Dziwna sprawa ze światłami

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Dziwna sprawa ze światłami

Postprzez siti07 » 27 lis 2011, o 18:48

Witam. Mam taki problem z lampami przednimi H1+H1. Jak jadę w nocy na światłach mijania i włączam długie i trzymam włącznik długich i nie puszczam to lepiej świecą tylko nie wiem czy krótkie czy długie ale jak puszcze włącznik i oczywiście długie światła się świecą ale nie tak jasno, jak wyłączam długie to też taki efekt. Jaka jest tego przyczyna? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Dziwna sprawa ze światłami

 

Postprzez arthorius » 27 lis 2011, o 19:31

Zobacz czy czasem nie świeca się obie żarówki. Możliwe że zwiera Ci oba obwody i dlatego masz jaśniej. W tych lampach świecą się oddzielnie mijania i długie, nigdy razem, żeby nie wypalić odbłyśnika za szybko. :hyhy:
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez strzeliniasty » 27 lis 2011, o 20:41

niskie napiecie na zarowkach

polecam zrobienie instalacji na przekaznikach ;D i po sprawie nie bedziesz mial straty pradu :)



Obrazek
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez arthorius » 27 lis 2011, o 20:55

Niskie napięcie na żarówkach??? Czym to podpierasz? Podanie na żarówkę napięcia ponad 12V skraca życie żarówek. Zadziwiające są stwierdzenia że 12V to za mało na żarówki. To jakby na żarówkę 230V dać 270V. Będzie świecić jaśniej. Ciekawe dlaczego w domu nikt tego nie stosuje? Im większe napięcie w sieci tym mniejsze straty więc idąc tym tropem może powinniśmy mieć w domach sieć 1,5kV. Zapłacimy mniej za przesył i żaróweczki jak będą pięknie świecić.
Po za tym jak pisze autor przetrzymanie włącznika skutkuje lepszym światłem. Pytanie brzmi co ma niskie napięcie na żarówkach do mniejszego świecenia po przełączeniu? Przecież styki łączą tak samo. Sprawdź to co pisałem wyżej czy nie świeca ci mijania i drogowe razem jak trzymasz przełącznik dalej bo moim zdaniem tak jest i dlatego jest jaśniej.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Radekb351 » 27 lis 2011, o 21:16

Poniżej prosta tabela która powinna uświadomić jak duże są spadki jasności przy wydawałoby się niewielkich spadkach napięć.

10.5V : 510 lumens
11.0V : 597 lumens
11.5V : 695 lumens
12.0V : 803 lumens
12.5V : 923 lumens
12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
13.0V : 1054 lumens
13.5V : 1198 lumens
14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
14.5V : 1528 lumens

Zapożyczone z vwgolf.pl

Małe napięcie słabo świeci.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez strzeliniasty » 27 lis 2011, o 21:18

arthorius, ehh czytanie ze zrozumieniem sie klania

koledze chodzi ze jak przytrzyma manetke od dlugich swiatel to ma mocniejsze swiatlo a jak pusci swiatlo przygasa - tak jak na filmiku ktory ci tu wkleje przykladem jest moje autko http://www.youtube.com/watch?v=PZdvkqK4aWk

zauwaz ze jak wlaczylem dlugie swiatla to jako tako swiecily ale jak podciagnalem do siebie manetke od dlugich nie wylaczajac ich zarowki swiecily mocniej i jasniej

kollega zrobil mi instalacje przekaznikowa podpial pod lampy i tego problemu juz nie ma - wlaczam dlugie i swieci mi tak jak przy trzymanej manetce

PS a za zarowce nigdy nie bedziesz mial 12V tylko zawsze mniej

ale poczekam jak inni sie wypowiedza, ci co maja rowniez przekazniki i zobacze co wtedy napiszesz panie

[ Dodano: 2011-11-27, 20:20 ]
Radekb351, dokladnie :D

ja mialem na zarowkach 10,75V bez przekaznikow, z przekaznikami mam cos kolo 13,5V a jasnosc swiecenia ogromna

co do zarowek - na przekaznikach jezdze od 5 miesiecy i jeszcze ani razu nie wymienialem zarowek

[ Dodano: 2011-11-27, 20:22 ]
arthorius napisał(a):Ciekawe dlaczego w domu nikt tego nie stosuje?
bo na 230V dzialaja wszystkie urzadzenia domowe

a w samochodzie przekazniki dzialaja tylko z przednimi lampami
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Radekb351 » 27 lis 2011, o 21:25

strzeliniasty napisał(a):13,5V


Do tego dobra żarówka philipsa i masz jasno jak w dzień :-D
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez arthorius » 27 lis 2011, o 21:27

Idąc tym tropem podpinam sobie trafo podwyższające. Odpowiedz taka sama działa tylko z oświetlaniem :P Oczywiście nie neguje, że nie warto tego wykonać ale skoro takie rozwiązania są ok to producenci od samego początku by je stosowali. Jak w każdej dziedzinie coś za coś. :P
Kwestia filmiku. Skoro tak się dzieje to zauważ, że dociskając styk zwiększasz powierzchnię łączenia oraz możliwe że omijasz nadpalona i zaśniedziałą już część co skutkuje lepszym przewodzeniem elektrycznym oraz większą sprawnością. :P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez strzeliniasty » 27 lis 2011, o 21:36

arthorius, mozliwe to wymiana manetki na nowke sztuke powinno pomoc

ale niestety ja mam manetke z tempomatem a nowa kosztuje swoje - kupisz uzywke i bedzie tak samo :P
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Radekb351 » 27 lis 2011, o 21:46

Jak coś wolał bym włącznik świateł wymienić na nowy, bo na nim są największe spadki napięcia. Przekaźnikami ograniczamy spadki do minimum ponieważ nie ciągniemy długich przewodów i jest tylko jeden styk.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez arthorius » 27 lis 2011, o 21:52

Teraz mamy consensus. Taniej dać przekaźnik oraz przewody niż nową manetkę i dlatego każdy to stosuje. :P Jednak cierpi na tym co innego. Także chyba mam trochę racji :P Każdy orze jak może i jaki ma budżet. :)

Co do czytania ze zrozumieniem to tutaj kłania się kwestia wiedzy jak świeca H1+H1. Przyznaje, że nie wiedziałem o równoczesnym świeceniu mijania i długich, ale już wiem :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Radekb351 » 27 lis 2011, o 22:23

arthorius napisał(a):Każdy orze jak może i jaki ma budżet.


Nowsze modele maja przekaźniki w standardzie. np Golf 5 i 6 :-)
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Następna strona

- - - kanlux.com/pl/produkty/17450/aparatura-modulowa



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości