el.szyby działają ale mocno zamulone

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

el.szyby działają ale mocno zamulone

Postprzez Piotrek123 » 10 cze 2011, o 22:02

Jest to dość dziwne. Szyba kierowcy i pasażera z przodu działają tyle że kierowcy ma duży opór że jak jedzie w dół to z bardzo małą prędkością i z reguły muszę jej pomagać a w górę to już masakra. Pasażera natomiast jeszcze jako tako idzie ale też sporadycznie muszę jej pomóc.
W dodatku szyba pasażera idzie szybciej góra/dół jak steruje się ją przyciskiem na drzwiach pasażera. Drzwi kierowcy rozbierałem już kilka razy na pierwszy rzut oka wszystko ok. Szyny również przestawiałem ale nic nie pomogło. Jeszcze gdy pasażer zamyka szybę a kierowca w tym samym momęcie ma to samo na myśli i wciśnie swój przycisk to u pasażera od razu idzie wolniej. Co to może być? Bo już nie mam sił się stresować?
Piotrek123
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sty 2011, o 23:51
Lokalizacja: rzeszow

el.szyby działają ale mocno zamulone

 

Postprzez RAQnio_V » 10 cze 2011, o 22:29

sprawdź połączenia przewodów, może gdzieś masa zaśniedziała, albo silniczki już pomału kończą swój żywot. Jeśli podczas opuszczania lub podnoszenia słyszysz jakieś trzaski to prowadnice do wymiany.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Piotrek123 » 11 cze 2011, o 00:23

a gdzie znajdę masę? Przykręconą gdzieś do blachy drzwi? Czy raczej szukać dalej? Żadnych trzasków właśnie niema. A i to będzie jeden główny kabel masowy czy jeden lub więcej na drzwi?
Piotrek123
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sty 2011, o 23:51
Lokalizacja: rzeszow

Postprzez RAQnio_V » 11 cze 2011, o 06:27

masę powinieneś mieć przykręconą do karoserii. Od strony kierowcy obok puszki z bezpiecznikami. Jak zdemontujesz dolną osłonę kokpitu i będziesz miał bezpieczniki na wierzchu to po lewej stronie będą wychodzić kabelki z drzwi a wyżej będzie masa (poznasz po kilku brązowych kablach przykręconych do karoserii). Od pasażera powinna być w podobnym miejscu tylko po drugiej stronie.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez pablomed » 12 cze 2011, o 17:37

Prąd "sterujący" z włączników jest maleńki i same kable od nich nie powinny być winne. Pierwsze pytania - bo rozumiem że już tam zaglądałeś, ale czasem linka może być potargana i nie widać tego. Wówczas słuchać jest zwykle charakterystyczne zgrzypienie takij uszkodzonej linki. Jeśli z nią jest ok to jak kolega wyżej pisze podejrzenia pada na słaby styk gdzieś albo na wtyczce w słupku albo przy skrzynce. Po lupę głównie kabel żółtoczerwony plus stały i masowe brązowe
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Piotrek123 » 12 cze 2011, o 18:05

No właśnie dziś przygladnolem sie dzis dokladniej i rzeczywiscie linki sa do dupy*
Dzieki za podpowiedzi masy sa okej.
Piotrek123
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sty 2011, o 23:51
Lokalizacja: rzeszow


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości