
przekręcona w prawo i dlatego mam coś w granicy ~80 st. Po otwarciu termostatu spada lekko poniżej.
I miałem tak w poprzednim AAM, teraz w RP. Wymieniony termostat na Wahlera, pompa wody nowa.

Keep calm and drive :hyhy:
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Re: CZUJNIK TEMPERATURY . POMOCY !!!

Postprzez prezesik » 23 kwi 2013, o 14:46

tyDi napisał(a):Witam serdecznie. Mam nie typowy problem . Posiadam Golfa mk3 2.0 8v 115km. auto jest na gazie chodzi idealnie nie mam problemów. Jakieś pół roku temu została zrobiona uszczelka pod głowicą ponieważ puściła. Od tamtej pory wszystko jest w porządku lecz powstał inny problem wskaznik temperatury na liczniku wskazuję mi ciągle 80 stopni. czasami jak jeżdżę w mieście korki itp potrafi lekko tą wartość 80 stopni przejść. Wiatrak się załącza prawidłowo podczas jazdy oraz na postoju. Dodam iż wymieniłem już 3 termostaty Wahlera. ostatni kupiłem w ASO we wszystkich do momentu pełnego nagrzania dolny wąż zimny , a górny ciepły w momencie otwarcia dolny ciepły zimny gorący. W zimie nie było problemów z ogrzewaniem bardzo szybko leciało cieplutkie powietrze tak jest do dzisiaj. Czujnik zółty 4 pinowy też był wymieniony na nowy ten na króćcu . Dodam też że licznik chyba skasował się przy 300 000 km. i teraz aktualnie ma 30tyś km. Pomimo tego czujnik ciągle pokazuję mi 80 stopni . Kiedy czasami jadę trasę w nocy to nawet trochę poniżej 80 stopni. Byłem u mechanika powiedział mi że na Vag. temp. silnika jest 85-90 stopni , lecz na liczniku ciągle 80 stopni. Nie mam pojęcia co może być przyczyną więc proszę o jakieś rady lub inną pomoc. Czy mam sobię dać spokój z tą usterka ??? spalanie jest takie jak było. Martwi mnie trochę ten wskaznik. bo w nocy jadąc trasę nie jest nawet na 80 stopniach. a w dzień 80 i stoi. lecz wentylator załącza się prawidłowo.
nie ma co się nad tym spuszczać, 10 stopni to NIC, ja bym nic nie kombinował.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Re: CZUJNIK TEMPERATURY . POMOCY !!!

Postprzez pawel1990 » 23 kwi 2013, o 14:49

prezesik25 napisał(a):nie ma co się nad tym spuszczać, 10 stopni to NIC, ja bym nic nie kombinował.


bardzo dobrze powiedziane hehe :-P
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez tyDi » 23 kwi 2013, o 15:40

dzieki wielkie za podpowiedz. a jeszcze zadam takie pytanie. Jak odepnę kostkę od tego czunika wody 4 pinowy zolty na zapalonym silniku to powinna byc jakas zmiana w pracy auta? czy nie
tyDi
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:56
Lokalizacja: Lublin

Postprzez prezesik » 23 kwi 2013, o 16:22

tyDi napisał(a):dzieki wielkie za podpowiedz. a jeszcze zadam takie pytanie. Jak odepnę kostkę od tego czunika wody 4 pinowy zolty na zapalonym silniku to powinna byc jakas zmiana w pracy auta? czy nie
powinien wskoczyć na 1100 obr/min - ssanie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez tyDi » 23 kwi 2013, o 16:43

po wypieciu nie reaguje. to może świdczyć o tym ze czujnik jest uszkodzony?
tyDi
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:56
Lokalizacja: Lublin


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości