dym (swąd) z układu nawiewu? mk3

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

dym (swąd) z układu nawiewu? mk3

Postprzez dement » 20 lut 2012, o 11:56

Panowie, mam taki problem. 3 tygodnie temu po przejechaniu 8 km zjechałem na parking, odczekałem 5minut aż się zwolni miejsce i jak już parkowałem, zauważyłem środkowych kratek nawiewu dymek i swąd przypalającego się jakiegoś tworzywa. Trudno określić ilość.. powiedzmy że tyle jak po sztachnięciu się papierosem. Zgasiłem auto, poszedłem załatwić co miałem załatwić i wróciłem do domu. Wymontowałem wiatrak, opornice ale to nie to.
Dziś sytuacja się powtórzyła. po przejechaniu 4km i odczekaniu 3mni. na zwolnienie się parkingu znów pokazał się dym i swąd. Szybko dostałem się do opornicy i wiatraka ale tam nic nie śmierdziało a swąd z kratek pył dość intensywny. Zaraz jak zobaczyłem dym otworzyłem maskę czy czasem z tamtąd coś nie nawiewa ale pod maską czysto. Już nie wspomnę że pierwsze co wyciągnąłem radio, tam też czysto. Dym definitywnie wydobywał się z środkowych kratek nawiewu.
Czy w tym nawiewie jest jeszcze jakaś elektryka oprócz wiatraka i opornicy? Może jakieś inne sugestie? Co może być przyczyną?

Ps.teraz zauważyłem że jest też dział "klimatyzacja i nawiewy". Proszę Moderatora o przeniesienie. Sorka za "gafe".
dement
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 22:34
Lokalizacja: malaga

dym (swąd) z układu nawiewu? mk3

 

Postprzez rafal9119 » 20 lut 2012, o 12:14

a może masz dziure w układzie wydechowym i stad ten smród. a podczas jazdy tez czuc ten smrud?
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez dement » 20 lut 2012, o 12:19

rafal9119 napisał(a):a może masz dziure w układzie wydechowym i stad ten smród. a podczas jazdy tez czuc ten smrud?


A co ma piernik do wiatraka? wydech jak i katalizator mam nowy. Jak pisałem dym pojawił się dotychczas te 2 razy na postoju (przy zapalonym silniku)
dement
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 22:34
Lokalizacja: malaga

Postprzez prezesik » 20 lut 2012, o 17:57

Będziesz miał dmuchawę do wymiany. Swąd spalenizny bierze się z kabli zasilania lub z uzwojeń silnika dmuchawy. Na łożyskach ślizgowych dmuchawy powstają opory, łożyska się zacierają, wirnik chodzi coraz ciężej, silnik pobiera coraz więcej prądu, topi się izolacja na kablach dmuchawy i zaczyna śmierdzieć spalenizną.
Zdejmij filtr p.pyłkowy i obróć ręką wiatrak dmuchawy. Jak będzie chodził ciężko to tylko Cię wymiana ratuje. Ostatecznie możesz nasmarować łożyska, ale raczej to na krótką metę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dement » 20 lut 2012, o 18:25

No właśnie to pierwsze co przyszło mi do głowy jak już wspomniałem, wymontowałem dmuchawę i nie stwierdzam przy niej żadnej woni przysmażenia. Kręci raczej jak powinna, jest lekki opór ale na szrocie powiedzieli że tak mam być. Poza tym od ostatniego incydentu do dzisiejszego dmuchawa ani raz nie była załączona. Pierwsze pokrętło miałem cały czas w pozycji na dół, tak żeby komora była uchylona ale przed momentem stykania się blaszek a problem i tak wystąpił. Obrazek
pokrętło cały czas miałem ustawione na czerwoną kropkę, czyli dmuchawa wyłączona.

[ Dodano: 2012-02-21, 13:52 ]
Dziś przyszła mi do głowy jeszcze jedna teoria: Może to wcale nie był dym tylko para? może nagrzewnica pada i gdzieś przepuszcza? co wy na to?
Tak czy tak żeby zlokalizować usterkę czeka mnie demontaż deski. Żeby robota nie poszła na marne zamówiłem dziś nagrzewnice. zobaczymy.

[ Dodano: 2012-03-05, 15:29 ]
Ok. To jednak (na99%) była para. W każdym bądź razie nagrzewnica była uszkodzona. Jestem świeżo po wymianie. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.
dement
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 22:34
Lokalizacja: malaga


- - - usuwanie zębów mlecznych



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości