Czy można odciąć kabel od sondy

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Czy można odciąć kabel od sondy

Postprzez puma » 27 kwi 2013, o 18:39

Witam.
Czy mogę uciąć kabel który idzie do wtyczki sondy i ponownie go złączyć?
Mam oderwany kabelek od wtyczki w miejscu umożliwiającym jego ponowne złączenie i chcę odczepić ten kabel(górny kabelek który idzi do wtyczki,nie ten dolny od sondy do wtyczki) ,aby kumpel w zakładzie mi to jakoś poskładał na tej wtyczce Poźniej ja złącze to co oderwałem i może coś z tego będzie. Wiem ,że mogę odczepić cały kabel,bez odrywania ,ale na forum pisali,że to nie jest wcale takie proste więc ,zostaje tylko taki sposób.
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Czy można odciąć kabel od sondy

 

Postprzez kermid » 27 kwi 2013, o 19:29

Ja mam całą wtyczkę od sondy wywaloną a przewody są skręcone i zabezpieczone koszulką termo-kurczliwą,jakoś to działa
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez puma » 27 kwi 2013, o 20:48

Dzięki wielkie,chyba też tak zrobie. Muszę jeszcze raz sprawdzić ją miernikiem ,bo po ostatnim było 13,00-14.00 .Chyba,że coś źle zrobiłem :zdziwko: Jutro wystawie punkcika ;-)
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 27 kwi 2013, o 21:17

puma, Kolego możesz zrobić,tak jak napisał kolega wyżej,ma to śmigać,bo też tak mam podłączone,bez tej wtyczki.
puma napisał(a):Muszę jeszcze raz sprawdzić ją miernikiem ,bo po ostatnim było 13,00-14.00
Do sondy idą 4 kable,2 z nich to są kable sygnałowe(brązowy to masa),a 2 idą do grzałki(przeważnie koloru białego) i to pewnie na tych mierzyłeś i stąd to napięcie.Na poprawnie działającej sondzie powinieneś mieć napięcie od 0.2 do 0.8V
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez puma » 28 kwi 2013, o 00:01

Mi spalił się biały ,pierwszy kabelek od lewej strony. Jest on koloru biłałego.
Może źle nastawiłem miernik ,bo miałem na 2 k nastawione i stąd pewnie ten wymiar. Mierzyłem na czarnym(sygnałowy)Jutro raz jeszcze zobaczę jak to wygląda.
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 28 kwi 2013, o 08:40

puma, Jak spalił ci się biały od grzałki to go podłącz.
A co do mierzenia,to na dobrym kablu mierzyłeś,a miernik ustaw na 2000mV i jak sonda żyje(tylko rozgrzej ją troche,od razu nie mierz)to powinieneś mieć odczyt od 200 do 800mV
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez puma » 28 kwi 2013, o 13:19

Dzięki wielkie,poźniej zmierze sondę. Z tym podłączeniem spalonego kabelka nie będzie tak łatwo ,ponieważ przepalił się jakby w samej wtyczce. Nie ma jak skręcić,dlatego będe musiał pozbyć się wtyczki i wszystkie kabelki połączyć od nowa.
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 28 kwi 2013, o 13:40

puma, Kolego tak jak pisałem wcześniej,ja też mam podłączone bez wtyczki,bo odpadły mi 2 kable,a nie miałem,jak ich podłączyć we wtyczce.
Poprostu połącz kable po obu stronach wtyczki ze sobą,najlepiej w koszulkach termokurczliwych,i ma śmigać,ja tak już jeżdże 1,5 roku i zero problemów. :ok:
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez puma » 28 kwi 2013, o 14:00

łukasz1983 wiem ,wiem,rozumiem o co ci chodzi. Zrobie tak jak napisałeś. Tylko,że póki co nie będę ich łączył ,bo jak okaże sie ,że śonda jest walnięta ,to wtedy znów będę musiał je rozcinać jak wcześniej je złącze. Rozumiesz? Dlatego najpierw zrobię tak jak napisałeś,czyli sprawdzę sonde i wieczorem dam znać jak to wyszło. Jeżeli okaże się ,że sonda jest walnięta ,to będę musiał kupić nową i wtedy je połącze bez wtyczki.
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 28 kwi 2013, o 14:18

Oczywiste,że nie ma sensu ich łączyć,jeżeli sonda wyzioneła ducha.
Pomierz ją i daj znać.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez puma » 28 kwi 2013, o 20:26

Sonda prawdopodobnie padła :-x Zmierzyłem tak jak napisałeś. Nastawiłem na 200V i lipa. Wyszło 00.0
Nawet jak zmieniłem zakres na mniejszy ,to wynik był ten sam. Czerwony kabel był podpięty pod czarny na sondzie kabla. Czarny od miernika do brozowego. Na różne sposoby podpinałem i nic. Każdy kabelek sprawdziem i lipa :kwasny:

[ Dodano: 2013-04-28, 19:29 ]
Wapie ,żebym źle sprawdził....
Czerwony z miernika do czarnego na sondzie
Czarny z miernika do brązowego na sondzie i próbowałem też do (-)na aku
Zakres był nastawiony na napięcie stałe200,20V
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 28 kwi 2013, o 20:40

Nie na 200V tylko na 2000mV nastaw miernik.Tylko podłącz na chwile biały do grzałki(ten,co ci się przepalił),bo to może fałszuje wynik.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości