Dziwna sprawa ze światłami

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 27 lis 2011, o 22:41

Radekb351 napisał(a):strzeliniasty napisał/a:
13,5V


Do tego dobra żarówka philipsa i masz jasno jak w dzień


ja mam Osram Night Breaker Plus
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez arthorius » 27 lis 2011, o 22:43

Możliwe, że przebudowali instalacje w porozumieniu z pożądanym inż. elektrykiem :D Pewnie podpatrzone od nas :lol:
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Gofer » 28 lis 2011, o 00:09

siti07 napisał(a):włączam długie i trzymam włącznik długich i nie puszczam to lepiej świecą


Do poczytania temat :

http://www.golf3.pl/topics4/swiatla-dro ... 3a&start=0
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez prezesik » 28 lis 2011, o 10:34

Koledzy, po pociagnieciu i trzymaniu manetki napiecie na zarowke idzie "na" skroty, czyli bezposrednio z aku do zarowki, natomiast po puszczeniu manetki prad na zarowke idzie przez cala instalacje tracac przy tym nawet 2V z uwagi na opor kabli.
Tez mialem tak jak kolega wyzej, ze po pociagnieciu i trzymaniu manetki swiatla dlugie mocniej swiecily.
4 lata temu zalozylem dodatkowe przekazniki i od tamtej pory nie mam problemu, ze swiatla swieca slabiej. Wszystkie swieca rownie mocno i nie mam zadnych spadkow napiez na mijania.
Fakt - jak poleci napiecie 14V na zarowke to skraca sie jej zywotnosc ewidentnie. Ja wyszedlem temu naprzeciw i zalozylem ori swiatla dzienne do golfa, a zarowek mijania uzywam tylko wieczorem i w nocy, w dzien tylko dzienne.
Takze polecam z calego serca zalozenie dodatkowych przekaznikow.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez michaal » 28 lis 2011, o 21:55

A ja zadam pytanie do kolegi co założył ten temat a mianowicie: Masz oryginalne lampy i czy jak włączysz długie w lampach H1+H1 to świecą ci się naraz światła mijania i długie czy tylko długie. Pytanie to zadałem bo efekt świecenia tylko długich i długich + mijania jest całkiem inny.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Zico63 » 28 lis 2011, o 23:07

I choć bylo wałkowane aż do znudzenia (jednak tak mi się tylko wydawało) - to znów muszę kilka spraw wyjaśnić.
Gdy samochód wychodził z fabryki w wersji z CZTEREMA reflektorami, miał instalację do JEDNOCZESNEGO świecenia mijania z drogowymi gdy włączone są drogowe (inaczej; mijania nie gasną), i to bez zworki w skrzynce a specjalnym połączeniem wewnętrznym w wiązce.
W samochodach C, CL i tp. musi dawać sie zworkę.
Co do zwiekszonej jasności: to nie tylko większa siła docisku styku, co z resztą jest nieprawdą - bo jest włączany INNY styk a nie dociskany ten co był - ale omijanie długiej drogi prądu, na którą składa sie nie tylko styk w manetce. Jest to też połączenie z przewodem (zagniecenie na przewodzie) każdego konektora; jest to też połączenie kazdego konektora ze stykiem w złączu, jest to też długa droga po przewodzie, który przecież ma już swoje lata i korozję elektrochemiczną (Wikipedia) na karku.
Przekaźniki to wszystko niwelują.
A obawy Kolegi Arthorius o nadmierne napięcie na żarówce są niesłuszne: samochód wychodzący np. dziś z fabryki NIE MA SPADKÓW napięcia na sieci i do żarówki dochodzi w czasie pracy nominalne 14,5V - tyle, ile ustala regulator napięcia; jednak trwa to zaledwie kilka lat, dopiero potem mamy to, co mamy czyli spadki napięć - w skrajnych wypadkach napięcie nie osiąga 10V.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez jerro » 29 lis 2011, o 21:07

Nie ujmując kolegom wiedzy i doświadczenia, pozwolę sobie przedstawić swoją teorię opartą o schemat instalacji elektrycznej.
Zapraszam tu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de9 ... 7e721.html
jerro
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 16:33
Lokalizacja: K-Koźle

Postprzez pablomed » 29 lis 2011, o 22:52

koledzy temat trochę przydlugi a przyczyna oczywista. Trzeba założyć przekaźniki. Najważniejsze miejsce w którym "traci się" napięcie to stacyjka, stąd ta wyraźna róznica w jasności jeżeli podkreślam : mając włączone światrła DŁUGIE pociągnięmy manetkę kierunków ku sobie, bo jak już wyjaśniono wowczas prąd przez stacyjkę (ani włącznik świateł) nie leci. W tym momenecie jak pociągamy manetkę - zanim "przeskoczy" ze światłami mijania sie nic nie dzieje, czyli albo sa wlączone cały czas jeśli to H1 albo nie włączają się jeszcze jeśli to H4. Więc poprawa jasności wynika tylko z lepszego prądu płynącego na długie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pajdus » 2 gru 2011, o 10:37

a to czasem nie to że jak masz włączone długie i pociągniesz manetkę to wtedy włączasz błyskowe jak kolega pisał wyżej na styku jest inne napięcie i dlatego jest {błysk}
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 45 gości